
De opmars van de elektrische auto maakt in ieder geval duidelijk: pk’s en prestaties zijn eigenlijk niet langer belangrijk. Het is kennelijk zo simpel om volkomen krankzinnige hoeveelheden power uit elektromotoren te halen, dat elke nauwelijks serieus te nemen start-up al kan schermen met minimaal 1.000 pk.
Sommige anderen komen doodleuk met het dubbele, wat onmogelijk te beteugelen en daardoor totaal zinloos is. Nee, daarmee onderscheid je jezelf niet. Waarmee dan wel? Nou, moet Kia hebben imagined: je kunt het eens proberen met een recordaantal schermen in je EV. En daarom heeft de Imagine by Kia, de concept die de Koreanen op de Salon van Genève zetten, er maar liefst 21. Eén-en-twin-tig!
H-h-hoe dan?
Het klinkt woester dan het is, want Kia bezweert dan vanuit het oogpunt van de bestuurder, ze eruitzien als één doorlopend scherm. Perspectief, enzo. Het lijkt ons een tikje moeizaam, maar toch: het idee is leuk. De 21 ultraplatte displays zijn volgens Kia ook een ‘knipoog naar de obsessie van de auto-industrie om zo groot mogelijke touchscreens in auto’s te plaatsen’. Het levert in ieder geval een ruimtelijk effect op, dat nog wordt versterkt door de doorlopende voorruit, zwevende middenconsole, dunne stoelen en het typische concept-car stuurtje.
Bedenk het zelf
De buitenkant van de Imagine by Kia is al evenzeer typisch concept-EV. Glad, spiegelloos en voorzien van idioot grote (22 inch) wielen. Opmerkelijk zijn het ‘dubbel-bubbel’-dak (hoi Zagato!) en de kleur: dat is wat ‘zes handmatig aangebrachte zilveren laklagen met chroomeffect, afgewerkt met een warme bronstint’ voor je auto doen.
Ook bijzonder: de Imagine by Kia is een elektrische auto, die ‘zorgen over actieradius en opladen moet wegnemen’. Maar hoe ver je met hem kunt komen, vertellen de Koreanen dan weer niet. Dat moet je blijkbaar zelf maar imaginen. Tsja. Concept, hè…
Meer van TopGear


De vernieuwde Kia Sportage lijkt goedkoper dan eerst, maar er is iets meer aan de hand

De prijs van de Kia EV9 GT is bekend: dit betaal je voor een zevenzitter met 500+ pk

Het bestverkochte merk van Nederland wil eigenlijk niet te veel elektrische auto’s verkopen

Het populairste automerk van Nederland opent directe aanval op Volkswagen met deze benzineauto

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

BMW M3 Touring (G21/G81) is bevestigd

Bugatti La Voiture Noire bestaat nog niet

Nissan GT-R R36: hoe staat het ermee?

Creatieve remklauwen van Brembo

De Ferrari hybride supercar komt deze zomer

Auto als investering: de beste en slechtste

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Eindelijk een Subaru die geen fortuin moet kosten in Nederland (en daarom zullen fans hem haten)

In deze populairste elektrische Volkswagen gaan de buren denken dat je gewoon een benzinemotor hebt

Renault Boreal is de zoveelste crossover van het merk, maar deze is ruimer én goedkoper

De populairste Mazda van het moment was verrassend oud (en nu is er een nieuwe)

Mitsubishi blijft grabbelen in de Renault-ton: dit is de nieuwe Grandis

Bij deze auto was de driedeurs zwaarder dan de vijfdeurs – dit is waarom

De Hyundai Ioniq 6 N is sneller dan de BMW M3 en misschien nog wel leuker ook

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Hyundai Santa Fe vs Mazda CX-80: welke zevenzitter moet je hebben?

Er komen ook nog leuke (en snelle) auto’s aan mét benzinemotor van Hyundai N

De vernieuwde Kia Sportage lijkt goedkoper dan eerst, maar er is iets meer aan de hand

10 jaar lang was dit de bestverkochte auto van Nederland, gaat dat nu weer lukken?

Max Verstappen maakt toekomstplannen voor 2026 bekend: blijft hij bij Red Bull?

Nieuwe betaalbare Skoda stationwagon zal in Nederland extra interessant zijn

Kan een lelijke auto mooier worden als je deze lelijker maakt?

Op deze simpele wijze gaat Maserati eindelijk meer auto’s verkopen
