
Zeg eerlijk: een Urus is met z’n 650 pk en 850 Nm een beetje een laf apparaat. Daarom verwelkomen we de HGP Lamborghini Urus met open armen. Want bijna 1000 pk. Now we’re talkin’.
De Duitse tuner HGP Turbonachrüstung GmbH is geen nieuwkomer op TopGear. De heren sleutelaars deden eerder al een paar Golfjes R en een zeer gekke Transporter T5 met 700 pk. Gezien de Lamborghini Urus ook uit kamp-VAG komt, snappen we de keuze van de tuner om met de Lambo-SUV aan de slag te gaan.
Het vermogen van de HGP Lamborghini Urus
Onder de kap van de HGP Lamborghini Urus ligt dezelfde 4,0-liter V8 Biturbo waarmee ie af fabriek wordt geleverd. Dankzij Stage 2-tuning van HGP – andere mapping, turbo’s en verbeterde intercooler – neemt het vermogen toe van 650 pk naar 940 pk en van 850 Nm naar 1050 Nm.
Is dat een beetje zu viel, dan kun je ook de mildere Stage 1-variant kiezen. Daarbij schroeft HGP de prestaties op naar 792 pk en 1020 Nm. Nog steeds geen verkeerde winst, maar met een schuin oog op de eerder genoemde cijfers, weten wij wel hoe jij ‘m het liefst lust.
Wat deze flinke toename aan vermogen voor effect heeft op de prestaties, is niet duidelijk. Een standaard Urus sprint in 3,6 seconden naar de 100 km/u. We nemen aan dat de HGP Lamborghini Urus die tijd dichter naar de 3 seconden trekt. De topsnelheid van de Urus is standaard 306 km/u. De prijs van beide pakketten is op aanvraag.
Beeld via HGP
Meer van TopGear


Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Ook al heb je veel geld, dan nog kun je geen Lamborghini kopen

De Lamborghini Urus is binnenkort alleen nog maar te krijgen als hybride

De sterkste Lamborghini Urus ooit is deze plug-in hybride Urus SE

Het kan niet lang duren voordat Nederland de Urus Performante als politieauto krijgt

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Zie jij welke echte Lamborghini er onder deze supercar zit?

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Man vervangt V10 van Lamborghini Huracán met simpele Honda-motor (met een goede reden)

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

HGP Volkswagen Multivan T7 met 340+ pk gaat voluit op de Duitse Autobahn

Met 350 km/u de Polizei passeren

HGP Volkswagen Golf R houdt Audi RS 6 bij

HGP Porsche Cayenne laat 962 pk los op Autobahn

HGP Audi RS 4 is een gekrompen RS 6

HGP Audi RS 6 doet 786 pk en 1.061 Nm

De Hyundai Ioniq 9 is enorm én heel bijzonder, maar rijdt het ook goed?

BMW wil jou overtuigen om een elektrische auto te kopen door een benzinemotor toe te voegen

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Deze onopvallende Seat is stiekem sneller dan jouw Porsche (en hij kost slechts 5.000 euro)

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Een auto om mee op vakantie te gaan voor 6.000 euro: dit zijn de leukste opties

Deze vijf unieke Saabs zijn eigenlijk helemaal geen Saab (maar wel extreem cool)

Dit merk belooft altijd stationwagens te blijven bouwen (en het is niet Volvo)

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

‘Mag je een bananenschil of klokhuis uit de auto gooien of krijg je dan een boete?’
