
Normaliter staat hier een grapje over je schoonmoeder, maar in dit geval vonden zelfs wij dat iets te ver gaan. Want heilige macaroni, wat weegt dit ding een hoop. Volgens GM-Trucks.com weegt de elektrische GMC Hummer EV een monsterlijke 4.103 kilo. Dat maakt het een van de zwaarste passagiersvoertuigen ooit. De Hummer H2 – die al eventjes niet meer geproduceerd wordt – weegt zo’n 3.000 kilo.
Het gewicht van ruim 4.000 kilo zou gaan over de dikste versie met een 200-kWh batterij en drie elektromotoren. Het batterijenpakket van de Tesla Model S is bijvoorbeeld maar de helft. Deze specificaties verklaren waarom de GMC Hummer EV zo gigantisch veel weegt. Wat nog indrukwekkender is: zelfs met dit gewicht gaat de auto in minder dan 3 seconden naar de 100 km/u. Het ding heeft dan ook 1.000 pk en 15.500 Nm (ja, vijftienduizend).
Parkeergarage
Nu is 4.000 kilo al niet heel relaxed voor je oprit, in Nederland loop je tegen nog een probleem aan. Veel parkeergarages hebben een limiet van 2.500 kilo per auto, dus daar mag je niet in. Aan de andere kant: in Nederland betaal je momenteel geen motorrijtuigenbelasting voor elektrische auto’s, dus de besparing is enorm. Voorlopig zijn er geen plannen om de nieuwe GMC Hummer EV naar Nederland te halen. Je zult dus zelf een exemplaar moeten importeren vanuit Amerika zodra de auto daar verschenen is.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Reacties
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Er is een nieuwe Humvee, maar dan wel een volledig elektrische

Waarom de GMC Hummer EV de meest overdadige EV van 2023 is

Alle GMC Hummer EV’s moeten terug omdat de enorme batterijen niet waterdicht zijn

De GMC Hummer EV (met 1.000 pk) zit in de nieuwe Call of Duty

De elektrische Hummer zorgt voor meer uitstoot dan een benzineauto

Gestolen auto maakt wereldreis, eigenaar volgt de trip met AirTag

Met deze Hummer EV kun je een week lang wildkamperen zonder op te laden

Waarom de GMC Hummer EV de meest overdadige EV van 2023 is

Deze enorme camper uit de jaren ’70 had een 7.5 V8 en voorwielaandrijving

General Motors investeert 854 miljoen dollar in nieuwe V8-motoren

Alle GMC Hummer EV’s moeten terug omdat de enorme batterijen niet waterdicht zijn

Cybertruck in de uitverkoop: is de bizarre Tesla nu mislukt?

Ford heeft een handig foefje gevonden om de pick-up goedkoop in Nederland te houden

Het populairste automerk in Nederland verkoopt ook de lelijkste auto van dit moment

De Peugeot waar je nog nooit van gehoord hebt, heeft de motor uit de Alfa Giulia (en achterwielaandrijving)

Ram 1500 Laramie: missen wij de achtcilinder?

Voor 10.000 euro ziet de Tesla Cybertruck er ineens heel erg goed uit

De eerste Tesla’s zonder bestuurder gaan dit jaar al de weg op

De Tesla Model S Plaid met 1.000+ pk begint echt goedkoop te worden, maar daar heb jij niets aan

Dodge Charger Daytona: missen wij de V8? Of is elektrisch stiekem ook gaaf? (review)

Het achterlicht van de nieuwe Tesla Model Y is de eerste in zijn soort – dit maakt het zo bijzonder

Ford verkoopt vooral brave hybrides, maar er is ook nog een Mustang met een V8 en 810 pk

Tesla heeft zowaar geluisterd naar klanten en voorkomt grote irritatie bij vernieuwde Model Y

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Renault kijkt slim af en laat zich inspireren door Volvo’s geniaalste moment uit de geschiedenis

Dit automerk gaat ‘batterij van de toekomst’ al drie jaar eerder dan gepland leveren

Elektrische BMW M3 toont aan wat er misgaat bij veel elektrische auto’s

De nieuwe Kia EV4 heeft een heel bijzondere achterzijde (maar daar is een reden voor)

Is de nieuwe Hyundai Inster de beste kleine elektrische auto van Nederland? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Bestuurders van dit automerk hebben het vaakst spijt van hun aankoop, volgens onderzoek

Europese automerken hebben het al zwaar, maar gaan het vanaf 2 april nog zwaarder krijgen

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Deze bekende modelnaam uit het verleden komt weer terug naar Nederland

Moi heeft op 19 mei 2021 geschreven:
Nu elektrisch of vroeger op benzine (LPG): het blijft een auto voor mensen met een heel klein pikkie.
Lekker belangrijk heeft op 18 mei 2021 geschreven:
Ach gewicht maakt voor NL weinig uit. Gewoon grijs kenteken, nu nog belastingvrij en als er straks wel wegenbelasting betaald moet worden is het nog steeds een schijntje door het grijze kenteken. En nog voordeeltje, doordat de auto elektrisch is, zelfs geen groot rijbewijs noodzakelijk met dit gewicht (normaal wel vanaf 3500kg).
Big, bigger, biggest heeft op 18 mei 2021 geschreven:
Ergens iemand een laadstation in de middle of nowhere gespot? Dat kan er best cool uitzien. Je zult maar zonder stroom komen te zitten daar. Voor de rest een geinig ding met zijn krabbewegingen.