
Zelfs als je voornemens bent om van een 3-serie Touring een eigen BMW M3 Touring te bouwen, zul je moeten wachten tot de M3 er überhaupt is. Gaat het meer om de power, de zes-in-lijn en het sportdifferentieel? Haal dan een BMW M340i Touring en hobbel langs bij G-Power. Zij passen hun magie toe en verhogen het vermogen van 375 pk en 500 Nm naar maximaal 510 pk en 690 Nm. Dat is ongeveer zoveel als de aankomende BMW M3 en M4 naar verwachting hebben. Oh, en natuurlijk kun je dezelfde powerinjectie van G-Power toepassen op de sedan.
De G-Power BMW M340i Touring komt in drie smaken. Hou je de boel liever zo standaard mogelijk, dan is er het GP420-pakket. Een software-ingreep verhoogt het vermogen naar 420 pk en 600 Nm. De 0-100-tijd slinkt naar 4 seconden zonder dat de monteurs van G-Power zaken hoeven los te maken. Daarna volgt het GP470-pakket. Het vermogen groeit naar 470 pk en 650 Nm, waardoor de 0-100-tijd krimpt naar 3,8 seconden. Hiervoor moet wel een nieuwe uitlaat en een sportkatalysator gemonteerd worden. Voor het ultieme pakket schroeft G-Power bovenop de bovenstaande opties een nieuwe turbo op de zescilinder. De 0-100-tijd is nu 3,7 seconden.
Wat kost een G-Power BMW M340i Touring?
De GP510-upgrade kost minimaal 12.017 euro. Voor 495 euro wordt de snelheidsbegrenzer van de G-Power BMW M34oi Touring opgeschoven op naar 330 km/u. Nog eens 395 euro zorgt dat de digitale kilometerteller een oranje gloed krijgt en daadwerkelijk de 330 km/u laat zien. Een setje oranje pijpen onder de motorkap kost 595 euro en een nieuw luchtfilter (119 euro) en een nieuwe downpipe (1.150 euro) staan tevens op de optielijst. Tja, als je toch bezig bent.
Meer van TopGear


BMW geeft een wel heel vreemde keuze voor de volgende M3 (maar hij wordt wel mooier)

Als je vandaag in de BMW M3 (E30) rijdt, valt ie dan tegen of maakt ie de verwachtingen waar?

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Stijlvolle BMW M440i is nu sterker en goedkoper dan originele M4

700 pk was nog nooit zo bereikbaar (maar je gaat er niet beter van rijden)

De overdreven G5M CS Hurricane RR is een BMW M5 CS met 900 pk

G-Power BMW 750i stoomt naar 330 km/u

G-Power G8M Hurricane RR: 8-serie met 900 pk

G-Power BMW X6 M: 800 pk is overdreven genoeg

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De VW Passat met W8-motor begint heel betaalbaar te worden in Nederland

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

Voor dik 5.000 euro is je Volkswagen Passat echt helemaal af (maar nog niet sneller)

Chinese ‘Porsche-killer’ jokt over dure optie, klanten weer boos

De betrouwbaarste auto in zijn klasse stapt over naar de verkeerde kant

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Er komt misschien een nieuw soort belasting op brandstof in Nederland: tot wel 45 cent per liter extra

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u
