
Hoe maak je puristen boos? Door de twaalfcilinder van een Testarossa te vervangen met een Tesla-motor. Hoe maak je ze nog bozer? Door het bij vier exemplaren te doen. Het Engelse bedrijf Electric Classic Car gaat precies dat doen. Ze noemen de creatie de Teslarossa. We moeten toegeven: dit vinden wij ook een taaie. Is het echt nodig om nog minder twaalfcilinders op de weg te houden? En dan ook gelijk vier?
Het ombouwproject begint bij een proefrit om te kijken hoe de auto rijdt. Als er dan vreemde klachten zijn na de conversie, dan weten de monteurs dat de klachten nieuw zijn. Baas van het bedrijf Richard Morgan geeft toe tijdens de proefrit toe dat hij het wel een beetje zonde vindt van het geluid van de twaalfcilinder, maar dat hij er rust mee heeft omdat een elektrische conversie heel veel teruggeeft.
Twaalfcilinder van Testarossa vervangen met Tesla-motor: mis je dan het punt?
In vergelijking met de oude techniek van de Testarossa zal de Teslarossa vele malen betrouwbaarder zijn – maar is dat echt een eigenschap die je zoekt in een oude Ferrari? Wil je niet die rauwe techniek en dat onvoorspelbare karakter? En als je toch meer betrouwbaarheid en een betere wegligging wilt, kun je dan niet beter voor een restomod van Officine Fioravanti gaan? Het gewicht van de Teslarossa moet trouwens ongeveer hetzelfde zijn als voorheen.
Wel zullen we toegeven dat het vermakelijke video’s zijn van Electric Classic Car. Het doet denken aan de oude programma’s op Discovery Channel; ongedwongen en informatief. We hebben aflevering nummer twee hieronder neergezet. De eerste aflevering vind je op het kanaal van ECC.
3 reacties op “Electric Classic Car vervangt twaalfcilinder van Testarossa door Tesla-motor”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Zo werd deze gestolen Ferrari van een F1-coureur na 28 (!) jaar weer gevonden

Nederlander werkt aan Ferrari Testarossa met targadak

Met de schattige Ferrari Testa Rossa Junior over het testcircuit Fiorano

Restomod-Testarossa nadert perfectie

Dogleg-transmissie in tien iconische auto’s

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Waarom deze Mini Cooper maar liefst 200.000 dollar moet kosten

Zullen Subaru-fans boos of blij zijn als ze horen welke motor in deze Impreza ligt?

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

Deze auto met Lamborghini-koplampen is een van de goedkoopste auto’s van Nederland

Als je met een elektrische auto langzamer optrekt dan een vrachtwagen, moet je je rijbewijs inleveren

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Waarom het een goed idee kan zijn om deze maand nog snel je (niet verlopen) rijbewijs te verlengen

Moet je nou wel of niet oppassen voor ‘Super 95’ bij Duitse tankstations?

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

Een boxer 12. Niet een v12. Wordt dat niet als een H12 aangeduid?
Nee. Purist of niet, dit is walgelijk.
Niet doen dit… Nou ja tenzij de 12 cilinders in 4 Tesla’s geschroefd worden dan wil ik er nog wel de humor van inzien.