
We zeggen dit omdat we om je geven. Maar het is twee jaar geleden – het is tijd om verder te gaan met je leven. De Volkswagen Arteon VR6, hoe hardnekkig de geruchten destijds ook waren, gaat niet meer komen. Echt niet. En de beste manier om over de VR6-droom heen te komen, is een rebound-Arteon. Het liefst een Volkswagen Arteon met 480 pk.
Het nieuwsbericht over de waarschijnlijke komst van een Arteon met VR6-motor is inmiddels dus al twee jaar oud. Omdat je de hoop dus niet met enige redelijkheid kon laten varen, gingen we naarstig op zoek naar een alternatief. Want jij bent niet de enige die een waardige motorisering voor het vlaggenschip van Volkswagen wil. En tjonge, hebben we die gevonden.
Het inmiddels welbekende HGP Turbonachrüstung in Duitsland is zeer bedreven in het opleuken van de 2,0-liter viercilinder van Volkswagen. Met een nieuwe turbo, een andere uitlaat en een scala aan randzaken verhogen ze het vermogen van 190 pk naar… 483 pk. Voor de zekerheid monteren ze ook een versterkte DSG-bak.
Een Volkswagen Golf met 480 pk sprint in iets meer dan 3,2 seconden naar de 100 km/u en in 10,7 seconden van 0 naar 200 km/u. De Arteon met dezelfde motor zal ietsjes langzamer, of beter: minder snel zijn. Alle onderdelen voor de vermogenstoename kosten 13.200 euro. De montage kost 1.700 euro. De Arteon op de foto’s is trouwens ter referentie, omdat we het mooie platen vonden.
Meer van TopGear


Deze VW Arteon werd klemgereden door Audi’s van de politie en kan nu van jou zijn

Volkswagen blijft de Arteon Shooting Brake tóch bouwen

Volkswagen stopt met de Arteon en daar houdt het niet op

Volkswagen Arteon Shooting Brake R-Line review: Identiteitscrisis

Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Deze goedkope Volkswagen ambulance is de perfecte basis voor jouw camper (en handig voor files)

Met deze nieuwe accu kun je met je EV in één ruk naar Rome rijden (1.500 kilometer)

HGP Volkswagen Multivan T7 met 340+ pk gaat voluit op de Duitse Autobahn

Met 350 km/u de Polizei passeren

HGP Volkswagen Golf R houdt Audi RS 6 bij

HGP Porsche Cayenne laat 962 pk los op Autobahn

HGP Audi RS 4 is een gekrompen RS 6

HGP Audi RS 6 doet 786 pk en 1.061 Nm

De betrouwbaarste auto in zijn klasse stapt over naar de verkeerde kant

De verstandigst luxeauto ter wereld (die hier niemand koopt) krijgt een opvolger

Is zo’n briljante Audi S4 (B8) na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

De leukste (semi-betaalbare) elektrische auto is vernieuwd en heeft nu een heel prijzige optie erbij

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

Dit Europese land verbiedt caravans en campers bijna helemaal door het parkeren ervan illegaal te maken

De wegenwacht waarschuwt voor oplichtingstruc in het buitenland waar je heel makkelijk intrapt

Als een auto slecht scoort bij de crashtests, is het dan eigenlijk wel een onveilige auto?

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma
