
Zelfs als je voornemens bent om van een 3-serie Touring een eigen BMW M3 Touring te bouwen, zul je moeten wachten tot de M3 er überhaupt is. Gaat het meer om de power, de zes-in-lijn en het sportdifferentieel? Haal dan een BMW M340i Touring en hobbel langs bij G-Power. Zij passen hun magie toe en verhogen het vermogen van 375 pk en 500 Nm naar maximaal 510 pk en 690 Nm. Dat is ongeveer zoveel als de aankomende BMW M3 en M4 naar verwachting hebben. Oh, en natuurlijk kun je dezelfde powerinjectie van G-Power toepassen op de sedan.
De G-Power BMW M340i Touring komt in drie smaken. Hou je de boel liever zo standaard mogelijk, dan is er het GP420-pakket. Een software-ingreep verhoogt het vermogen naar 420 pk en 600 Nm. De 0-100-tijd slinkt naar 4 seconden zonder dat de monteurs van G-Power zaken hoeven los te maken. Daarna volgt het GP470-pakket. Het vermogen groeit naar 470 pk en 650 Nm, waardoor de 0-100-tijd krimpt naar 3,8 seconden. Hiervoor moet wel een nieuwe uitlaat en een sportkatalysator gemonteerd worden. Voor het ultieme pakket schroeft G-Power bovenop de bovenstaande opties een nieuwe turbo op de zescilinder. De 0-100-tijd is nu 3,7 seconden.
Wat kost een G-Power BMW M340i Touring?
De GP510-upgrade kost minimaal 12.017 euro. Voor 495 euro wordt de snelheidsbegrenzer van de G-Power BMW M34oi Touring opgeschoven op naar 330 km/u. Nog eens 395 euro zorgt dat de digitale kilometerteller een oranje gloed krijgt en daadwerkelijk de 330 km/u laat zien. Een setje oranje pijpen onder de motorkap kost 595 euro en een nieuw luchtfilter (119 euro) en een nieuwe downpipe (1.150 euro) staan tevens op de optielijst. Tja, als je toch bezig bent.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Elektrische BMW M3 toont aan wat er misgaat bij veel elektrische auto’s

De BMW M3 CS Touring is de duurste M3, maar heeft géén middenarmsteun

BMW gaat ook nog een mooie M3 bouwen met oude techniek

Deze opgeleukte BMW M340i heeft een fraaiere neus dan de M3 én meer koppel

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Waarom je voorlopig echt even niet met je BMW naar Friesland moet rijden

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Stijlvolle BMW M440i is nu sterker en goedkoper dan originele M4

700 pk was nog nooit zo bereikbaar (maar je gaat er niet beter van rijden)

De overdreven G5M CS Hurricane RR is een BMW M5 CS met 900 pk

G-Power BMW 750i stoomt naar 330 km/u

G-Power G8M Hurricane RR: 8-serie met 900 pk

G-Power BMW X6 M: 800 pk is overdreven genoeg

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

Zo zou de betaalbare Lightyear 2 eruit hebben gezien als de Nederlandse autobouwer niet failliet was gegaan

Mercedes bevestigt toekomst V8 in de C 63 (maar gaan ze het nu ook doen?)

De ‘laatste echte Opel ooit’ kun je ergens op de wereld gewoon nog nieuw kopen

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Max Verstappen krijgt nu alweer een nieuwe teamgenoot: Liam Lawson mag vertrekken

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste
