
‘Huh? Wat? Nee. Dat kan echt niet. En zo lelijk!?’, was de eerste reactie van een collega-redacteur die dacht dat we hier te maken hadden met de nieuwe Nissan GT-R (R36). Gelukkig, het is de Nissan GT-R50 – het product van koetsbouwer Italdesign en Nissan.
De Nissan GT-R50 deelt enorm veel kenmerken met de Concept 2020 Vision Gran Turismo, vooral de achterlichten zijn als vier druppels water. De verwarring is begrijpelijk. Maar wees dus gerust: deze auto heeft niets te maken met de opvolger van de GT-R.
Waarom bestaat de Nissan GT-R50?
Zowel Italdesign als de Nissan GT-R bestaan dit jaar 50 jaar. Dat deze twee grote namen exact even oud zijn, smeekt om een samenwerking. Dus gaf Italdesign de GT-R Nismo een nieuwe koets en pompte Nissan het vermogen op. De 3,8-liter V6 laat op commando van het rechter pedaal nu 720 pk en 780 Nm los – dat was 600 pk en 625 Nm.
Om tot dat vermogen te komen pakte Nissan de turbo’s uit hun GT3-racer en versterkte vrijwel elk bewegende deel in de motor. Bilstein-dempers zorgen voor een nog betere wegligging. Ook Italdesign liet het niet bij een kleine bodykit. De daklijn ging omlaag met 54 millimeter en verder is, nou, ja alles nieuw. Kijk maar naar de heftig verbouwde achterpartij en de nieuwe achterruit.
Voor nu moet je het nog eventjes doen met computerbeelden. Volgend maand onthullen de twee bouwers de Nissan GT-R50 in het echt.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Oeps: Nissan GT-R crasht al na twee seconden op de Nürburgring

Deze Nissan GT-R R34 heeft ruim 650 pk en is geïnspireerd door Mine’s

Zo zorgt Nissan dat de GT-R er extra mooi uitziet bij automeetings in het donker

VIDEO: Lewis Hamilton gaat weer los in een Nissan Skyline GT-R in Tokio

R34-liefhebbers opgelet: Deze nieuwe Nissan GT-R’s krijgen R34-kleuren

Waarom je niet bang (meer) hoeft te zijn dat Nissan failliet gaat

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste volwaardige elektrische auto krijgt nu eindelijk een opvolger

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

Nissan ziet het niet meer zitten met hun populairste model

Is zo’n brute Nissan 370Z na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze Britse Jaguar Kensington werd uiteindelijk een Koreaanse sedan met Italiaanse genen

Deze bijzondere auto met twee (!) stuurtjes en Audi-genen kan van jou zijn

Italdesign grijpt een conceptauto van Audi uit het verleden en maakt er een nieuw model van

Wees er snel bij: Deze ultra zeldzame Nissan GT-R50 staat te koop

Italdesign Lucciola moest de nieuwe Fiat 500 worden

Productieversie Italdesign GT-R50 is hier

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Waarom je niet bang (meer) hoeft te zijn dat Nissan failliet gaat

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste volwaardige elektrische auto krijgt nu eindelijk een opvolger

Is zo’n snelle Mazda 3 MPS met 260 pk na bijna 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Mazda geeft toe foutjes te hebben gemaakt – rijdt de nieuwe CX-60 eindelijk wel goed? (review)

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

De lelijkste auto van dit moment (na de Cybertruck) ziet er zo ineens een stuk beter uit

Pijnlijke statistieken: mensen willen massaal van EasyPark af na de extreme prijsverhoging

Nu niemand meer Tesla wil, heeft Nederland een duidelijke nieuwe favoriet – dit is de bestverkochte auto van nu

De binnenspiegel in je auto is verplicht, maar er is een hele rare uitzondering

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)
