
De opmars van de elektrische auto maakt in ieder geval duidelijk: pk’s en prestaties zijn eigenlijk niet langer belangrijk. Het is kennelijk zo simpel om volkomen krankzinnige hoeveelheden power uit elektromotoren te halen, dat elke nauwelijks serieus te nemen start-up al kan schermen met minimaal 1.000 pk.
Sommige anderen komen doodleuk met het dubbele, wat onmogelijk te beteugelen en daardoor totaal zinloos is. Nee, daarmee onderscheid je jezelf niet. Waarmee dan wel? Nou, moet Kia hebben imagined: je kunt het eens proberen met een recordaantal schermen in je EV. En daarom heeft de Imagine by Kia, de concept die de Koreanen op de Salon van Genève zetten, er maar liefst 21. Eén-en-twin-tig!
H-h-hoe dan?
Het klinkt woester dan het is, want Kia bezweert dan vanuit het oogpunt van de bestuurder, ze eruitzien als één doorlopend scherm. Perspectief, enzo. Het lijkt ons een tikje moeizaam, maar toch: het idee is leuk. De 21 ultraplatte displays zijn volgens Kia ook een ‘knipoog naar de obsessie van de auto-industrie om zo groot mogelijke touchscreens in auto’s te plaatsen’. Het levert in ieder geval een ruimtelijk effect op, dat nog wordt versterkt door de doorlopende voorruit, zwevende middenconsole, dunne stoelen en het typische concept-car stuurtje.
Bedenk het zelf
De buitenkant van de Imagine by Kia is al evenzeer typisch concept-EV. Glad, spiegelloos en voorzien van idioot grote (22 inch) wielen. Opmerkelijk zijn het ‘dubbel-bubbel’-dak (hoi Zagato!) en de kleur: dat is wat ‘zes handmatig aangebrachte zilveren laklagen met chroomeffect, afgewerkt met een warme bronstint’ voor je auto doen.
Ook bijzonder: de Imagine by Kia is een elektrische auto, die ‘zorgen over actieradius en opladen moet wegnemen’. Maar hoe ver je met hem kunt komen, vertellen de Koreanen dan weer niet. Dat moet je blijkbaar zelf maar imaginen. Tsja. Concept, hè…
Meer van TopGear


Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De lelijkste auto van dit moment (na de Cybertruck) ziet er zo ineens een stuk beter uit

Nu niemand meer Tesla wil, heeft Nederland een duidelijke nieuwe favoriet – dit is de bestverkochte auto van nu

Is de goedkoopste versie van de nieuwe Kia EV3 goed genoeg? (review)

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

BMW M3 Touring (G21/G81) is bevestigd

Bugatti La Voiture Noire bestaat nog niet

Nissan GT-R R36: hoe staat het ermee?

Creatieve remklauwen van Brembo

De Ferrari hybride supercar komt deze zomer

Auto als investering: de beste en slechtste

Waarom de vernieuwde Toyota Corolla Cross goed is voor particuliere kopers, niet alleen voor leaserijders

Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland

Zie jij (zonder te spieken) van welk niet-Chinese automerk deze nieuwe SUV is?

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Deze praktische SUV met de techniek van een Golf R (en 300 pk) begint best betaalbaar te worden

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Zie jij (zonder te spieken) van welk niet-Chinese automerk deze nieuwe SUV is?

Het populairste automerk van Nederland opent directe aanval op Volkswagen met deze benzineauto

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Hyundai wil deze twee schitterende auto’s op de markt brengen

Met deze nieuwe trend gaan automerken Tesla juist niet nadoen (en dat is maar goed ook)

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De langste autotunnel ter wereld komt in Europa en het maakt je reistijd 10 uur (!) korter

De EU versoepelt CO2-regels voor autofabrikanten, maar wat betekent dit voor jou?

Eigenaren van auto zijn boos, want ze zijn ineens 600 pk kwijt na software-update

Opmerkelijk: bepantserde limo voor president heeft een (kwetsbaar) stoffen dakje
