
Niemand verdient het meer dan Chevrolet om een Nürburgring-record te bemachtigen. Chevrolet reisde met de vorige generatie Corvette (de C7) meerdere keren af naar het Duitse circuit, maar publiceerde in de afgelopen tien jaar nooit een officiële rondetijd. Bijna bij elke snelle ronde ging er wel iets mis voor de Amerikanen. Met de nieuwe Chevrolet Corvette Z06 (C8) lijkt er wederom sprake te zijn van dikke pech.
Het was de afgelopen jaren telkens iets anders. De ene keer speelde de weersomstandigheden simpelweg niet mee, de andere keer gooide de organisatie het schema om waardoor het team geen tijd meer had om de banden op te warmen en soms hadden ze gewoon pech met de techniek van de auto. Toen het wel een keer goed ging, reed de coureur met een motorkalibratie die toen nog niet te koop was en daarom telde de ronde niet.
Wederom pech voor Corvette op de Nürburgring
Volgens Road and Track is het dit jaar weer dikke pech. De nieuwe Chevrolet Corvette Z06 doet momenteel zijn testrondes op Nürburgring Nordschleife. Gisteren stonden drie Corvettes klaar voor een snelle ronde. Geen officieel record, want daarvoor moet het circuit worden afgehuurd en moet er een notaris aanwezig zijn, maar het zou een goede indicatie kunnen geven of een record erin zit.
Terwijl de coureurs zich aan het voorbereiden waren, crashte er een BMW M8-testauto in de snelle Kesselchen-sectie van de baan. Een groot deel van de vangrail moest hierdoor vervangen worden. Verderop ging een Tesla Model S Plaid van de baan, waardoor er ook reparaties nodig waren. Dit kostte zoveel tijd dat de Corvettes niet meer de baan op konden. De bestuurders van de BMW en de Tesla maken het overigens goed.
Vrijdag toch een recordpoging van Corvette op de Nürburgring?
Vervelend, want vandaag is de laatste officiële testdag voor automerken, en dus de laatste kans om een onofficiële snelle ronde neer te zetten en de laatste dingen te meten en af te stellen. En laat er nou net regen voorspeld zijn. Wel schijnt er nog een gaatje te zijn in het Touristenfahrten-schema van vrijdag waar Corvette een officiële poging zou kunnen wagen, zo meldt R&T. De vraag is alleen of het weer het toestaat.
De Chevrolet Corvette Z06 op de Nürburgring
Meer van TopGear


De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

Is zo’n snelle Chevrolet Corvette C6 na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Dit is wat je in Amerika betaalt voor de krachtigste Corvette ooit gebouwd (1.000+ pk)

Dit is de goedkoopste auto die 375 km/u haalt (gewoon met fabrieksgarantie)

King of the Hill: de Chevrolet Corvette ZR1 is een briesend monster met 1.078 pk

Waarom de antieke LS-motor nog altijd de beste V8 ter wereld is (objectief gezien)

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

Is zo’n snelle Chevrolet Corvette C6 na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Dit is wat je in Amerika betaalt voor de krachtigste Corvette ooit gebouwd (1.000+ pk)

Slimme kerel koopt auto met kapotte koppeling voor bodemprijs, repareert hem helemaal gratis

De Mustang GTD is bloedsnel op Nürburgring, en daar is één merk onverwachts teleurgesteld in

Deze kleine verandering aan Nürburgring gaat groot verschil maken voor bestuurders

Niemand weet wat er met deze Saab is gebeurd, want hij kan niet gecrasht zijn op de Nürburgring

In dit uitzonderlijke geval wordt de schade van een crash op de Nürburgring wél gedekt

Uitstappen op het circuit is nog het minst domme wat deze GTI-rijder doet

Telefoonmerk Xiaomi wil Porsche verslaan met deze SU7 Ultra: 1.500+ pk met ‘V8s’- en ‘V6s’-motoren

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?

Deze nieuwe auto’s scoren niet goed in de crashtest (en dat heeft een duidelijke reden)

Deze Seat-rijder leek heel veel geluk te hebben, maar op het laatst gaat het toch fout op de Nürburgring

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

De politie heeft helemaal geen snelle Audi’s nodig om vlotte huur-Golfjes te pakken

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Heeft Ford per ongeluk een geniale manier bedacht om belastingen te ontwijken op een nieuwe auto?

Wereldwijd zijn er nog geen 25 mensen die deze briljante auto willen bestellen

Aangezien elk merk nu ‘Jeeps’ maakt, moet Jeep dan geen stationswagens en sedans maken?

Met deze eenvoudige methode heeft jouw Tesla Model Y 100 pk meer

Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

De toekomst is elektrisch? Dit automerk doet grootste investering in V8-motoren ooit

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom
