
Vergeet die Bugs Bunny-snuit even. Wat ons echt een knagend gevoel van ongeduld bezorgt, is de vraag hoe de nieuwe BMW M3 zal rijden. Hij zou het wachten waard moeten zijn – niet alleen omdat je de voorkant vanuit de bestuurdersstoel niet kunt zien, maar ook omdat de G80-generatie van de iconische sportauto uit München heel wat meer meebrengt dan alleen een onooglijke snufferd.
Zo roept hij bijvoorbeeld allerlei vragen op. Heel veel vragen, eigenlijk. Zoals: wat kunnen we verwachten van de nieuwe twin-turbo 3,0-liter zes-in-lijn die uit de X3 M en X4 M werd gepeuterd en voor deze M3 werd aangepast? Heeft die motor echt iets te maken met de M4 GT3-auto? Of kletsen de Duitse technici uit hun nek?
Kan een ‘echte’ M3 eigenlijk wel vierwielaandrijving hebben? Zal de nieuwe automatische transmissie zompiger zijn dan een natte Liga? Of maakt dat niet uit omdat iedereen toch altijd voor de handbak moet kiezen? Zijn je centen goed besteed als je voor de 30 pk sterkere M3 Competition gaat? En het allerbelangrijkste: zullen we in de loop van de tijd wennen aan die bizarre grille en zal ie misschien zelfs sociaal geaccepteerd raken? Of is ‘auto-rhinoplastie’ een onontgonnen vakgebied dat op het punt staat te ontploffen?
In het slechtste geval kunnen we in ieder geval uitkijken naar de M3 Touring. Maar voor nu willen we eigenlijk vooral weten hoe het zit met al het bovenstaande. Dus: kom op met 2021 en kom op met die antwoorden. Of het nu goed of slecht nieuws is, je leest het hier het eerst. Vooruit, nog één laatste vraag: heeft iemand The Stig gezien? We gaan ’m hierbij nog nodig hebben.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


BMW M3-rijder vermaakt publiek bij bekendste bocht van de Nürburgring

Driftende BMW rijdt zo politie tegemoet en krijgt een prent

Buitenspelen in de Audi RS 3, BMW M3, Porsche 911 en Lamborghini Aventador SVJ

Nieuw Nürburgringrecord voor de kortste ronde?

BMW doet nette redding met 150 km/u op de Nürburgring

De eerste elektrische brandweerwagen van de VS heeft een BMW-dieselmotor aan boord

De grille bij de BMW 3-serie facelift blijft binnen proporties

BMW M3-rijder vermaakt publiek bij bekendste bocht van de Nürburgring

Driftende BMW rijdt zo politie tegemoet en krijgt een prent

Buitenspelen in de Audi RS 3, BMW M3, Porsche 911 en Lamborghini Aventador SVJ

Dit is waarom de tellers van BMW al sinds de jaren zeventig rood licht geven

Het Circuitwapen van het Jaar 2020

De Retro-held van het Jaar 2020

De Auto van het Jaar 2020

De Eco-held van het Jaar 2020

Het Geluid van het Jaar 2020

De Luxe-auto van het Jaar 2020

Buitenspelen in de Audi RS 3, BMW M3, Porsche 911 en Lamborghini Aventador SVJ

BMW M3 Touring moet de snelste stationwagen op de Nürburgring worden. Wie moet hij verslaan?

BMW laat achterkant M3 Touring zien

Kies je de BMW M3 Competition xDrive of toch de achterwielaandrijver?

Tuner Vorsteiner geeft BMW M3 kleinere nieren

BMW M3 voor Australische politie

De grille bij de BMW 3-serie facelift blijft binnen proporties

BMW M3-rijder vermaakt publiek bij bekendste bocht van de Nürburgring

Gasten bouwen rupsbanden op een Tesla Model 3

Audi A4 stuitert over de snelweg achter sleepauto aan

Polestar 2 tegen de BMW i4: welke elektrische sedan is beter?

De Mercedes-AMG C 43 is nu een viercilinder met 408 pk

Deze Nederlandse Audi R8 lijkt achtergelaten supercar uit Dubai

De S-klasse Haute Voiture is de ultieme Maybach

Brabus pakt nu ook Rolls-Royce en Porsche aan

Kooptip: Toyota MR2 met de VR6 uit een Golf R32

De tweede Kalmar Automotive 7-97 is prachtig groen

De grille bij de BMW 3-serie facelift blijft binnen proporties

Opel Rocks-e: 1e rij-indruk

De Bentley van de toekomst doet 0-100 in zo’n 1,5 seconden

Deze Renault Scenic Vision Concept heeft een waterstof range-extender

Saharazand, grote hagelstenen en een tornado komen je auto slopen, misschien

Bij deze Carloft-hotelkamer parkeer je de auto op het balkon, ook op tien hoog

Reacties