
Dit is een Porsche 911 Turbo van de 993-generatie. Of beter gezegd: dit was ooit een Porsche 911 Turbo van de 993-generatie. Het is nu een geweldig foute Gemballa GTR 600, en hij kan binnenkort in jouw garage staan. In 1996 verliet hij als standaard exemplaar de fabriek, maar de eigenaar had duidelijk andere plannen. Een jaar later ging hij naar Gemballa om omgebouwd te worden tot Biturbo 570. Dat was kennelijk niet genoeg, want weer een jaar later werd hij voor 190.000 euro omgebouwd tot Gemballa GTR 600.
De 3,6-liter zescilinder boxermotor in deze Gemball GTR 600 produceert 610 pk en 530 Nm. Het vermogen gaat naar alle wielen en schakelen doe je met een handbak. De topsnelheid ligt ergens rond de 320 km/u. Een van de aanpassingen om deze hoge snelheid te halen, is een aerodynamische neus. Noem het gerust een flatnose of slantnose. De brede bodykit doet denken aan de GT2-racer van die tijd. Al in de jaren negentig gebruikte Gemballa een hoop koolstofvezel.
Wat kost de Gemballa GTR 600?
Om het af te maken werd de auto gespoten in de kleur Polar Silver en blijkbaar is het één van de vier Gemballa GTR 600’s ooit gebouwd. Het is momenteel te koop bij de Londense dealer Hexagon Classics voor de spotprijs van 260.000 euro. Helaas zit het stuur wel aan de verkeerde kant (ja, verkeerd. Hou op). Oh, en hij heeft 50.000 kilometer op de teller, wat best behoorlijk is voor zo’n opgepepte motor. Zegt wel iets over de betrouwbaarheid, dunkt ons.
Meer van TopGear


Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Internationale Capslockdag: schreeuwerige auto’s

Gemballa Porsche Carrera GT vlucht na crash in New York

Gemballa komt met extreme offroad-Porsche

Gemballa komt met een offroad-supercar

Porsche Gemballa Mirage GT gaat onder de hamer

De supercar van Gemballa komt in 2022

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

Deze 911 met 500 pk weegt 147 kg minder dan een Mini Cooper

Speciale Porsche kost alleen al een ton om te mogen bestellen

Deze geweldige Tuthill GT One is een moderne GT1 Strassenversion (en ook straatlegaal)

Brits bedrijf laat je oude Porsche 911 tot 12.000 tpm draaien

Porsche 911 Turbo (993) vs Porsche 911 Turbo S (992)

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)
