Gisteren leerden we de Lucid Gravity kennen die volgens de maker ‘een grotere actieradius heeft dan welke EV dan ook op de Lucid Air na’. ‘Hou m’n Fristi vast’, zegt deze autofabrikant een dag later. Met de Drako Dragon willen ze een SUV bouwen met Gullwing-deuren, veel koolstofvezel en ruim 2.000 pk. Vooralsnog willen ze vooral heel veel – maar zal hij ook echt ooit verschijnen?

De Dragon is ontworpen door de Belg Lowie Vermeersch. Hij is de oprichter van het Italiaanse ontwerphuis GranStudio. Voorheen tekende hij voor Pininfarina. Daar werkte hij mee aan het ontwerp van de Ferrari California. Hij en zijn collega-ontwerpers geven de Dragon een volledig koolstofvezel koets met hier en daar wat openingen voor de aerodynamica.

De Drako Dragon staat op 23-inch velgen en de bodemvrijheid is minimaal 16 centimeter. In de cruise-stand is dat 21 centimeter en in de hoogste modus ben je 31 centimeter van de grond verwijderd. Om het feestje af maken, krijgt de Drako Dragon deuren die omhoog open gaan. Daar zitten de miljardairs vast op te wachten.

Specificaties van de Drako Dragon

Wat de toekomstige klanten ook kunnen waarderen, zijn de prestaties. De vier elektromotoren (één voor elk wiel) produceren samen 2.027 pk. Daarmee ga je in ongeveer 1,9 seconden van stilstand naar 100 km/u. Inderdaad, net zo snel als in de Rimac Nevera. De topsnelheid is volgens Drako ‘ergens boven de 320 km/u’. De actieradius is 675 kilometer en kunt er ruim 1.500 kilo mee trekken.

De eerste 99 auto’s worden op dit moment gebouwd en zijn nu ook al te reserveren. Ze gaan voor minimaal 290.000 dollar. Klanten kunnen kiezen uit een ‘normale’ of de First Edition. Voor de speciale eerste editie betaal je 5.000 dollar reserveringskosten, bij de normale Drako Dragon is dat 500 dollar.

Reacties

  • Salute heeft op 18 november 2022 geschreven:

    Leuk als blikvanger, maar wat moet je met dit vermogen?
    Dagelijks naar de Kwikfit voor nieuwe banden?

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)