
Goed nieuws! Het is de Dacia Sandero. Hij is helemaal nieuw en komt meteen ook als Stepway. De sedanversie, die nog altijd Logan heet, maakt het trio compleet. Volgens het merk zijn de wensen van de klant veranderd en is er nu ‘simpelweg behoefte aan een beter product voor een goede prijs’. Wat dat zegt over de vorige twee generaties van de Sandero, mag je helemaal zelf invullen.
De Dacia Sandero, Sandero Stepway en Logan tonen aan de voorkant nu nieuwe Y-vormige dagrijverlichting. Waar we dat eerder zagen? Jazeker, bij Lamborghini. De achterlichten krijgen ook een modern patroontje, waardoor het geheel er lekker fris uitziet. De Stepway staat bovendien hoger op zijn pootjes dan voorheen.
Volgens Dacia oogt de Sandero zelfverzekerder dan ooit door bredere schouders en meer uitgesproken wielkasten. Het dak is lager en de daklijn loopt meer af dan bij zijn voorganger. De spoorbreedte nam bovendien iets toe. De radioantenne die achter op het dak staat, zou helpen bij een ‘robuustere indruk’.
Prijzen en specificaties van de Dacia Sandero
Verdere details verklapt Dacia nog niet, maar qua motoren hoef je niets spannends te verwachten. Het Roemeense merk is onderdeel van Renault en zal dan ook de gangbare motoren van het Franse concern gebruiken. Op foto’s van het interieur moet je nog even wachten, net als op een prijs. Dacia belooft een ‘ongeëvenaard scherpe prijsstelling’.
Meer van TopGear


Veiligheid Dacia: 2/5 sterren bij Euro NCAP

Lada Largus lijkt op een brugklasser

Dacia Logan MCV TCe 90

Dacia Logan en Sandero in het nieuw
Dacia verbreedt horizon

Deze populaire SUV’s gaan opmerkelijk vaak stuk en komen niet de keuring door

Is de Dacia Bigster nog altijd een echte ‘no-nonsense’ Dacia? (review)

Dacia kondigt goedkoopste auto van Nederland aan – dit gaat ie kosten

Voor minder dan 36.000 euro heb je nu al een nieuwe ‘camper’ met fabrieksgarantie

Auto’s en benzine gaan nu nog duurder worden in Nederland

Dacia Duster Hybrid 140 Extreme: gelukkig nog steeds knalhard plastic in het interieur (review)

Is de Dacia Bigster nog altijd een echte ‘no-nonsense’ Dacia? (review)

Voor minder dan 36.000 euro heb je nu al een nieuwe ‘camper’ met fabrieksgarantie

Dacia Duster Hybrid 140 Extreme: gelukkig nog steeds knalhard plastic in het interieur (review)

Is de Dacia Duster Extreme ruig genoeg voor de woestijn? (review)

Dacia Bigster heeft een enorme actieradius van 1.450 kilometer

De populairste auto in Europa van dit moment is niet wat je zou verwachten

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback (die iets goedkoper is)

Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

Hier ga jij volgende week in de file staan door de NAVO-top (ook buiten Den Haag is het drama)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Ken jij die schattige Lada Niva nog? Er is een nieuwe die 15.000 euro kost

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Renault wil geen Lada wil verkopen in Nederland omdat ze al Dacia verkopen. Het geeft aan dat ze Dacia zien als een laag B-plakmerk dat op dezelfde hoogte staat als Lada. Wat door velen al gezien wordt als het laagste van het laagste
Of het gaat om een Dacia of een Lada. Ik vind de andere merken net zo erg. Mij tref je ook niet aan in een Renault, Nissan of Mitsubishi. Misschien is de Niksan Puke nog erger dan een type van Dacia of Lada.
Dacia lijkt alleen in Nederland een ‘budgetmerk’, waar in andere landen (zoals Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk) het wordt gezien als een prima auto.
Prima auto? Volgens wie? Vrijwel iedereen die ik daar spreek over auto’s deelt de mening van de onderstaande reageerder.
Het blijft een graflelijke auto voor autohaters. Daarom rijden er ook alleen mensen in die 75 rijden waar je 80 mag, niet anticiperen bij stoplichten, etc..
Wat een maf oordeel FRITS ik zelf rijdt 80000 per jaar en naast de deur staat een Dacia van 14 jaar oud 1e eigenaar 135000km ,Ik geef toe niet moeders mooiste wel de laagste per kilometer ooit gehad .