
Normaliter staat hier een grapje over je schoonmoeder, maar in dit geval vonden zelfs wij dat iets te ver gaan. Want heilige macaroni, wat weegt dit ding een hoop. Volgens GM-Trucks.com weegt de elektrische GMC Hummer EV een monsterlijke 4.103 kilo. Dat maakt het een van de zwaarste passagiersvoertuigen ooit. De Hummer H2 – die al eventjes niet meer geproduceerd wordt – weegt zo’n 3.000 kilo.
Het gewicht van ruim 4.000 kilo zou gaan over de dikste versie met een 200-kWh batterij en drie elektromotoren. Het batterijenpakket van de Tesla Model S is bijvoorbeeld maar de helft. Deze specificaties verklaren waarom de GMC Hummer EV zo gigantisch veel weegt. Wat nog indrukwekkender is: zelfs met dit gewicht gaat de auto in minder dan 3 seconden naar de 100 km/u. Het ding heeft dan ook 1.000 pk en 15.500 Nm (ja, vijftienduizend).
Parkeergarage
Nu is 4.000 kilo al niet heel relaxed voor je oprit, in Nederland loop je tegen nog een probleem aan. Veel parkeergarages hebben een limiet van 2.500 kilo per auto, dus daar mag je niet in. Aan de andere kant: in Nederland betaal je momenteel geen motorrijtuigenbelasting voor elektrische auto’s, dus de besparing is enorm. Voorlopig zijn er geen plannen om de nieuwe GMC Hummer EV naar Nederland te halen. Je zult dus zelf een exemplaar moeten importeren vanuit Amerika zodra de auto daar verschenen is.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Er is een nieuwe Humvee, maar dan wel een volledig elektrische

Waarom de GMC Hummer EV de meest overdadige EV van 2023 is

Alle GMC Hummer EV’s moeten terug omdat de enorme batterijen niet waterdicht zijn

De GMC Hummer EV (met 1.000 pk) zit in de nieuwe Call of Duty

De elektrische Hummer zorgt voor meer uitstoot dan een benzineauto

Gestolen auto maakt wereldreis, eigenaar volgt de trip met AirTag

Met deze Hummer EV kun je een week lang wildkamperen zonder op te laden

Waarom de GMC Hummer EV de meest overdadige EV van 2023 is

Deze enorme camper uit de jaren ’70 had een 7.5 V8 en voorwielaandrijving

General Motors investeert 854 miljoen dollar in nieuwe V8-motoren

Alle GMC Hummer EV’s moeten terug omdat de enorme batterijen niet waterdicht zijn

Mansory Cybertruck is een vreemd eerbetoon aan Elon Musk, maar wel een grote verbetering

Cybertruck in de uitverkoop: is de bizarre Tesla nu mislukt?

Ford heeft een handig foefje gevonden om de pick-up goedkoop in Nederland te houden

Het populairste automerk in Nederland verkoopt ook de lelijkste auto van dit moment

De Peugeot waar je nog nooit van gehoord hebt, heeft de motor uit de Alfa Giulia (en achterwielaandrijving)

Ram 1500 Laramie: missen wij de achtcilinder?

Deze onverwachtse auto’s worden voor jou een stuk duurder als de handelsoorlog met de VS uitbreekt

De enorme lengte van de nieuwste Cadillac is niet eens het grootste probleem voor Nederland

Mansory Cybertruck is een vreemd eerbetoon aan Elon Musk, maar wel een grote verbetering

Twintigjarige kan geen BMW van 230.000 euro kopen, reageert op originele manier

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

De populairste auto van vorig jaar verkoopt plotseling voor geen meter meer (en dat is best logisch)

Nederlanders schamen zich niet echt voor een Tesla, zijn wel voorzichtig met Chinese EVs

De Longbow Roadster is een bloedmooie sportwagen die opzettelijk zo is genoemd om Elon Musk te irriteren

Dit ooit grote merk stuurt medewerkers met vervroegd pensioen omdat mensen een EV willen

Toyota C-HR+ is precies even sterk én even snel als de meest legendarische BMW M3

De Jaguar Type 00 (van die bijzondere reclame) is in het echt ook heel apart

Jij vindt elektrisch rijden stom omdat je het nog nooit geprobeerd hebt, aldus onderzoek

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

Dubieuze deepfakevideo van Lewis Hamilton gaat het internet over – check hem hier

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Met deze elektrische auto kun je handmatig schakelen

Nu elektrisch of vroeger op benzine (LPG): het blijft een auto voor mensen met een heel klein pikkie.
Ach gewicht maakt voor NL weinig uit. Gewoon grijs kenteken, nu nog belastingvrij en als er straks wel wegenbelasting betaald moet worden is het nog steeds een schijntje door het grijze kenteken. En nog voordeeltje, doordat de auto elektrisch is, zelfs geen groot rijbewijs noodzakelijk met dit gewicht (normaal wel vanaf 3500kg).
Ergens iemand een laadstation in de middle of nowhere gespot? Dat kan er best cool uitzien. Je zult maar zonder stroom komen te zitten daar. Voor de rest een geinig ding met zijn krabbewegingen.