Het feestje zit er weer op. Alle veertig kopers die zo’n drie jaar geleden een krabbeltje plaatsten, hebben hun Divo ontvangen. De laatste Bugatti Divo die het atelier in Molsheim verlaat, is gespoten in dezelfde kleur blauw als de Bugatti EB110 Le Mans. De goudkleurige velgen zijn ook een knipoog naar de bestickerde raceauto. Het blauwe koolstofvezel slaat een brug naar de moderne tijd, meent Bugatti.

Het interieur is ook geen saaie bedoening. De cockpit bestaat uit French Racing Blue en Deep Blue. Noem deze Divo gerust een Blauto. De koolstofvezel accenten in het interieur zijn grijs met een matte afwerking. De eigenaar betaalde van de laatste Bugatti Divo ongeveer 5 miljoen euro voor de auto, exclusief eventuele belastingen. Elke Divo ziet er anders uit, al is blauw wel een veelvoorkomende accentkleur voor de hypercar.

De specificaties van de Bugatti Divo

De 456 kilo downforce die de Divo genereert, is 90 kilo meer dan de Chiron. Zijn vleugel van 1,8 meter breed is 23 procent breder dan de Chiron. De diffuser is een stuk breder en dieper. Over de hele koets strooide Bugatti met luchthappers en andere koelers of downforce-elementen. Bovenop zit een enorme NACA-luchtinlaat. De Divo is beter in het nemen van bochten, maar volgens Bugatti is het geen circuitmonster.

De Divo weegt 35 kilo minder. De 8,0-liter W16 met vier turbo’s is identiek aan zijn broer. Echt karig kon je de 1.500 pk en 1.600 Nm al niet noemen. 0-naar-100 doet de Bugatti Divo nog altijd in 2,4 seconden. De topsnelheid is geen 420 km/u, maar 380 km/u. Dat komt door de extra downforce en bijkomende weerstand. De Divo was bij de introductie de duurste Bugatti, maar hij is inmiddels ingehaald door de La Voiture Noire en de Centodieci.

Reacties

  • Roger heeft op 25 juli 2021 geschreven:

    Mocht ik ooit ingehaald worden door deze auto, nu alvast mijn dank voor het mooie uitzicht en geluid….

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)