
Vergeet die Bugs Bunny-snuit even. Wat ons echt een knagend gevoel van ongeduld bezorgt, is de vraag hoe de nieuwe BMW M3 zal rijden. Hij zou het wachten waard moeten zijn – niet alleen omdat je de voorkant vanuit de bestuurdersstoel niet kunt zien, maar ook omdat de G80-generatie van de iconische sportauto uit München heel wat meer meebrengt dan alleen een onooglijke snufferd.
Zo roept hij bijvoorbeeld allerlei vragen op. Heel veel vragen, eigenlijk. Zoals: wat kunnen we verwachten van de nieuwe twin-turbo 3,0-liter zes-in-lijn die uit de X3 M en X4 M werd gepeuterd en voor deze M3 werd aangepast? Heeft die motor echt iets te maken met de M4 GT3-auto? Of kletsen de Duitse technici uit hun nek?
Kan een ‘echte’ M3 eigenlijk wel vierwielaandrijving hebben? Zal de nieuwe automatische transmissie zompiger zijn dan een natte Liga? Of maakt dat niet uit omdat iedereen toch altijd voor de handbak moet kiezen? Zijn je centen goed besteed als je voor de 30 pk sterkere M3 Competition gaat? En het allerbelangrijkste: zullen we in de loop van de tijd wennen aan die bizarre grille en zal ie misschien zelfs sociaal geaccepteerd raken? Of is ‘auto-rhinoplastie’ een onontgonnen vakgebied dat op het punt staat te ontploffen?
In het slechtste geval kunnen we in ieder geval uitkijken naar de M3 Touring. Maar voor nu willen we eigenlijk vooral weten hoe het zit met al het bovenstaande. Dus: kom op met 2021 en kom op met die antwoorden. Of het nu goed of slecht nieuws is, je leest het hier het eerst. Vooruit, nog één laatste vraag: heeft iemand The Stig gezien? We gaan ’m hierbij nog nodig hebben.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Elektrische BMW M3 toont aan wat er misgaat bij veel elektrische auto’s

De BMW M3 CS Touring is de duurste M3, maar heeft géén middenarmsteun

BMW gaat ook nog een mooie M3 bouwen met oude techniek

Deze opgeleukte BMW M340i heeft een fraaiere neus dan de M3 én meer koppel

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Waarom je voorlopig echt even niet met je BMW naar Friesland moet rijden

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Het Circuitwapen van het Jaar 2020

De Retro-held van het Jaar 2020

De Auto van het Jaar 2020

De Eco-held van het Jaar 2020

Het Geluid van het Jaar 2020

De Luxe-auto van het Jaar 2020

BMW M3 verliest kenmerkende ‘angel eyes’, krijgt extra vermogen terug

Meer dan een BMW M3 Touring heb je eigenlijk niet nodig in je leven

BMW M2 vs BMW M3 Touring review: Welke pretmachine moet je kiezen?

‘BMW werkt aan een M3 CS Touring , komt al in 2025’

BMW-rijder laat even zien hoe je verbannen wordt van de Nürburgring

De BMW M3 Touring krijgt 650 pk en een sterrenhemel van Manhart

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

Zo zou de betaalbare Lightyear 2 eruit hebben gezien als de Nederlandse autobouwer niet failliet was gegaan

Mercedes bevestigt toekomst V8 in de C 63 (maar gaan ze het nu ook doen?)

De ‘laatste echte Opel ooit’ kun je ergens op de wereld gewoon nog nieuw kopen

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Max Verstappen krijgt nu alweer een nieuwe teamgenoot: Liam Lawson mag vertrekken

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste
