
Wanneer een Porsche Cayenne zo hard onderhanden genomen is dat hij zijn originele naam verliest en vernoemd wordt naar een calorierijk ijsje, een condoommerk of een pistolenfabrikant (we weten niet waar Techart voor ging), dan weet je dat je er geen betrouwbare eerste indruk mee zult maken. Aanschouw de Techart Magnum; je aanstaande schoonvader zal je gegarandeerd haten.
De Techart Magnum voldoet aan alle eisen om in aanmerking te komen voor het label ‘fout getuned hok’. Maar toch kunnen we ‘m niet haten. Nee, we vinden ‘m ergens best cool. Overigens zullen we bij hoog en laag ontkennen dat we dit ooit gezegd hebben.
We vermoeden dat het de zwarte kleur is die een deel van de foutheid verdoezelt. De Techart Magnum begon zijn leven als een Porsche Cayenne Turbo met 451 pk. Techart gaf ‘m booskijkers voor én achter, een bodykit, 170 pk extra en opstapjes voor de kofferruimte in de vorm van uitlaten.
Deze Techart Magnum is inmiddels 14 jaar oud en reed al 171.702 kilometer. Toch vraagt de verkoper Auto Villa er nog 29.950 euro voor. Bij een auto zo uniek als deze is het altijd een gevalletje ‘wat een gek ervoor geeft’.
Meer van TopGear


Deze 7 zuinige SUV’s zien er veel duurder uit dan dat ze zijn (goedkoper dan een Golf)

Deze toppers worden youngtimer in 2025 en kun je dan goedkoop zakelijk rijden

Mark Zuckerberg laat zijn droom-Porsche bouwen, en het is geen standaard Cayenne

Is de elektrische Lotus Eletre R beter dan de Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid met een V8?

Ultieme Bijlmer Bajes Bolide nu nog sneller

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Ultieme Bijlmer Bajes Bolide nu nog sneller

Dit is de Techart Porsche 911 Turbo van DJ La Fuente

Nieuwe auto van DJ La Fuente is een Porsche 911

De Techart Porsche 911 krijgt transparante spoilerpoten

TechArt GTstreet RS is werkelijk een beest

De nieuwe auto van DJ La Fuente

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig
