
Wanneer een Porsche Cayenne zo hard onderhanden genomen is dat hij zijn originele naam verliest en vernoemd wordt naar een calorierijk ijsje, een condoommerk of een pistolenfabrikant (we weten niet waar Techart voor ging), dan weet je dat je er geen betrouwbare eerste indruk mee zult maken. Aanschouw de Techart Magnum; je aanstaande schoonvader zal je gegarandeerd haten.
De Techart Magnum voldoet aan alle eisen om in aanmerking te komen voor het label ‘fout getuned hok’. Maar toch kunnen we ‘m niet haten. Nee, we vinden ‘m ergens best cool. Overigens zullen we bij hoog en laag ontkennen dat we dit ooit gezegd hebben.
We vermoeden dat het de zwarte kleur is die een deel van de foutheid verdoezelt. De Techart Magnum begon zijn leven als een Porsche Cayenne Turbo met 451 pk. Techart gaf ‘m booskijkers voor én achter, een bodykit, 170 pk extra en opstapjes voor de kofferruimte in de vorm van uitlaten.
Deze Techart Magnum is inmiddels 14 jaar oud en reed al 171.702 kilometer. Toch vraagt de verkoper Auto Villa er nog 29.950 euro voor. Bij een auto zo uniek als deze is het altijd een gevalletje ‘wat een gek ervoor geeft’.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Deze 7 zuinige SUV’s zien er veel duurder uit dan dat ze zijn (goedkoper dan een Golf)

Deze toppers worden youngtimer in 2025 en kun je dan goedkoop zakelijk rijden

Mark Zuckerberg laat zijn droom-Porsche bouwen, en het is geen standaard Cayenne

Is de elektrische Lotus Eletre R beter dan de Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid met een V8?

Ultieme Bijlmer Bajes Bolide nu nog sneller

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Maar liefst 40 procent van de Macan-klanten wil toch nog liever een benzinemotor

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Ultieme Bijlmer Bajes Bolide nu nog sneller

Dit is de Techart Porsche 911 Turbo van DJ La Fuente

Nieuwe auto van DJ La Fuente is een Porsche 911

De Techart Porsche 911 krijgt transparante spoilerpoten

TechArt GTstreet RS is werkelijk een beest

De nieuwe auto van DJ La Fuente

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Mercedes gaat stoppen met deze exclusieve maar toch ook betaalbare modellen

Mazda gaat een van de onzuinigste en onbetrouwbaarste motoren ooit nog een kans te geven

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

Het populairste automerk van Nederland opent directe aanval op Volkswagen met deze benzineauto

Het grootste automerk ter wereld zet in op de ‘benzine van de toekomst’

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant
