
Vergeet die Bugs Bunny-snuit even. Wat ons echt een knagend gevoel van ongeduld bezorgt, is de vraag hoe de nieuwe BMW M3 zal rijden. Hij zou het wachten waard moeten zijn – niet alleen omdat je de voorkant vanuit de bestuurdersstoel niet kunt zien, maar ook omdat de G80-generatie van de iconische sportauto uit München heel wat meer meebrengt dan alleen een onooglijke snufferd.
Zo roept hij bijvoorbeeld allerlei vragen op. Heel veel vragen, eigenlijk. Zoals: wat kunnen we verwachten van de nieuwe twin-turbo 3,0-liter zes-in-lijn die uit de X3 M en X4 M werd gepeuterd en voor deze M3 werd aangepast? Heeft die motor echt iets te maken met de M4 GT3-auto? Of kletsen de Duitse technici uit hun nek?
Kan een ‘echte’ M3 eigenlijk wel vierwielaandrijving hebben? Zal de nieuwe automatische transmissie zompiger zijn dan een natte Liga? Of maakt dat niet uit omdat iedereen toch altijd voor de handbak moet kiezen? Zijn je centen goed besteed als je voor de 30 pk sterkere M3 Competition gaat? En het allerbelangrijkste: zullen we in de loop van de tijd wennen aan die bizarre grille en zal ie misschien zelfs sociaal geaccepteerd raken? Of is ‘auto-rhinoplastie’ een onontgonnen vakgebied dat op het punt staat te ontploffen?
In het slechtste geval kunnen we in ieder geval uitkijken naar de M3 Touring. Maar voor nu willen we eigenlijk vooral weten hoe het zit met al het bovenstaande. Dus: kom op met 2021 en kom op met die antwoorden. Of het nu goed of slecht nieuws is, je leest het hier het eerst. Vooruit, nog één laatste vraag: heeft iemand The Stig gezien? We gaan ’m hierbij nog nodig hebben.
Meer van TopGear


BMW geeft een wel heel vreemde keuze voor de volgende M3 (maar hij wordt wel mooier)

Als je vandaag in de BMW M3 (E30) rijdt, valt ie dan tegen of maakt ie de verwachtingen waar?

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

BMW is niet alleen sportiviteit op vier wielen – dit zijn de sportieve motorfietsen van BMW

Het Circuitwapen van het Jaar 2020

De Retro-held van het Jaar 2020

De Auto van het Jaar 2020

De Eco-held van het Jaar 2020

Het Geluid van het Jaar 2020

De Luxe-auto van het Jaar 2020

BMW M3 verliest kenmerkende ‘angel eyes’, krijgt extra vermogen terug

Meer dan een BMW M3 Touring heb je eigenlijk niet nodig in je leven

BMW M2 vs BMW M3 Touring review: Welke pretmachine moet je kiezen?

‘BMW werkt aan een M3 CS Touring , komt al in 2025’

BMW-rijder laat even zien hoe je verbannen wordt van de Nürburgring

De BMW M3 Touring krijgt 650 pk en een sterrenhemel van Manhart

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

Voor dik 5.000 euro is je Volkswagen Passat echt helemaal af (maar nog niet sneller)

Chinese ‘Porsche-killer’ jokt over dure optie, klanten weer boos

De betrouwbaarste auto in zijn klasse stapt over naar de verkeerde kant

De verstandigst luxeauto ter wereld (die hier niemand koopt) krijgt een opvolger

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Moet je nou wel of niet oppassen voor ‘Super 95’ bij Duitse tankstations?

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

De toekomst is elektrisch? Dit automerk doet grootste investering in V8-motoren ooit
