
De huidige Citroën C4 vinden wij nog steeds een leuk ding, maar toch staat de vervanger al klaar. Op dit moment hebben we nog niet zo heel veel info – wanneer ie precies komt, bijvoorbeeld - maar wel wat plaatjes van de nieuwe vijfdeurs-versie.
De C4 wordt wat meer in lijn getrokken met de C5. Dat wil zeggen, het uiterlijk wordt iets dikker en ronder, wat minder edgy. Onze eerste indruk is dat hij er iets minder spectaculair uitziet dan zijn voorganger, maar laten we ons definitieve oordeel bewaren tot we ‘m in het echt zien. Natuurlijk zijn we ook behoorlijk nieuwsgierig naar de driedeurs – mocht die er ook daadwerkelijk weer komen - want de huidige is gewoon cool.
Op benzinegebied staan er vooralsnog uitvoeringen met 95, 120 en 155 pk op het programma. De snelste versie heeft als enige een zesversnellingsbak. Hij haalt 214 km/u en gaat in 8,7 seconden van 0 naar 100. De CO2-uitstoot varieert van 140 g/km voor het slapste model tot 162 g/km voor de 120 pk automaat.
Diesels zijn er ook, in de vorm van een HDi met 90, 110 of 150 pk. Die laatste verbruikt slechts 4,9 l/100 km, maar gaat wel van 0 naar 100 in 8,6 seconden; iets sneller dan de benzine dus. Ook komt er een e-HDi, een speciaal model met lage uitstoot.
Meer van TopGear


Citroën ë-C4 review: Niet de beste EV, maar dat heeft zo z’n charme

De Citroën C4 X is niet helemaal een tweeling van de Peugeot 408

Citroën ë-C4 Shine

Citroën C4 is nieuw

Citroën C4 Cactus krijgt geen vervolg

Autofabrikant roept tienduizenden Nederlanders op ‘onmiddellijk te stoppen met rijden’ in deze modellen

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

Is de nieuwe C3 Aircross slim en raar genoeg om een echte Citroën te zijn? (review)

Je kunt nu een piepkleine ribbelbus kopen (maar schrik niet van de prijs)

De Citroën 2CV keert terug en zou heel betaalbaar moeten worden

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

Autofabrikant roept tienduizenden Nederlanders op ‘onmiddellijk te stoppen met rijden’ in deze modellen

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

Waarom je morgen deze snelwegen in Nederland beter kunt vermijden

De best verkochte auto ter wereld is nu geen Tesla meer

Vakantiedeal: 3 nummers TopGear voor slechts 15 euro

Vanwege dit kleine onderdeeltje krijgen honderdduizenden Nissan-eigenaren mogelijk een nieuwe motor

De Cybertruck lijkt een enorme flop te worden, maar kunnen we dat ook zeggen van Tesla?
