Inmiddels klinken we als een kapotte platenspeler, maar we gooien ‘m er nog eens in. Alle crossovers, behalve de Citroën C5 Aircross, zijn een beetje dom. Ze worden onnodig hoog op de pootjes gezet en om het hoge zwaartepunt te compenseren, krijgen ze oncomfortabele veren en dempers. Voor Nederland zouden ze best een tikkeltje lager en comfortabeler mogen.

Bij een pick-up ligt dat anders. Het zijn de robuuste pilaren waarop Amerika gebouwd is. Ze moeten onverhard terrein tackelen en vereisen daarom genoeg bodemvrijheid. Behalve in Nederland. Het hoogste punt is die ene verkeersdrempel in Amsterdam. Dus hier zouden pick-ups best wat lager mogen. Zoals deze Honda Civic Type R Pick-up, bijvoorbeeld.

Of deze Hennessey Performance F-150 Sport Truck. De dondersdwaze Texaanse tuner gaf de pick-up een flinke verlaging, monteerde Brembo-remmen, racewielen en verwisselde de V6 voor een 5,0-liter V8 met Whipple-supercharger. Het resultaat is 760 pk. Betere stabilisatoren zorgen ervoor dat de Hennessey Performance F-150 Sport Truck ook werkelijk de bocht doorkomt.

Ben je niet vies van wat modder, dan mag je dezelfde motor-upgrade ook in combinatie met een offroad-pakket bestellen. Dan krijg je enorme banden, én lichtbalken. In beide gevallen krijg je 36 maanden garantie van Hennessey – dus ook perfect voor de rationele, verstandige Nederlander.

Reacties

  • Zlobinski heeft op 25 mei 2018 geschreven:

    Geweldige Truck, heeft Ford door de crisis heenbgeholpen. Het is een volwaardige All Purpus Utilility Vehicle.
    Jammer van ons belasting klimaat waardoor dit soort geweldige auto’s te duur zijn voor de particulier.

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)