
Hoewel de verzendkosten ongetwijfeld bij de prijs inbegrepen zijn, had je misschien al een vermoeden dat een auto van 5 miljoen euro niet op de stapel gratis AliExpress-pakketjes wordt gemieterd. Nee, bij een auto als de Divo doet Bugatti iets meer moeite. De hypercars rollen in Frankrijk uit de fabriek en moeten vervolgens worden verscheept naar klanten over de hele wereld. Als je in Europa woont, gaat hij waarschijnlijk in een afgesloten trailer naar de dealer toe, waar de gelukkige klant de auto kan ophalen.
Maar bij een overzeese verscheping schakelt Bugatti een bedrijf in als Classic Automotive Relocation Services (afgekort CARS). CARS stopt de Bugatti Divo in een mooi groot houten krat en sjort de boel goed vast. Zo weet je in ieder geval zeker dat er geen enthousiaste havenmedewerker is die even checkt of de auto het wel goed doet na het uitladen van het schip. In het land van bestemming gaat het krat in een vrachtwagen naar de dealer toe, in dit geval Miller Motorcars in Greenwich.
Bugatti bouwt slechts 40 exemplaren van de Divo, boven op de 500 Chirons die al gebouwd worden. Uiteraard was de Divo na de aankondiging direct uitverkocht. Hij weegt 35 kilo minder dan de Chiron en de 8,0-liter W16 met vier turbo’s produceert dezelfde 1.500 pk. Van 0 naar 100 gaat de Bugatti Divo nog altijd in 2,4 seconden. De topsnelheid is geen 420 km/u, maar 380 km/u. Dat komt door de extra downforce en bijkomende weerstand.
Bugatti Divo unboxing
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Terugroepactie voor Bugatti Chiron en Divo

Bugatti Divo kopen? Dit is je kans

De Bugatti Divo-crash is niet wat het lijkt

Geen nieuwe Bugatti W16 meer

Alles over de Bugatti Divo

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

Kooptip: Dit onderdeel van de Bugatti Veyron komt gewoon van een Skoda Superb

VIDEO: Bugatti-rijder vergeet tankslang uit Chiron te halen na het tanken en rijdt weg

VW wilde dat de Bugatti Tourbillon elektrisch werd, maar daar stak Mate Rimac een stokje voor

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

De Alpine A290 is in Nederland: dit moet je weten

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

Gaan synthetische brandstoffen echt de benzinemotor redden? Dit is de (pijnlijke) waarheid

Deze praktische SUV met de techniek van een Golf R (en 300 pk) begint best betaalbaar te worden

Groot automerk hoopt verkoopcijfers op te krikken door modellen met ‘met extra proteïne’

Mag je op de snelweg een auto met een sleepkabel trekken of krijg je dan een boete?

Waarom je altijd een ongekookt ei moet meenemen als je een stuk gaat rijden met een oudere auto
