
De hele wereld wist dat Citroën op de komende Salon van Genève met de nieuwe C4 Picasso zou komen. De hele wereld? Nee: één dorpje in Gallie bleef dapper weerstand bieden. En laat dat nou net het dorpje zijn waar Citroën gevestigd is.
Overal op de internetwebs vliegen de foto's van niet of nauwelijks gecamoufleerde testmodellen je al tijden om de oren, dus het kon niet missen: Citroën + Genève = C4 Picasso. Toch? Niet dus. De Fransen achten het om de een of andere volstrekt duistere reden (als we een kwade tong zouden hebben, dan zouden we beweren: ze zijn gewoon nog niet klaar. Maar wij hebben geen kwade tong) raadzaam eerst nog even te komen met een 'Concept, in de aanloop naar…'. En dat is dus deze jongen.
Veel concrete info willen de Fransen nou ook weer niet kwijt, behalve dat de concept Technospace heet, maar 98 gram CO2 per kilometer uitstoot en een jetser van een bagageruimte van 537 liter heeft. De échte C4 Picasso verschijnt na de zomer. Verwachten we. Wil iemand dat ook even aan Citroën melden?
Meer van TopGear


Citroën ë-C4 review: Niet de beste EV, maar dat heeft zo z’n charme

De Citroën C4 X is niet helemaal een tweeling van de Peugeot 408

Citroën ë-C4 Shine

Citroën C4 is nieuw

Citroën C4 Cactus krijgt geen vervolg

Autofabrikant roept tienduizenden Nederlanders op ‘onmiddellijk te stoppen met rijden’ in deze modellen

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

Is de nieuwe C3 Aircross slim en raar genoeg om een echte Citroën te zijn? (review)

Je kunt nu een piepkleine ribbelbus kopen (maar schrik niet van de prijs)

De Citroën 2CV keert terug en zou heel betaalbaar moeten worden

Renault 4 E-Tech Electric 150 pk Comfort Range Iconic (review)

Renault Boreal is de zoveelste crossover van het merk, maar deze is ruimer én goedkoper

In E10-benzine zit nog te weinig ethanol voor deze bijzondere Peugeot 208

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

Autofabrikant roept tienduizenden Nederlanders op ‘onmiddellijk te stoppen met rijden’ in deze modellen

Waarom moeten sommige automerken om de paar jaar hun typeaanduidingen omgooien?

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

‘Kan de krachtigere Euro 98-benzine schadelijk zijn voor je (wat oudere) motor?’

Vakantiegangers opgelet: In deze Europese landen pakt de politie je auto af bij te hard rijden

Deze auto’s halen met gemak 300.000 kilometer, maar kosten tussen de 2.500 en 10.000 euro
