
Nee, dit is geen kit car. Het is een Ferrari Testarossa uit 1985 die een jaar nadat ie de fabriek verliet, werd aangepakt door de Duitse tuner Koenig Specials. Het resultaat kreeg de naam ‘Competition Evolution II’. Ziet er tof uit, toch? Spoiler alert: het wordt alleen nog maar wilder. Deze veertig jaar oude Ferrari kun je upgraden naar 1.000 pk.
Achter het knalrode interieur vind je een 4,9-liter V12-motor die 700 pk en 690 Nm produceert dankzij een paar turbo’s, grotere intercoolers en een geüpdatet ECU. Dat vind je natuurlijk te weinig vermogen. Daarom kun je bij Koenig langs gaan om het vermogen op te krikken tot 1.000 pk en 940 Nm koppel. In een auto van bijna veertig jaar oud. Gekkenwerk.
De centrale dubbele uitlaat zal je ook zijn opgevallen. Ook prettig: schakelen doe je helemaal zelf met vijf versnellingen in dogleg-opstelling en het vermogen gaat naar de achterwielen. Andere toevoegingen zijn schokdempers van Koni, H&R-veren en remmen van AP. Dat is allemaal onderhuids. Van de buitenkant zie je bodykit die lichtjes doet denken aan de F40, voornamelijk dankzij die voorbumper en gigantische spoiler.
Wat kost de Ferrari Testarossa van Koenig Specials?
Het exemplaar dat je hierboven ziet, heeft nog maar 17.000 kilometer gelopen en staat in Californië. De Ferrari Testarossa van Koenig Specials wordt geveild op Bring a Trailer. Het hoogste bod staat op het moment dat we dit tikken op 166.000 dollar. Omgerekend is dat ongeveer 150.000 euro. Een hoop geld, maar voor zo’n bijzondere auto die nog vrij nieuw is? Je hebt tot dinsdag 16 juli om te bepalen of je spaargeld het waard is.
2 reacties op “Deze 40 jaar oude Ferrari Testarossa van Koenig Specials heeft 1.000 pk en kan van jou zijn”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Nederlander werkt aan Ferrari Testarossa met targadak

Met de schattige Ferrari Testa Rossa Junior over het testcircuit Fiorano

Electric Classic Car vervangt twaalfcilinder van Testarossa door Tesla-motor

Restomod-Testarossa nadert perfectie

Dogleg-transmissie in tien iconische auto’s

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

De toekomst is elektrisch? Dit automerk doet grootste investering in V8-motoren ooit

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

@ Gerald
Ga zelf geld verdienen man!
Hey Sophia or any one with allot to much money bring me the car please hat damn.