
De opmars van de elektrische auto maakt in ieder geval duidelijk: pk’s en prestaties zijn eigenlijk niet langer belangrijk. Het is kennelijk zo simpel om volkomen krankzinnige hoeveelheden power uit elektromotoren te halen, dat elke nauwelijks serieus te nemen start-up al kan schermen met minimaal 1.000 pk.
Sommige anderen komen doodleuk met het dubbele, wat onmogelijk te beteugelen en daardoor totaal zinloos is. Nee, daarmee onderscheid je jezelf niet. Waarmee dan wel? Nou, moet Kia hebben imagined: je kunt het eens proberen met een recordaantal schermen in je EV. En daarom heeft de Imagine by Kia, de concept die de Koreanen op de Salon van Genève zetten, er maar liefst 21. Eén-en-twin-tig!
H-h-hoe dan?
Het klinkt woester dan het is, want Kia bezweert dan vanuit het oogpunt van de bestuurder, ze eruitzien als één doorlopend scherm. Perspectief, enzo. Het lijkt ons een tikje moeizaam, maar toch: het idee is leuk. De 21 ultraplatte displays zijn volgens Kia ook een ‘knipoog naar de obsessie van de auto-industrie om zo groot mogelijke touchscreens in auto’s te plaatsen’. Het levert in ieder geval een ruimtelijk effect op, dat nog wordt versterkt door de doorlopende voorruit, zwevende middenconsole, dunne stoelen en het typische concept-car stuurtje.
Bedenk het zelf
De buitenkant van de Imagine by Kia is al evenzeer typisch concept-EV. Glad, spiegelloos en voorzien van idioot grote (22 inch) wielen. Opmerkelijk zijn het ‘dubbel-bubbel’-dak (hoi Zagato!) en de kleur: dat is wat ‘zes handmatig aangebrachte zilveren laklagen met chroomeffect, afgewerkt met een warme bronstint’ voor je auto doen.
Ook bijzonder: de Imagine by Kia is een elektrische auto, die ‘zorgen over actieradius en opladen moet wegnemen’. Maar hoe ver je met hem kunt komen, vertellen de Koreanen dan weer niet. Dat moet je blijkbaar zelf maar imaginen. Tsja. Concept, hè…
Meer van TopGear


De prijs van de Kia EV9 GT is bekend: dit betaal je voor een zevenzitter met 500+ pk

Het bestverkochte merk van Nederland wil eigenlijk niet te veel elektrische auto’s verkopen

Het populairste automerk van Nederland opent directe aanval op Volkswagen met deze benzineauto

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De lelijkste auto van dit moment (na de Cybertruck) ziet er zo ineens een stuk beter uit

BMW M3 Touring (G21/G81) is bevestigd

Bugatti La Voiture Noire bestaat nog niet

Nissan GT-R R36: hoe staat het ermee?

Creatieve remklauwen van Brembo

De Ferrari hybride supercar komt deze zomer

Auto als investering: de beste en slechtste

Deze bijzondere auto die het slechtste van twee werelden combineert, wordt een tikkeltje beter

De vernieuwde Kia Sportage lijkt goedkoper dan eerst, maar er is iets meer aan de hand

Ken jij die schattige Lada Niva nog? Er is een nieuwe die 15.000 euro kost

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Er komen ook nog leuke (en snelle) auto’s aan mét benzinemotor van Hyundai N

De vernieuwde Kia Sportage lijkt goedkoper dan eerst, maar er is iets meer aan de hand

De prijs van de Kia EV9 GT is bekend: dit betaal je voor een zevenzitter met 500+ pk

De Hyundai Ioniq 9 is enorm én heel bijzonder, maar rijdt het ook goed?

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

De bijna goedkoopste elektrische auto van Nederland is nu stoerder en luxer (en iets minder goedkoop)

Chloe Dowsett heeft een bijzondere baan bij Rolls-Royce

Deze betrouwbare V8 heeft slechts 3.057 kilometer per jaar gereden (en is dus de perfecte tweedehands auto)

Helmplicht voor fietsers komt er toch, maar alleen voor kale mannen

De volgende doorbraak bij auto’s zitten in je deuren: dit moet je weten over elektrostatische speakers

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard
