
De Citroën C4 Picasso en Grand C4 Picasso hebben in drie jaar tijd ruim 300.000 zieltjes gewonnen en mogen zich daarmee een succesvolle familieauto noemen. Nu is het tijd voor Citroën om deze lijn door te zetten: ze verblijden ons met een vernieuwde C4 Picasso. Waarvan de Grand-uitvoering uiteraard langer is en meer zitplaatsen heeft. Perfect voor die vermoeiende vakantie met de kinderen.
Uiteraard zitten beide auto's volgestopt met allerlei handige technologie. Zo kun je met de Hands-Free Tailgate optie gemakkelijk de achterklep openen, is er een parkassistant-systeem aanwezig, een blindehoekdetector, een snelheidsbordendetector, een oh-nee-ik-vlieg-bijna-uit-de-bocht-detector en een aanpasbare cruisecontrol. De C4 Picasso beschikt daarnaast ook over een nieuwe PureTech 130 S&S EAT6 motor.
De voorkant is opnieuw vormgegeven en beide modellen hebben nu achterlichten met een 3D-effect. De C4 Picasso zal beschikbaar zijn in diverse kleuren, waaronder drie compleet nieuwe, en is er de optie tot een dak met een tweetonig palet. De C4 Picasso wordt afgekleed met vier aluminium 17 inch velgen.
Als kers op de taart mag je uit vier verschillende soorten interieurindelingen kiezen, om je gezin zo conflictloos mogelijk in te delen.
Meer van TopGear


Citroën ë-C4 review: Niet de beste EV, maar dat heeft zo z’n charme

De Citroën C4 X is niet helemaal een tweeling van de Peugeot 408

Citroën ë-C4 Shine

Citroën C4 is nieuw

Citroën C4 Cactus krijgt geen vervolg

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

Is de nieuwe C3 Aircross slim en raar genoeg om een echte Citroën te zijn? (review)

Je kunt nu een piepkleine ribbelbus kopen (maar schrik niet van de prijs)

De Citroën 2CV keert terug en zou heel betaalbaar moeten worden

Dit keurige interieur hoort bij de smerigste auto die je nu (voor weinig?) kunt kopen

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

De toekomst is elektrisch? Dit automerk doet grootste investering in V8-motoren ooit

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom
