
Zeg eerlijk: een Urus is met z’n 650 pk en 850 Nm een beetje een laf apparaat. Daarom verwelkomen we de HGP Lamborghini Urus met open armen. Want bijna 1000 pk. Now we’re talkin’.
De Duitse tuner HGP Turbonachrüstung GmbH is geen nieuwkomer op TopGear. De heren sleutelaars deden eerder al een paar Golfjes R en een zeer gekke Transporter T5 met 700 pk. Gezien de Lamborghini Urus ook uit kamp-VAG komt, snappen we de keuze van de tuner om met de Lambo-SUV aan de slag te gaan.
Het vermogen van de HGP Lamborghini Urus
Onder de kap van de HGP Lamborghini Urus ligt dezelfde 4,0-liter V8 Biturbo waarmee ie af fabriek wordt geleverd. Dankzij Stage 2-tuning van HGP – andere mapping, turbo’s en verbeterde intercooler – neemt het vermogen toe van 650 pk naar 940 pk en van 850 Nm naar 1050 Nm.
Is dat een beetje zu viel, dan kun je ook de mildere Stage 1-variant kiezen. Daarbij schroeft HGP de prestaties op naar 792 pk en 1020 Nm. Nog steeds geen verkeerde winst, maar met een schuin oog op de eerder genoemde cijfers, weten wij wel hoe jij ‘m het liefst lust.
Wat deze flinke toename aan vermogen voor effect heeft op de prestaties, is niet duidelijk. Een standaard Urus sprint in 3,6 seconden naar de 100 km/u. We nemen aan dat de HGP Lamborghini Urus die tijd dichter naar de 3 seconden trekt. De topsnelheid van de Urus is standaard 306 km/u. De prijs van beide pakketten is op aanvraag.
Beeld via HGP
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Ook al heb je veel geld, dan nog kun je geen Lamborghini kopen

De Lamborghini Urus is binnenkort alleen nog maar te krijgen als hybride

De sterkste Lamborghini Urus ooit is deze plug-in hybride Urus SE

Het kan niet lang duren voordat Nederland de Urus Performante als politieauto krijgt

De politie in Italië gaat deze Lamborghini Urus Performante gebruiken als dienstauto

Zie jij welke echte Lamborghini er onder deze supercar zit?

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Man vervangt V10 van Lamborghini Huracán met simpele Honda-motor (met een goede reden)

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

Deze Lamborghini heeft een andere naam dan op het kentekenbewijs staat

HGP Volkswagen Multivan T7 met 340+ pk gaat voluit op de Duitse Autobahn

Met 350 km/u de Polizei passeren

HGP Volkswagen Golf R houdt Audi RS 6 bij

HGP Porsche Cayenne laat 962 pk los op Autobahn

HGP Audi RS 4 is een gekrompen RS 6

HGP Audi RS 6 doet 786 pk en 1.061 Nm

Mercedes G 580 EQ Edition One: meer vermogen dan de G63, meer koppel dan de diesel

Volvo XC90 T8 AWD Plug-in Hybrid: kan ie nog meekomen met de concurrentie (review)

De vernieuwde BMW iX is beter en te bestellen met een tegenstrijdig pakket

Waarom je echt geen stoeprandschade wilt rijden met de velgen van de Ferrari Purosangue

Deze elektrische auto rijdt (verrassend genoeg) het het verst als het ijskoud is

BMW XM Label Red: hoe rijdt de minst subtiele auto van dit moment? (review)

Duurste Toyota van het moment kan nog duurder gemaakt worden

Deze Honda was ooit total-loss, maar is nu de snelste Integra ter wereld

Vond jij de Jaguar commercial niet leuk? Dan ga je dit wel prachtig vinden

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

Ik wil mijn auto verlagen: op welke manieren kan dat allemaal?

Is chiptuning slecht voor je auto? En wordt je auto er écht zuiniger van?

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Ferrari komt met enorm veel nieuwe modellen dit jaar, waarvan één elektrisch

Op deze manier willen wij ook wel hybride rijden: 868 pk en een open dak

Kan deze Fiat Grande Panda zijn merk opnieuw op de kaart zetten? (review)

Waarom er vanaf volgende week mysterieuze camera’s verschijnen langs de snelwegen (die geen flitsers zijn)

Porsche-rijder komt er op pijnlijke wijze achter dat Flitsmeister niet helpt tegen deze politiecamera

Dit zijn 9 zeer leuk rijdende auto’s voor minder dan 5.000 euro (die geen MX-5 zijn)

Waarom je de tankdop van een plug-in hybride (PHEV) nooit zomaar mag opendraaien

De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft
