De tijd om een eigen supercar te lanceren is nu. Supercars met prijzen nog belachelijker dan de wetsvoorstellen van geblondeerde presidenten verkopen binnen enkele uren uit en de markt lijkt onverzadigbaar. Als Victor Muller nú zijn merk had gelanceerd, was het ongetwijfeld een succes geweest.

De hoofdpijn die je op dit moment ervaart, is het sluimerende trauma dat je hebt van Gemballa’s Cayenne, 911 of welke creatie van de tuner dan ook.  Na het overlijden van grote roermeester Uwe Gemballa start het bedrijf na een kort faillissement door en focussen de investeerders zich minder op oogpijn en meer op belachelijk veel vermogen.

Zo kwam het bedrijf in 2017 met de Gemballa Avalance, een Porsche 911 Turbo met 820 pk en 950 Nm. Het is al tijden angstaanjagend stil rond de Duitse tuner, maar plots komt Gemballa met groot nieuws. Het bedrijf sprokkelde sinds de herstart in 2010 in totaal 35 miljoen euro bij elkaar om een eigen supercar te bouwen.

Meer dan een enkele schets en een belofte van ‘meer dan 800 pk’ is er niet bekend over de supercar van Gemballa. Het eerste prototype verschijnt in 2020 en de productie start als alles meezit in 2022.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Meer van TopGear