
We berichtten al eerder dat Hyundai de Veloster van een welverdiende turbomotor zou gaan voorzien. Nu heeft het merk meer info over de Europese versie van dit bommetje bekendgemaakt.
Het model dat in Detroit werd voorgesteld, was voorzien van een 204-pk sterk blok, maar het lijkt erop dat we het in Europa met iets minder moeten gaan stellen. Waarom? Geen idee. Troost je met de gedachte dat 186 pk en 270 Nm nog steeds voldoende is om een klein karretje als de Veloster lekker hitsig uit de hoek te laten komen: van 0 naar 100 gaat de Veloster Turbo in een nette (maar niet wereldschokkende) 8,1 seconden, en z’n top bedraagt 214 km/u.
Verantwoordelijk hiervoor is een 1,6-liter GDI-motor met twinscroll turbo. Hyundai zegt dat de ontwikkelaars er voor Europa speciaal voor hebben gezorgd dat er veel koppel bij lage toerentallen aanwezig is, want daar houden wij van. Optisch is de Veloster opgeleukt met een diffuser, centrale uitlaatjes en 18-inch velgen. In het interieur werd extra aandacht besteed aan geluidsisolatie en infotainment; je kunt zelfs je videocamera of PlayStation op het 7-inch schermpje van de Veloster aansluiten. Hip!
Vanaf eind augustus staat de Veloster Turbo bij de dealer. De prijs is op dit moment nog niet bekend.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Hyundai Veloster nu ook als monstertruck

Hyundai Veloster N is de dikste hatch die je niet mag rijden

Dit is het leukste wat ooit uit Korea kwam

Hyundai Veloster Midship: doen!

Hyundai Veloster Turbo

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Deze auto’s lokken de meeste klanten weg bij andere merken

Is de nieuwe Hyundai Inster de beste kleine elektrische auto van Nederland? (review)

Is zo’n briljante Hyundai i30 N na 8 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De leukste betaalbare elektrische auto is nu nog leuker (en ietsje duurder waarschijnlijk)

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

De nieuwe Kia EV2 wordt de goedkoopste elektrische Kia (en heeft bijzondere deuren)

Bij deze terugroepactie van Kia krijg je een compleet nieuwe motor

Deze auto’s lokken de meeste klanten weg bij andere merken

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is
