Zelfs als je voornemens bent om van een 3-serie Touring een eigen BMW M3 Touring te bouwen, zul je moeten wachten tot de M3 er überhaupt is. Gaat het meer om de power, de zes-in-lijn en het sportdifferentieel? Haal dan een BMW M340i Touring en hobbel langs bij G-Power. Zij passen hun magie toe en verhogen het vermogen van 375 pk en 500 Nm naar maximaal 510 pk en 690 Nm. Dat is ongeveer zoveel als de aankomende BMW M3 en M4 naar verwachting hebben. Oh, en natuurlijk kun je dezelfde powerinjectie van G-Power toepassen op de sedan.
De G-Power BMW M340i Touring komt in drie smaken. Hou je de boel liever zo standaard mogelijk, dan is er het GP420-pakket. Een software-ingreep verhoogt het vermogen naar 420 pk en 600 Nm. De 0-100-tijd slinkt naar 4 seconden zonder dat de monteurs van G-Power zaken hoeven los te maken. Daarna volgt het GP470-pakket. Het vermogen groeit naar 470 pk en 650 Nm, waardoor de 0-100-tijd krimpt naar 3,8 seconden. Hiervoor moet wel een nieuwe uitlaat en een sportkatalysator gemonteerd worden. Voor het ultieme pakket schroeft G-Power bovenop de bovenstaande opties een nieuwe turbo op de zescilinder. De 0-100-tijd is nu 3,7 seconden.
Wat kost een G-Power BMW M340i Touring?
De GP510-upgrade kost minimaal 12.017 euro. Voor 495 euro wordt de snelheidsbegrenzer van de G-Power BMW M34oi Touring opgeschoven op naar 330 km/u. Nog eens 395 euro zorgt dat de digitale kilometerteller een oranje gloed krijgt en daadwerkelijk de 330 km/u laat zien. Een setje oranje pijpen onder de motorkap kost 595 euro en een nieuw luchtfilter (119 euro) en een nieuwe downpipe (1.150 euro) staan tevens op de optielijst. Tja, als je toch bezig bent.
Reacties