
Even goed opletten, want tegenwoordig zijn er twee Gemballa’s. En ze willen allebei een offroad-Porsche bouwen. Het zit zo: Uwe Gemballa richtte een paar decennia terug het bedrijf Gemballa op. Maar na zijn dood in 2010 werd het bedrijf overgekocht door een andere partij, die nu de bovenstaande Avalanche 4×4 wil bouwen. De zoon van de overleden Uwe startte dit jaar zijn eigen bedrijf met de naam Marc Philipp Gemballa. En ook hij wil een offroad-Porsche bouwen.
Eerst even over het bovenstaande bouwsel. Veel details over de offroad-Porsche zijn er nog niet. De Gemballa Avalanche 4×4 zal hoog op zijn poten staan, vierwielaandrijving hebben en een flink verbouwde carrosserie krijgen. Hij zal ongetwijfeld gebaseerd zijn op de 911 Turbo van de 991- of de 992-generatie. De Gemballa Avalanche die sinds zo’n drie jaar bestaat, produceert 820 pk en schiet in 3 seconden naar de 100 km/u. We vermoeden zo dat de Avalanche 4×4 ook dergelijke cijfers zal hebben.
Nog even over die namen. Volgens Motor Authority is er nu ook een rechtszaak aangespannen door het oorspronkelijke bedrijf Gemballa tegen het nieuwe bedrijf Marc Philipp Gemballa, omdat ze dezelfde naam willen gebruiken. Het worden heel verwarrende tijden voor liefhebbers van offroad-Porsches.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Porsche 911 Carrera S facelift is de nieuwe Golf van ’t Gooi

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Wereldrecord driften Porsche Taycan niet beperkt door accu

Deze Gemballa GTR 600 wil graag in jouw garage staan

Internationale Capslockdag: schreeuwerige auto’s

Gemballa Porsche Carrera GT vlucht na crash in New York

Gemballa komt met een offroad-supercar

Porsche Gemballa Mirage GT gaat onder de hamer

De supercar van Gemballa komt in 2022

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Prachtig in verhouding.
Het zal een juridische strijd worden voor Marc Philipp Gemballa.