
Hoewel de verzendkosten ongetwijfeld bij de prijs inbegrepen zijn, had je misschien al een vermoeden dat een auto van 5 miljoen euro niet op de stapel gratis AliExpress-pakketjes wordt gemieterd. Nee, bij een auto als de Divo doet Bugatti iets meer moeite. De hypercars rollen in Frankrijk uit de fabriek en moeten vervolgens worden verscheept naar klanten over de hele wereld. Als je in Europa woont, gaat hij waarschijnlijk in een afgesloten trailer naar de dealer toe, waar de gelukkige klant de auto kan ophalen.
Maar bij een overzeese verscheping schakelt Bugatti een bedrijf in als Classic Automotive Relocation Services (afgekort CARS). CARS stopt de Bugatti Divo in een mooi groot houten krat en sjort de boel goed vast. Zo weet je in ieder geval zeker dat er geen enthousiaste havenmedewerker is die even checkt of de auto het wel goed doet na het uitladen van het schip. In het land van bestemming gaat het krat in een vrachtwagen naar de dealer toe, in dit geval Miller Motorcars in Greenwich.
Bugatti bouwt slechts 40 exemplaren van de Divo, boven op de 500 Chirons die al gebouwd worden. Uiteraard was de Divo na de aankondiging direct uitverkocht. Hij weegt 35 kilo minder dan de Chiron en de 8,0-liter W16 met vier turbo’s produceert dezelfde 1.500 pk. Van 0 naar 100 gaat de Bugatti Divo nog altijd in 2,4 seconden. De topsnelheid is geen 420 km/u, maar 380 km/u. Dat komt door de extra downforce en bijkomende weerstand.
Bugatti Divo unboxing
Meer van TopGear


Terugroepactie voor Bugatti Chiron en Divo

Bugatti Divo kopen? Dit is je kans

De Bugatti Divo-crash is niet wat het lijkt

Geen nieuwe Bugatti W16 meer

Alles over de Bugatti Divo

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

Autofabrikant roept tienduizenden Nederlanders op ‘onmiddellijk te stoppen met rijden’ in deze modellen

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop, maar je mist wel iets belangrijks

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Zo’n 7.000 Nederlanders ontvingen onverwachts (maar terecht) een boete uit het buitenland – zo voorkom je dat

Kooptip: dit is de vreemdste (en handigste) Volkswagen Passat die je ooit zag

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

Hier ga jij volgende week in de file staan door de NAVO-top (ook buiten Den Haag is het drama)
