
Hoewel de verzendkosten ongetwijfeld bij de prijs inbegrepen zijn, had je misschien al een vermoeden dat een auto van 5 miljoen euro niet op de stapel gratis AliExpress-pakketjes wordt gemieterd. Nee, bij een auto als de Divo doet Bugatti iets meer moeite. De hypercars rollen in Frankrijk uit de fabriek en moeten vervolgens worden verscheept naar klanten over de hele wereld. Als je in Europa woont, gaat hij waarschijnlijk in een afgesloten trailer naar de dealer toe, waar de gelukkige klant de auto kan ophalen.
Maar bij een overzeese verscheping schakelt Bugatti een bedrijf in als Classic Automotive Relocation Services (afgekort CARS). CARS stopt de Bugatti Divo in een mooi groot houten krat en sjort de boel goed vast. Zo weet je in ieder geval zeker dat er geen enthousiaste havenmedewerker is die even checkt of de auto het wel goed doet na het uitladen van het schip. In het land van bestemming gaat het krat in een vrachtwagen naar de dealer toe, in dit geval Miller Motorcars in Greenwich.
Bugatti bouwt slechts 40 exemplaren van de Divo, boven op de 500 Chirons die al gebouwd worden. Uiteraard was de Divo na de aankondiging direct uitverkocht. Hij weegt 35 kilo minder dan de Chiron en de 8,0-liter W16 met vier turbo’s produceert dezelfde 1.500 pk. Van 0 naar 100 gaat de Bugatti Divo nog altijd in 2,4 seconden. De topsnelheid is geen 420 km/u, maar 380 km/u. Dat komt door de extra downforce en bijkomende weerstand.
Bugatti Divo unboxing
Meer van TopGear


Terugroepactie voor Bugatti Chiron en Divo

Bugatti Divo kopen? Dit is je kans

De Bugatti Divo-crash is niet wat het lijkt

Geen nieuwe Bugatti W16 meer

Alles over de Bugatti Divo

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

De leukste betaalbare elektrische auto van het moment is voor 555 euro nog leuker

Renault 4 E-Tech Electric 150 pk Comfort Range Iconic (review)

Renault Boreal is de zoveelste crossover van het merk, maar deze is ruimer én goedkoper

In E10-benzine zit nog te weinig ethanol voor deze bijzondere Peugeot 208

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

De Maserati MCPura is de nieuwe supercar van de Italianen (maar hij komt ons wel erg bekend voor)

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

Niet alleen terugroepacties voor airbags: ook Volkswagen roept auto’s terug wegens veiligheidsproblemen

Als je nu een Volvo van 83.500 euro koopt, krijg je een auto die helemaal niet af is

Het gaat nog drukker worden op de Nederlandse wegen, en je kunt wel raden waarom

Porsche overweegt een auto te bouwen die heel dom klinkt, maar eigenlijk geniaal is
