Ferrari California polariseert
Probeer je eens voor te stellen. De eerste foto’s van de nieuwe Ferrari California zijn zojuist op de Top Gear redactie neergestreken en iedereen staat om de computer van de vormgever heen en vergaapt zich eraan.
De eerste reacties zijn verschillend, waarbij een enkeling wat onduidelijks in z’n koffiebeker brabbelt. Dus nu de vraag wat jij ervan vindt en vul maar aan:
“Het lijkt wel een Lexus!”
“Het ziet er naar uit dat ze ‘m stukje bij beetje op het internet lanceren, want hij lijkt ook stukje bij beetje door verschillende mensen ontworpen.”
“Ik weet niet wat jullie zeuren, want hij ziet er super uit!”
“Ik ben niet overtuigd, ik had liever een kleine versie van de F430 gezien met een normaal dak.”
“Ik hou niet van coupé-cabriolets.”
“Het is toch geen Peugeot?”
“En toch lijkt ie op een Lexus, echt waar!”
“Als ie zo klein is als op de foto lijkt, dan is ie wel ok.”
“Er komt vast een tuner die het werk afmaakt en het variodak voor een softtop vervangt.”
Zo maar wat reacties uit de eerste dertig seconden. En kom nu maar op met jouw eerste reactie.
En wie nog wat gegevens wil hebben: in het vooronder van de California ligt de 4,3-liter V8-motor die met directe inspuiting bij 7.500 tr/min 460 pk levert. In minder dan 4 tellen sprint het nieuwe model naar de 100 km/u. De zevenversnellingsbak met dubbele koppeling draagt hieraan bij.
Bij Brembo wordt de remmelarij ingekocht met carbonkeramische schijven standaard op het menu. Ferrari heeft de nieuweling ontwikkeld voor een nieuwe doelgroep en zodanig is de California geen opvolger van een bestaand model. En naar verluid is de eerste jaarproductie al uitverkocht!
Reacties