
‘Huh? Wat? Nee. Dat kan echt niet. En zo lelijk!?’, was de eerste reactie van een collega-redacteur die dacht dat we hier te maken hadden met de nieuwe Nissan GT-R (R36). Gelukkig, het is de Nissan GT-R50 – het product van koetsbouwer Italdesign en Nissan.
De Nissan GT-R50 deelt enorm veel kenmerken met de Concept 2020 Vision Gran Turismo, vooral de achterlichten zijn als vier druppels water. De verwarring is begrijpelijk. Maar wees dus gerust: deze auto heeft niets te maken met de opvolger van de GT-R.
Waarom bestaat de Nissan GT-R50?
Zowel Italdesign als de Nissan GT-R bestaan dit jaar 50 jaar. Dat deze twee grote namen exact even oud zijn, smeekt om een samenwerking. Dus gaf Italdesign de GT-R Nismo een nieuwe koets en pompte Nissan het vermogen op. De 3,8-liter V6 laat op commando van het rechter pedaal nu 720 pk en 780 Nm los – dat was 600 pk en 625 Nm.
Om tot dat vermogen te komen pakte Nissan de turbo’s uit hun GT3-racer en versterkte vrijwel elk bewegende deel in de motor. Bilstein-dempers zorgen voor een nog betere wegligging. Ook Italdesign liet het niet bij een kleine bodykit. De daklijn ging omlaag met 54 millimeter en verder is, nou, ja alles nieuw. Kijk maar naar de heftig verbouwde achterpartij en de nieuwe achterruit.
Voor nu moet je het nog eventjes doen met computerbeelden. Volgend maand onthullen de twee bouwers de Nissan GT-R50 in het echt.
Meer van TopGear


Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

Oeps: Nissan GT-R crasht al na twee seconden op de Nürburgring

Deze Nissan GT-R R34 heeft ruim 650 pk en is geïnspireerd door Mine’s

Zo zorgt Nissan dat de GT-R er extra mooi uitziet bij automeetings in het donker

Zie jij (zonder te spieken) welke Franse auto deze nieuwe Nissan Micra eigenlijk is?

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

Nissan is wanhopig en gaat een bijzondere strategie inzetten om niet failliet te gaan (en daar kun jij van profiteren)

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Deze Britse Jaguar Kensington werd uiteindelijk een Koreaanse sedan met Italiaanse genen

Deze bijzondere auto met twee (!) stuurtjes en Audi-genen kan van jou zijn

Italdesign grijpt een conceptauto van Audi uit het verleden en maakt er een nieuw model van

Wees er snel bij: Deze ultra zeldzame Nissan GT-R50 staat te koop

Italdesign Lucciola moest de nieuwe Fiat 500 worden

Productieversie Italdesign GT-R50 is hier

De neus van de vernieuwde Toyota Aygo X is langer, maar dat gaat flink belasting schelen in Nederland

Veel actieradius of een zuinig verbruik is niet de manier om auto’s te verkopen, denkt het grootste merk ter wereld

Zie jij (zonder te spieken) welke Franse auto deze nieuwe Nissan Micra eigenlijk is?

De (veruit) meest gestolen auto van Nederland is compleet vernieuwd

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

In Nederland wordt tanken binnenkort een stuk goedkoper, maar waarom?

Pre-order nu: TopGear Supercars 2025 (Collector’s Edition)

De neus van de vernieuwde Toyota Aygo X is langer, maar dat gaat flink belasting schelen in Nederland

In Nederland kopen we meer EV’s, maar Tesla’s laten we liggen

Fred (37) komt helemaal tot rust als hij 3 uur op een vastgeroest moertje staat te vloeken
