
We zijn de laatsten die de GMC Hummer EV een slecht zelfbeeld willen aanpraten, maar EV’s zijn nu eenmaal wat zwaarder gebouwd. Zware botten, denken we. Allemaal niet zo’n probleem in Amerika, maar nu wil General Motors de elektrische GMC Hummer EV ook naar Europa halen.
Volgens Bloomberg overweegt de autobouwer om de Cadillac Lyriq in Europa gaan verkopen. Als volgende stap zou daar de GMC Hummer EV bij kunnen komen, meldt het nieuwsmedium, maar daarvoor zou de grote SUV wel op dieet moeten. De versie met het dikste accupakket heeft namelijk een maximaal toelaatbaar gewicht (gewicht van de auto plus laadvermogen) van meer dan 4.000 kilo.
De GMC Hummer EV is te zwaar voor Europa
Volgens de regels mag je met een rijbewijs B alleen auto’s besturen met een maximaal gewicht dat niet hoger ligt dan 3.500 kilo. Met je normale rijbewijs zou je hier dus geen Hummer EV mogen besturen. Een kleinere batterij zou mogelijk zijn, maar dan zou de grote truck stevig aan actieradius moeten inleveren.
Bentley voorziet hetzelfde probleem
Automerk Bentley is momenteel aan het lobbyen met de regelmakers in Europa om de gewichtseisen voor het rijbewijs B te verruimen. Het luxemerk voorziet ook dat de luxe elektrische auto’s een maximaal gewicht van meer dan 3.500 kilo zullen hebben. Misschien moeten we qua EV’s GM maar gewoon genoegen nemen met de Chevrolet Blazer EV SS en de Silverado EV.
Meer van TopGear


Er is een nieuwe Humvee, maar dan wel een volledig elektrische

Waarom de GMC Hummer EV de meest overdadige EV van 2023 is

Alle GMC Hummer EV’s moeten terug omdat de enorme batterijen niet waterdicht zijn

De GMC Hummer EV (met 1.000 pk) zit in de nieuwe Call of Duty

De elektrische Hummer zorgt voor meer uitstoot dan een benzineauto

Gestolen auto maakt wereldreis, eigenaar volgt de trip met AirTag

Met deze Hummer EV kun je een week lang wildkamperen zonder op te laden

Waarom de GMC Hummer EV de meest overdadige EV van 2023 is

Deze enorme camper uit de jaren ’70 had een 7.5 V8 en voorwielaandrijving

General Motors investeert 854 miljoen dollar in nieuwe V8-motoren

Alle GMC Hummer EV’s moeten terug omdat de enorme batterijen niet waterdicht zijn

Volkswagen bouwt straks drie compleet verschillende versies van dit populaire model

De lelijkste auto van dit moment (na de Cybertruck) ziet er zo ineens een stuk beter uit

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mansory Cybertruck is een vreemd eerbetoon aan Elon Musk, maar wel een grote verbetering

Cybertruck in de uitverkoop: is de bizarre Tesla nu mislukt?

Ford heeft een handig foefje gevonden om de pick-up goedkoop in Nederland te houden

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Heeft Ford per ongeluk een geniale manier bedacht om belastingen te ontwijken op een nieuwe auto?

Wereldwijd zijn er nog geen 25 mensen die deze briljante auto willen bestellen

Aangezien elk merk nu ‘Jeeps’ maakt, moet Jeep dan geen stationswagens en sedans maken?

Met deze eenvoudige methode heeft jouw Tesla Model Y 100 pk meer

Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

Deze auto met Lamborghini-koplampen is een van de goedkoopste auto’s van Nederland

Als je met een elektrische auto langzamer optrekt dan een vrachtwagen, moet je je rijbewijs inleveren

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

De toekomst is elektrisch? Dit automerk doet grootste investering in V8-motoren ooit

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom
