
De huidige Citroën C4 vinden wij nog steeds een leuk ding, maar toch staat de vervanger al klaar. Op dit moment hebben we nog niet zo heel veel info – wanneer ie precies komt, bijvoorbeeld - maar wel wat plaatjes van de nieuwe vijfdeurs-versie.
De C4 wordt wat meer in lijn getrokken met de C5. Dat wil zeggen, het uiterlijk wordt iets dikker en ronder, wat minder edgy. Onze eerste indruk is dat hij er iets minder spectaculair uitziet dan zijn voorganger, maar laten we ons definitieve oordeel bewaren tot we ‘m in het echt zien. Natuurlijk zijn we ook behoorlijk nieuwsgierig naar de driedeurs – mocht die er ook daadwerkelijk weer komen - want de huidige is gewoon cool.
Op benzinegebied staan er vooralsnog uitvoeringen met 95, 120 en 155 pk op het programma. De snelste versie heeft als enige een zesversnellingsbak. Hij haalt 214 km/u en gaat in 8,7 seconden van 0 naar 100. De CO2-uitstoot varieert van 140 g/km voor het slapste model tot 162 g/km voor de 120 pk automaat.
Diesels zijn er ook, in de vorm van een HDi met 90, 110 of 150 pk. Die laatste verbruikt slechts 4,9 l/100 km, maar gaat wel van 0 naar 100 in 8,6 seconden; iets sneller dan de benzine dus. Ook komt er een e-HDi, een speciaal model met lage uitstoot.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Citroën ë-C4 review: Niet de beste EV, maar dat heeft zo z’n charme

De Citroën C4 X is niet helemaal een tweeling van de Peugeot 408

Citroën ë-C4 Shine

Citroën C4 is nieuw

Citroën C4 Cactus krijgt geen vervolg

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

Is de nieuwe C3 Aircross slim en raar genoeg om een echte Citroën te zijn? (review)

Je kunt nu een piepkleine ribbelbus kopen (maar schrik niet van de prijs)

De Citroën 2CV keert terug en zou heel betaalbaar moeten worden

Dit keurige interieur hoort bij de smerigste auto die je nu (voor weinig?) kunt kopen

Jazeker, dit moet moet op een eend lijken, alleen zien wij het niet

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

De Alpine A290 is in Nederland: dit moet je weten

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

Waarom moet je een auto uitlijnen en hoe vaak moet je dit doen?

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Als je dit ene detail ziet bij een occasion, kun je hem beter gelijk laten staan

Door een ‘innovatie’ van een paar jaar geleden zijn een hoop motoren nu een tikkende tijdbom
