
Zelfs als je voornemens bent om van een 3-serie Touring een eigen BMW M3 Touring te bouwen, zul je moeten wachten tot de M3 er überhaupt is. Gaat het meer om de power, de zes-in-lijn en het sportdifferentieel? Haal dan een BMW M340i Touring en hobbel langs bij G-Power. Zij passen hun magie toe en verhogen het vermogen van 375 pk en 500 Nm naar maximaal 510 pk en 690 Nm. Dat is ongeveer zoveel als de aankomende BMW M3 en M4 naar verwachting hebben. Oh, en natuurlijk kun je dezelfde powerinjectie van G-Power toepassen op de sedan.
De G-Power BMW M340i Touring komt in drie smaken. Hou je de boel liever zo standaard mogelijk, dan is er het GP420-pakket. Een software-ingreep verhoogt het vermogen naar 420 pk en 600 Nm. De 0-100-tijd slinkt naar 4 seconden zonder dat de monteurs van G-Power zaken hoeven los te maken. Daarna volgt het GP470-pakket. Het vermogen groeit naar 470 pk en 650 Nm, waardoor de 0-100-tijd krimpt naar 3,8 seconden. Hiervoor moet wel een nieuwe uitlaat en een sportkatalysator gemonteerd worden. Voor het ultieme pakket schroeft G-Power bovenop de bovenstaande opties een nieuwe turbo op de zescilinder. De 0-100-tijd is nu 3,7 seconden.
Wat kost een G-Power BMW M340i Touring?
De GP510-upgrade kost minimaal 12.017 euro. Voor 495 euro wordt de snelheidsbegrenzer van de G-Power BMW M34oi Touring opgeschoven op naar 330 km/u. Nog eens 395 euro zorgt dat de digitale kilometerteller een oranje gloed krijgt en daadwerkelijk de 330 km/u laat zien. Een setje oranje pijpen onder de motorkap kost 595 euro en een nieuw luchtfilter (119 euro) en een nieuwe downpipe (1.150 euro) staan tevens op de optielijst. Tja, als je toch bezig bent.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Elektrische BMW M3 toont aan wat er misgaat bij veel elektrische auto’s

De BMW M3 CS Touring is de duurste M3, maar heeft géén middenarmsteun

BMW gaat ook nog een mooie M3 bouwen met oude techniek

Het reservewiel sterft uit, maar BMW heeft een alternatief waarmee je na 1 minuut weer kunt rijden

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

Stijlvolle BMW M440i is nu sterker en goedkoper dan originele M4

700 pk was nog nooit zo bereikbaar (maar je gaat er niet beter van rijden)

De overdreven G5M CS Hurricane RR is een BMW M5 CS met 900 pk

G-Power BMW 750i stoomt naar 330 km/u

G-Power G8M Hurricane RR: 8-serie met 900 pk

G-Power BMW X6 M: 800 pk is overdreven genoeg

Is zo’n briljante Audi S4 (B8) na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

De leukste (semi-betaalbare) elektrische auto is vernieuwd en heeft nu een heel prijzige optie erbij

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Door deze uitvinding rij jij straks voor slechts 7 euro met de auto naar Berlijn

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is
