
Trouwe Mercedes-klanten die het Panamera-rijders lastig wilden maken bij het stoplicht in een auto met een vergelijkbare carrosserievorm (een specifieke eis, maar ze bestaan), moesten nog even geduld hebben. Sinds de facelift vorig jaar verdween de krachtigste versie van de GT 4-Door van de prijslijsten bij Mercedes. Het wachten wordt beloond met deze Mercedes-AMG GT 63 S E Performance. De krachtigste AMG tot nu toe stuwt 843 pk en 1.400+ Nm naar alle wielen.
Eerst nog eens de volledige specificaties? Voorin ligt dezelfde 4,0-liter V8 met 639 pk als voorheen. De elektromotor van 204 pk zit op de achteras en is voorzien van een tweetraps transmissie die bij 140 km/u opschakelt. Zelfs in de volledig elektrische modus is vierwielaandrijving een mogelijkheid. Door de overdaad aan power is een 0-100-tijd van 2,9 seconden mogelijk.
De 0-200-sprint duurt minder dan 10 seconden en een top van 316 km/u is haalbaar. Schakelen doet een negentraps automaat trouwens voor je. Zowel de V8 als de elektromotor is aangesloten op het vierwielaandrijvingssysteem. De volledig elektrische actieradius is slechts 12 kilometer.
De prijs van de Mercedes-AMG GT 63 S E Performance
De krachtigste versie van de GT 4-Door kostte voorheen zo’n 230.000 euro in Nederland. Zo’n V8 stoot nogal wat uit en dan begint de BPM-teller snel op te lopen. Bij deze plug-in hybride zou je misschien verwachten dat ie fors goedkoper is omdat de uitstoot later is, maar blijkbaar compenseren de kosten van de elektromotor en de batterij daar weer voor. De prijs van de Mercedes-AMG GT 63 S E Performance is minimaal 231.918 euro. Ongeveer gelijk dus. In april van dit jaar staat hij bij de dealers.
Eén reactie op “De prijs van de Mercedes-AMG GT 63 S E Performance is bekend”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Dit gebeurt er wanneer Mansory een hybride Mercedes-AMG GT 4-Door aanpakt (880 pk!)

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance 4-Door Coupé review: Oneindig koppel

Will.i.am plakt met Mercedes de neus van een G-klasse op een AMG GT 4-door

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance is een PHEV

Fostla pakt Brabus 800 nog een keer aan

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)

Top 10: deze flitspalen flitsen het meest (en leveren de meeste boetes op)

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt

mooi hoor, zo’n mercedes-benz AMG gt 63 s 4-door e-performance coupe, alleen duurt het minder lang om van 0-100 te sprinten dan om die naam uit te spreken…