
We berichtten al eerder dat Hyundai de Veloster van een welverdiende turbomotor zou gaan voorzien. Nu heeft het merk meer info over de Europese versie van dit bommetje bekendgemaakt.
Het model dat in Detroit werd voorgesteld, was voorzien van een 204-pk sterk blok, maar het lijkt erop dat we het in Europa met iets minder moeten gaan stellen. Waarom? Geen idee. Troost je met de gedachte dat 186 pk en 270 Nm nog steeds voldoende is om een klein karretje als de Veloster lekker hitsig uit de hoek te laten komen: van 0 naar 100 gaat de Veloster Turbo in een nette (maar niet wereldschokkende) 8,1 seconden, en z’n top bedraagt 214 km/u.
Verantwoordelijk hiervoor is een 1,6-liter GDI-motor met twinscroll turbo. Hyundai zegt dat de ontwikkelaars er voor Europa speciaal voor hebben gezorgd dat er veel koppel bij lage toerentallen aanwezig is, want daar houden wij van. Optisch is de Veloster opgeleukt met een diffuser, centrale uitlaatjes en 18-inch velgen. In het interieur werd extra aandacht besteed aan geluidsisolatie en infotainment; je kunt zelfs je videocamera of PlayStation op het 7-inch schermpje van de Veloster aansluiten. Hip!
Vanaf eind augustus staat de Veloster Turbo bij de dealer. De prijs is op dit moment nog niet bekend.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Hyundai Veloster nu ook als monstertruck

Hyundai Veloster N is de dikste hatch die je niet mag rijden

Dit is het leukste wat ooit uit Korea kwam

Hyundai Veloster Midship: doen!

Hyundai Veloster Turbo

Is de nieuwe Hyundai Inster de beste kleine elektrische auto van Nederland? (review)

Is zo’n briljante Hyundai i30 N na 8 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De leukste betaalbare elektrische auto is nu nog leuker (en ietsje duurder waarschijnlijk)

Dit automerk wil 800 volt gebruiken om jouw voorruit te elektrocuteren, want dat scheelt krabben

Van dit piepkleine detail in veel nieuwe auto’s zullen sommige mensen knettergek worden

De gigantische Hyundai Ioniq 9 is nog iets groter dan de Kia EV9 (en hij komt naar Nederland)

De Kia PV5 komt naar Nederland en heeft een bijzonder originele voorkant

Is de nieuwe Hyundai Inster de beste kleine elektrische auto van Nederland? (review)

Is zo’n briljante Hyundai i30 N na 8 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Kia EV6 Long Range GT-Line: 343 kilometer in 15 minuten (review)

De leukste betaalbare elektrische auto is nu nog leuker (en ietsje duurder waarschijnlijk)

De gefacelifte Genesis GV60 is perfect voor het Nederlandse leasepubliek

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’

Sinds deze maand zijn er toch weer nieuwe BBB-kenteken in Nederland

De kwaliteit van nieuwe auto’s was nog nooit zo laag (en dat heeft een opvallende oorzaak)

Goed nieuws: FIA-president wil dat V10-motoren terugkomen in de F1
