
Een auto met meer dan 1.000 pk vinden in Nederland, dat is zo makkelijk nog niet. Het gros van wat je tegenkomt, zijn gebutste Opel Agila’s of roestige Peugeot Partners waarbij de vlotte adverteerder een nulletje te veel neerzette. Veyrons en Chirons verschijnen niet vaak op de gangbare verkoopwebsites. En een Porsche 911 Sport Classic heeft ook geen 1.000 pk, weten we toevallig. Dus wat is hier aan de hand?
We kwamen de Porsche 911 drie jaar geleden al tegen, toen hij te koop stond bij een andere verkoper. Het gaat hier niet om een originele Sport Classic, waarvan de prijzen richting de 350.000 euro gaan. De kenner zag al aan de uitlaten dat het hier gaat om een Porsche 911 GT3 die een flinke metamorfose onderging. De buitenkant werd bijna volledig omgebouwd tot Sport Classic. Aan de binnenkant vind je nog genoeg GT3-logootjes.
En dan het leukste onderdeel: de motor. Tuner 9ff monteerde twee oliegekoelde turbo’s en samen met een hoop andere aanpassingen groeide het vermogen naar 1.050 pk en het koppel naar 1.100 Nm. Geen zorgen; er is een begrensde modus met 800 pk. De 0-300-tijd is 14,7 seconden. De auto zou in nieuwstaat verkeren en recentelijk ontving de 911 uitgebreid onderhoud. De prijs voor de goedkoopste auto met 1.000+ pk van Nederland is 199.888 euro bij Autobedrijf Huisman in Beilen. Of dat een mooie deal is? Probeer maar eens een goed referentiepunt te vinden.
Nog goedkoper?
Overigens staat er voor iets meer dan de helft van de aanschafprijs een Nissan GT-R te koop die misschien 1.000 pk heeft. Klinkt wat vaag, maar de auto is te krachtig voor de rollerbank. Als wordt bewezen dat de Nissan meer dan 1.000 pk heeft, dan is dit de goedkoopste auto met 1.000+ pk van Nederland – voor slechts 109.950 euro.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Porsche 911 Carrera S facelift is de nieuwe Golf van ’t Gooi

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Wereldrecord driften Porsche Taycan niet beperkt door accu

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Ja, iemand heeft echt een Subaru-boxermotor in een Porsche 911 GT3 gelegd

Chris Harris in de Porsche-hemel

Interieur van de Porsche 911 Turbo door de jaren heen

Kooptip: Porsche 911 met stuur in het midden

9ff Porsche 911 met 1.800 pk crasht

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Porsche 911 GT3 Touring review: Kun je deze GT3 met PDK-bak gebruiken als daily driver?

Kan de Chevrolet Corvette Z06 op tegen andere turboloze sportauto’s?

Porsche 911 GT3 RS review: Hoe rijdt het circuitmonster op natte buitenwegen?

Is de Chevrolet Corvette Z06 net zo goed als de Ferrari 458 en de Porsche 911 GT3?

Voetbalfan krijgt zijn 911 GT3 Touring afgeleverd in de Johan Cruijff ArenA

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Nou….hier staat een 1200pk monster te koop in Nederland voor minder dan 90.000.