
Hoewel de verzendkosten ongetwijfeld bij de prijs inbegrepen zijn, had je misschien al een vermoeden dat een auto van 5 miljoen euro niet op de stapel gratis AliExpress-pakketjes wordt gemieterd. Nee, bij een auto als de Divo doet Bugatti iets meer moeite. De hypercars rollen in Frankrijk uit de fabriek en moeten vervolgens worden verscheept naar klanten over de hele wereld. Als je in Europa woont, gaat hij waarschijnlijk in een afgesloten trailer naar de dealer toe, waar de gelukkige klant de auto kan ophalen.
Maar bij een overzeese verscheping schakelt Bugatti een bedrijf in als Classic Automotive Relocation Services (afgekort CARS). CARS stopt de Bugatti Divo in een mooi groot houten krat en sjort de boel goed vast. Zo weet je in ieder geval zeker dat er geen enthousiaste havenmedewerker is die even checkt of de auto het wel goed doet na het uitladen van het schip. In het land van bestemming gaat het krat in een vrachtwagen naar de dealer toe, in dit geval Miller Motorcars in Greenwich.
Bugatti bouwt slechts 40 exemplaren van de Divo, boven op de 500 Chirons die al gebouwd worden. Uiteraard was de Divo na de aankondiging direct uitverkocht. Hij weegt 35 kilo minder dan de Chiron en de 8,0-liter W16 met vier turbo’s produceert dezelfde 1.500 pk. Van 0 naar 100 gaat de Bugatti Divo nog altijd in 2,4 seconden. De topsnelheid is geen 420 km/u, maar 380 km/u. Dat komt door de extra downforce en bijkomende weerstand.
Bugatti Divo unboxing
Meer van TopGear


Terugroepactie voor Bugatti Chiron en Divo

Bugatti Divo kopen? Dit is je kans

De Bugatti Divo-crash is niet wat het lijkt

Geen nieuwe Bugatti W16 meer

Alles over de Bugatti Divo

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Blijkbaar maakt iedereen deze simpele fout als ze een nieuwe auto kopen (en dat is niet goed voor je motor)

Waarom het een goed idee kan zijn om deze maand nog snel je (niet verlopen) rijbewijs te verlengen

Moet je nou wel of niet oppassen voor ‘Super 95’ bij Duitse tankstations?

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk
