
Zeg eerlijk: een Urus is met z’n 650 pk en 850 Nm een beetje een laf apparaat. Daarom verwelkomen we de HGP Lamborghini Urus met open armen. Want bijna 1000 pk. Now we’re talkin’.
De Duitse tuner HGP Turbonachrüstung GmbH is geen nieuwkomer op TopGear. De heren sleutelaars deden eerder al een paar Golfjes R en een zeer gekke Transporter T5 met 700 pk. Gezien de Lamborghini Urus ook uit kamp-VAG komt, snappen we de keuze van de tuner om met de Lambo-SUV aan de slag te gaan.
Het vermogen van de HGP Lamborghini Urus
Onder de kap van de HGP Lamborghini Urus ligt dezelfde 4,0-liter V8 Biturbo waarmee ie af fabriek wordt geleverd. Dankzij Stage 2-tuning van HGP – andere mapping, turbo’s en verbeterde intercooler – neemt het vermogen toe van 650 pk naar 940 pk en van 850 Nm naar 1050 Nm.
Is dat een beetje zu viel, dan kun je ook de mildere Stage 1-variant kiezen. Daarbij schroeft HGP de prestaties op naar 792 pk en 1020 Nm. Nog steeds geen verkeerde winst, maar met een schuin oog op de eerder genoemde cijfers, weten wij wel hoe jij ‘m het liefst lust.
Wat deze flinke toename aan vermogen voor effect heeft op de prestaties, is niet duidelijk. Een standaard Urus sprint in 3,6 seconden naar de 100 km/u. We nemen aan dat de HGP Lamborghini Urus die tijd dichter naar de 3 seconden trekt. De topsnelheid van de Urus is standaard 306 km/u. De prijs van beide pakketten is op aanvraag.
Beeld via HGP
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Lamborghini Urus S krijgt duivels veel vermogen

Kind van tien jaar oud koopt (echte) Lamborghini Urus van dealer

Koopje? Nederlandse overheid biedt matzwarte Lamborghini Urus aan

De Lamborghini Urus Performante is de snelste SUV op Pikes Peak (666 pk!)

Liberty Walk geeft Lamborghini Urus een nieuwe bodykit

Lamborghini Invencible en Auténtica zijn de laatste V12’s zonder hybride



Lamborghini gaat de komende zes jaar geen elektrische supercar maken


Kooptip: De Lamborghini Countach met (waarschijnlijk) de laagste tellerstand ter wereld


Deze Riva-boot heeft twee (!) Lamborghini V12-motoren aan boord


De opvolger van de Lamborghini Aventador is nu ook in het echt gespot


De opvolger van de Lamborghini Aventador per ongeluk te zien op patentbeelden


HGP Volkswagen Multivan T7 met 340+ pk gaat voluit op de Duitse Autobahn


Met 350 km/u de Polizei passeren


HGP Volkswagen Golf R houdt Audi RS 6 bij


HGP Porsche Cayenne laat 962 pk los op Autobahn


HGP Audi RS 4 is een gekrompen RS 6


HGP Audi RS 6 doet 786 pk en 1.061 Nm


BMW X5 en X6 krijgen een facelift, dit is er vernieuwd


Slimme ondernemer bestelde de laatste 240 Defenders (en verdient daar nu leuk aan)


Oef: Dit is de duurste Audi die in 2022 in Nederland is verkocht


Je Tesla speelt nu André Hazes (aan de buitenkant!) na de nieuwste update


Hè jammer, je kunt voorlopig geen Ferrari Purosangue bestellen


Audi gaat oude Audi-grilles gebruiken voor nieuwe auto’s


Deze Chevrolet Corvette Z06 heeft de wankelmotor uit een Mazda RX-7


Hennessey geeft Chevrolet Corvette C8 een supercharger en meer dan 700 pk


Piet liet zijn hondje chippen bij de dierenarts: ‘Snuffel loopt ineens veel harder’


Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar


AC Schnitzer kan na lang wachten eindelijk de BMW M3 Touring tunen


Toffer dan een Audi RS 6? Deze Mitsubishi Lancer Evo Wagon heeft 900+ pk


Alfa Romeo C43: Dit is de F1-auto van Bottas en Zhou voor 2023



Lamborghini Invencible en Auténtica zijn de laatste V12’s zonder hybride


De Bizzarrini Giotto is een Italiaanse supercar zoals die zou moeten zijn



Lamborghini gaat de komende zes jaar geen elektrische supercar maken


Ferrari 296 GTS review: Is de 296 als cabrio net zo fenomenaal?


Carlos Sainz Jr. vervangt na 10 jaar zijn Golf GTI door een Ferrari 812 Competizione


Van diesel word je dommer, blijkt uit een nieuw onderzoek


Porsche deelt slecht nieuws over de toekomst van synthetische brandstoffen


Foutje: Bij deze laadpaal mag je maar drie minuten parkeren, anders krijg je een boete


Op zoek naar een snelle diesel? Deze Audi R18 TDI Ultra kan van jou zijn


Zelfs met een volle accu zijn PHEV’s helemaal niet zo groen, blijkt uit onderzoek


Reacties