
Vergeet die Bugs Bunny-snuit even. Wat ons echt een knagend gevoel van ongeduld bezorgt, is de vraag hoe de nieuwe BMW M3 zal rijden. Hij zou het wachten waard moeten zijn – niet alleen omdat je de voorkant vanuit de bestuurdersstoel niet kunt zien, maar ook omdat de G80-generatie van de iconische sportauto uit München heel wat meer meebrengt dan alleen een onooglijke snufferd.
Zo roept hij bijvoorbeeld allerlei vragen op. Heel veel vragen, eigenlijk. Zoals: wat kunnen we verwachten van de nieuwe twin-turbo 3,0-liter zes-in-lijn die uit de X3 M en X4 M werd gepeuterd en voor deze M3 werd aangepast? Heeft die motor echt iets te maken met de M4 GT3-auto? Of kletsen de Duitse technici uit hun nek?
Kan een ‘echte’ M3 eigenlijk wel vierwielaandrijving hebben? Zal de nieuwe automatische transmissie zompiger zijn dan een natte Liga? Of maakt dat niet uit omdat iedereen toch altijd voor de handbak moet kiezen? Zijn je centen goed besteed als je voor de 30 pk sterkere M3 Competition gaat? En het allerbelangrijkste: zullen we in de loop van de tijd wennen aan die bizarre grille en zal ie misschien zelfs sociaal geaccepteerd raken? Of is ‘auto-rhinoplastie’ een onontgonnen vakgebied dat op het punt staat te ontploffen?
In het slechtste geval kunnen we in ieder geval uitkijken naar de M3 Touring. Maar voor nu willen we eigenlijk vooral weten hoe het zit met al het bovenstaande. Dus: kom op met 2021 en kom op met die antwoorden. Of het nu goed of slecht nieuws is, je leest het hier het eerst. Vooruit, nog één laatste vraag: heeft iemand The Stig gezien? We gaan ’m hierbij nog nodig hebben.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear






De nieuwe BMW M3 CS is een CSL met vierwielaandrijving (550 pk)



BMW M340i xDrive review: De reden waarom je geen SUV nodig hebt


Deze BMW 3-serie is omgebouwd tot (straatlegale!) driftkart met 1.200 pk


Deze getunede BMW E21 3-serie kreeg de V10 uit een E60 M5 en staat te koop


Buitenkansje? BMW veilt een bijna nieuwe M3 CSL voor een zachte prijs







AC Schnitzer kan na lang wachten eindelijk de BMW M3 Touring tunen




De BMW XM Label Red gaat meedoen aan Pikes Peak



BMW Nederland roept elektrische auto’s terug (om een onverwachtse reden)


Bedrijfswagens van BMW? Nee, een pick-up gaat er voorlopig niet komen


Deze BMW 1602 is gemaakt van koolstofvezel en heeft de motor van een M3





De nieuwe BMW M3 CS is een CSL met vierwielaandrijving (550 pk)


Het Circuitwapen van het Jaar 2020


De Retro-held van het Jaar 2020


De Auto van het Jaar 2020


De Eco-held van het Jaar 2020


Het Geluid van het Jaar 2020


De Luxe-auto van het Jaar 2020







AC Schnitzer kan na lang wachten eindelijk de BMW M3 Touring tunen





De nieuwe BMW M3 CS is een CSL met vierwielaandrijving (550 pk)


Dit betaal je voor de BMW M3 Touring in Nederland (en het valt nog mee)


Deze BMW M3 Touring is de nieuwe safetycar voor de MotoGP


Waarom komt BMW na al die jaren pas met een M3 Touring?


De BMW M3 Touring is eindelijk helemaal officieel







AC Schnitzer kan na lang wachten eindelijk de BMW M3 Touring tunen





De nieuwe BMW M3 CS is een CSL met vierwielaandrijving (550 pk)


Ook de Polestar 2 krijgt achterwielaandrijving en meer vermogen (plus een nieuwe neus)


Dit zijn de nieuwe concurrenten van de Tesla Model 3, nu de prijs zover gezakt is



BMW M340i xDrive review: De reden waarom je geen SUV nodig hebt


De Volkswagen ID.7 is een elektrische Passat met 700 kilometer actieradius



Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar







AC Schnitzer kan na lang wachten eindelijk de BMW M3 Touring tunen




De BMW XM Label Red gaat meedoen aan Pikes Peak


Rijden met de Porsche 911 Dakar in de woestijn en in de sneeuw


Oeps: Porsche-dealer verkoopt per ongeluk Panamera’s voor 16.500 euro



BMW Nederland roept elektrische auto’s terug (om een onverwachtse reden)


Jammer: Je mag geen wallride meer doen van NASCAR



Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar







AC Schnitzer kan na lang wachten eindelijk de BMW M3 Touring tunen


De Range Rover Velar heeft een milde facelift gekregen


De laatste Bugatti Chiron is geveild voor een recordbedrag




Reacties