
Zeg eerlijk: een Urus is met z’n 650 pk en 850 Nm een beetje een laf apparaat. Daarom verwelkomen we de HGP Lamborghini Urus met open armen. Want bijna 1000 pk. Now we’re talkin’.
De Duitse tuner HGP Turbonachrüstung GmbH is geen nieuwkomer op TopGear. De heren sleutelaars deden eerder al een paar Golfjes R en een zeer gekke Transporter T5 met 700 pk. Gezien de Lamborghini Urus ook uit kamp-VAG komt, snappen we de keuze van de tuner om met de Lambo-SUV aan de slag te gaan.
Het vermogen van de HGP Lamborghini Urus
Onder de kap van de HGP Lamborghini Urus ligt dezelfde 4,0-liter V8 Biturbo waarmee ie af fabriek wordt geleverd. Dankzij Stage 2-tuning van HGP – andere mapping, turbo’s en verbeterde intercooler – neemt het vermogen toe van 650 pk naar 940 pk en van 850 Nm naar 1050 Nm.
Is dat een beetje zu viel, dan kun je ook de mildere Stage 1-variant kiezen. Daarbij schroeft HGP de prestaties op naar 792 pk en 1020 Nm. Nog steeds geen verkeerde winst, maar met een schuin oog op de eerder genoemde cijfers, weten wij wel hoe jij ‘m het liefst lust.
Wat deze flinke toename aan vermogen voor effect heeft op de prestaties, is niet duidelijk. Een standaard Urus sprint in 3,6 seconden naar de 100 km/u. We nemen aan dat de HGP Lamborghini Urus die tijd dichter naar de 3 seconden trekt. De topsnelheid van de Urus is standaard 306 km/u. De prijs van beide pakketten is op aanvraag.
Beeld via HGP
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Opnieuw huur-Lambo’s in de prak

Aston DBX vs Bentayga V8 vs Urus vs Cayenne

Lamborghini Urus springt over Aventador

Audi RS 6 vs Lamborghini Urus

Designer geeft Lamborghini Urus een facelift

Lamborghini in de F1? Dat gaat niet gebeuren

Lamborghini Gallardo Superleggera crasht op Peugeot 107 op de A16

Buitenspelen in de Audi RS 3, BMW M3, Porsche 911 en Lamborghini Aventador SVJ

Als het gaat om rijden, is de Huracán STO de beste Lamborghini ooit

Lamborghini heeft nu 20.000 Huracáns verkocht

Lamborghini Huracán Tecnica is STO-light (of RWD-plus)

Met 350 km/u de Polizei passeren

HGP Volkswagen Golf R houdt Audi RS 6 bij

HGP Porsche Cayenne laat 962 pk los op Autobahn

HGP Audi RS 4 is een gekrompen RS 6

HGP Audi RS 6 doet 786 pk en 1.061 Nm

HGP VW Golf R met 780 pk doet 100-350

De Manhart Cayenne CRT 800 heeft 1.090 Nm en een net niet voorspelbaar aantal pk’s

Luister stiekem alvast naar de V12-motor van de nieuwe Ferrari Purosangue

De nieuwe Range Rover Sport heeft de grootste achterspoiler van het merk ooit

Heritage Customs zet zaag in nieuwe Land Rover Defender om er een cabrio van te maken

Man moet al twee jaar doorbetalen voor een Tesla die hij niet meer heeft

Lotus werkt aan een Eletre hyper-SUV met ruim 900 pk

Driftauto vliegt spontaan in de fik tijdens evenement

Brabus pakt nu ook Rolls-Royce en Porsche aan

Kooptip: Toyota MR2 met de VR6 uit een Golf R32

De tweede Kalmar Automotive 7-97 is prachtig groen

De Manhart Cayenne CRT 800 heeft 1.090 Nm en een net niet voorspelbaar aantal pk’s

De nieuwe Rolls-Royce Phantom van Jon Olsson is verbouwd in Nederland

Lamborghini in de F1? Dat gaat niet gebeuren

Lamborghini Gallardo Superleggera crasht op Peugeot 107 op de A16

Maserati overwoog in 2000 een personenbusje met de naam Buran

Luister stiekem alvast naar de V12-motor van de nieuwe Ferrari Purosangue

Deze Ferrari F355 kreeg race-onderdelen en wordt gebruikt als daily driver

Als het gaat om rijden, is de Huracán STO de beste Lamborghini ooit

Een van de mooiste verhalen achter de Mercedes 300 SLR Coupé

Prodrive werkt aan een (tweedeurs!) Subaru Impreza restomod

Waarom heet de nieuwe BMW M4 ‘CSL’ en niet ‘GTS’?

De nieuwe BMW M4 CSL blijft trouw aan het CSL-recept

Opel Rocks-e: 1e rij-indruk

Reacties