
De aankomende BMW M8 koop je niet alleen maar vanwege het vermogen. Je koopt hem vanwege het sportievere onderstel, de dikkere remmen, het woestere uiterlijk en uiteraard de driftmodus. En als dat je allemaal geen ene moer kan interesseren? Koop dan een M850i (met dezelfde 4,4-liter V8) en ga langs bij G-Power.
G-Power zet zijn klauwen in de BMW M850i en pompt de cijfertjes op naar 670 pk en 890 Nm. Dat is 140 pk en 140 Nm meer dan standaard. Daarmee is de G-Power BMW M850i naar alle waarschijnlijkheid krachtiger dan de BMW M8, die in de Competition-uitmonstering hoogstwaarschijnlijk 625 pk krijgt.
Het vermogen dankt de G-Power BMW M850i aan nieuwe motorsoftware, een nieuwe downpipe en nieuwe katalysatoren. Dit pretpakket kost je 7.888 euro. Tel daar 595 euro bij op en G-Power poetst de snelheidsbegrenzer weg. Wat dat precies doet met de prestaties? Dat is nog even gissen.
Meer van TopGear


Er mag gehuild worden: dit is de laatste Alpina voordat het automerk gaat stoppen

De mooiste BMW van het moment kun je binnenkort niet meer bestellen

Eindelijk neemt BMW een zeer fraai model in productie

Wanneer gaat de mooiste BMW uit productie? En wat gebeurt er daarna?

BMW 858 CSL is hemelse perfectie, maar niet van BMW zelf

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

BMW geeft een wel heel vreemde keuze voor de volgende M3 (maar hij wordt wel mooier)

BMW zegt zescilinder vaarwel voor de snelste M2, krijgt dit jaar al een viercilinder

Als je vandaag in de BMW M3 (E30) rijdt, valt ie dan tegen of maakt ie de verwachtingen waar?

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Stijlvolle BMW M440i is nu sterker en goedkoper dan originele M4

700 pk was nog nooit zo bereikbaar (maar je gaat er niet beter van rijden)

De overdreven G5M CS Hurricane RR is een BMW M5 CS met 900 pk

G-Power BMW 750i stoomt naar 330 km/u

G-Power G8M Hurricane RR: 8-serie met 900 pk

G-Power BMW X6 M: 800 pk is overdreven genoeg

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

De olieprijs daalt enorm, maar waarom merk ik daar aan de pomp niets van?

Met deze eenvoudige methode heeft jouw Tesla Model Y 100 pk meer

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Is dit het begin van het einde voor de trajectcontroles in België?

Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland
