
Normaliter staat hier een grapje over je schoonmoeder, maar in dit geval vonden zelfs wij dat iets te ver gaan. Want heilige macaroni, wat weegt dit ding een hoop. Volgens GM-Trucks.com weegt de elektrische GMC Hummer EV een monsterlijke 4.103 kilo. Dat maakt het een van de zwaarste passagiersvoertuigen ooit. De Hummer H2 – die al eventjes niet meer geproduceerd wordt – weegt zo’n 3.000 kilo.
Het gewicht van ruim 4.000 kilo zou gaan over de dikste versie met een 200-kWh batterij en drie elektromotoren. Het batterijenpakket van de Tesla Model S is bijvoorbeeld maar de helft. Deze specificaties verklaren waarom de GMC Hummer EV zo gigantisch veel weegt. Wat nog indrukwekkender is: zelfs met dit gewicht gaat de auto in minder dan 3 seconden naar de 100 km/u. Het ding heeft dan ook 1.000 pk en 15.500 Nm (ja, vijftienduizend).
Parkeergarage
Nu is 4.000 kilo al niet heel relaxed voor je oprit, in Nederland loop je tegen nog een probleem aan. Veel parkeergarages hebben een limiet van 2.500 kilo per auto, dus daar mag je niet in. Aan de andere kant: in Nederland betaal je momenteel geen motorrijtuigenbelasting voor elektrische auto’s, dus de besparing is enorm. Voorlopig zijn er geen plannen om de nieuwe GMC Hummer EV naar Nederland te halen. Je zult dus zelf een exemplaar moeten importeren vanuit Amerika zodra de auto daar verschenen is.
Meer van TopGear


Er is een nieuwe Humvee, maar dan wel een volledig elektrische

Waarom de GMC Hummer EV de meest overdadige EV van 2023 is

Alle GMC Hummer EV’s moeten terug omdat de enorme batterijen niet waterdicht zijn

De GMC Hummer EV (met 1.000 pk) zit in de nieuwe Call of Duty

De elektrische Hummer zorgt voor meer uitstoot dan een benzineauto

Gestolen auto maakt wereldreis, eigenaar volgt de trip met AirTag

Met deze Hummer EV kun je een week lang wildkamperen zonder op te laden

Waarom de GMC Hummer EV de meest overdadige EV van 2023 is

Deze enorme camper uit de jaren ’70 had een 7.5 V8 en voorwielaandrijving

General Motors investeert 854 miljoen dollar in nieuwe V8-motoren

Alle GMC Hummer EV’s moeten terug omdat de enorme batterijen niet waterdicht zijn

Hoe de Belastingdienst per ongeluk de Nederlandse wegen veiliger heeft gemaakt

De populairste pick-up van Nederland krijgt weer een dikke V8-motor

Volkswagen bouwt straks drie compleet verschillende versies van dit populaire model

De lelijkste auto van dit moment (na de Cybertruck) ziet er zo ineens een stuk beter uit

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mansory Cybertruck is een vreemd eerbetoon aan Elon Musk, maar wel een grote verbetering

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Vanwege dit kleine onderdeeltje krijgen honderdduizenden Nissan-eigenaren mogelijk een nieuwe motor

Deze bijzondere auto hoort niet in Nederland te zijn, en toch staat er eentje te koop

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

Is het nog echt zo goedkoop om met een elektrische auto op vakantie te gaan?

Porsche lanceert relevante modellen voor Nederland, met een nogal tegenstrijdige naam

Nederlander laat elektrische auto 2,5 (!) week aan de laadpaal staan bij Disneyland – zo hoog was de rekening

Is de nieuwe Mazda 6e eindelijk een goede elektrische auto van Mazda? (review)

De compleet nieuwe Bentley biedt plaats aan twee rijke mensen, een chauffeur en een tekkel

Als je de komende jaren nog een diesel wil rijden, hebben we (heel) goed nieuws

Waarom moeten sommige automerken om de paar jaar hun typeaanduidingen omgooien?

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

‘Kan de krachtigere Euro 98-benzine schadelijk zijn voor je (wat oudere) motor?’

Vakantiegangers opgelet: In deze Europese landen pakt de politie je auto af bij te hard rijden

Deze auto’s halen met gemak 300.000 kilometer, maar kosten tussen de 2.500 en 10.000 euro

Nu elektrisch of vroeger op benzine (LPG): het blijft een auto voor mensen met een heel klein pikkie.
Ach gewicht maakt voor NL weinig uit. Gewoon grijs kenteken, nu nog belastingvrij en als er straks wel wegenbelasting betaald moet worden is het nog steeds een schijntje door het grijze kenteken. En nog voordeeltje, doordat de auto elektrisch is, zelfs geen groot rijbewijs noodzakelijk met dit gewicht (normaal wel vanaf 3500kg).
Ergens iemand een laadstation in de middle of nowhere gespot? Dat kan er best cool uitzien. Je zult maar zonder stroom komen te zitten daar. Voor de rest een geinig ding met zijn krabbewegingen.