
Nee, dit is geen kit car. Het is een Ferrari Testarossa uit 1985 die een jaar nadat ie de fabriek verliet, werd aangepakt door de Duitse tuner Koenig Specials. Het resultaat kreeg de naam ‘Competition Evolution II’. Ziet er tof uit, toch? Spoiler alert: het wordt alleen nog maar wilder. Deze veertig jaar oude Ferrari kun je upgraden naar 1.000 pk.
Achter het knalrode interieur vind je een 4,9-liter V12-motor die 700 pk en 690 Nm produceert dankzij een paar turbo’s, grotere intercoolers en een geüpdatet ECU. Dat vind je natuurlijk te weinig vermogen. Daarom kun je bij Koenig langs gaan om het vermogen op te krikken tot 1.000 pk en 940 Nm koppel. In een auto van bijna veertig jaar oud. Gekkenwerk.
De centrale dubbele uitlaat zal je ook zijn opgevallen. Ook prettig: schakelen doe je helemaal zelf met vijf versnellingen in dogleg-opstelling en het vermogen gaat naar de achterwielen. Andere toevoegingen zijn schokdempers van Koni, H&R-veren en remmen van AP. Dat is allemaal onderhuids. Van de buitenkant zie je bodykit die lichtjes doet denken aan de F40, voornamelijk dankzij die voorbumper en gigantische spoiler.
Wat kost de Ferrari Testarossa van Koenig Specials?
Het exemplaar dat je hierboven ziet, heeft nog maar 17.000 kilometer gelopen en staat in Californië. De Ferrari Testarossa van Koenig Specials wordt geveild op Bring a Trailer. Het hoogste bod staat op het moment dat we dit tikken op 166.000 dollar. Omgerekend is dat ongeveer 150.000 euro. Een hoop geld, maar voor zo’n bijzondere auto die nog vrij nieuw is? Je hebt tot dinsdag 16 juli om te bepalen of je spaargeld het waard is.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
2 reacties op “Deze 40 jaar oude Ferrari Testarossa van Koenig Specials heeft 1.000 pk en kan van jou zijn”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Nederlander werkt aan Ferrari Testarossa met targadak

Met de schattige Ferrari Testa Rossa Junior over het testcircuit Fiorano

Electric Classic Car vervangt twaalfcilinder van Testarossa door Tesla-motor

Restomod-Testarossa nadert perfectie

Dogleg-transmissie in tien iconische auto’s

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Ferrari komt met enorm veel nieuwe modellen dit jaar, waarvan één elektrisch

Op deze manier willen wij ook wel hybride rijden: 868 pk en een open dak

Herken jij welke populaire Ferrari verbouwd is voor deze 865.000 euro kostende auto?

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met Officine Fuoriserie wil Maserati geld van de rijken afpakken

Naast Tesla is er nog een merk dat (gek genoeg) plotseling niemand meer wil kopen

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Deze zeldzame Maserati (ja, echt) kende je nog niet en kan voor een leuk bedrag van jou zijn

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

De binnenspiegel in je auto is verplicht, maar er is een hele rare uitzondering

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Let op: deze parkeerapp wordt binnenkort flink duurder (en welke moet je nu hebben?)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)

@ Gerald
Ga zelf geld verdienen man!
Hey Sophia or any one with allot to much money bring me the car please hat damn.