
De assemblagelijn van een massaproductieauto is een fascinerende ritmiek van geordende drukte. Maar misschien is de productielijn van een kleiner merk nog fascinerender om te zien. Ferrari gunt ons een kijkje in de keuken van de SF90 Stradale, de krachtigste productieauto van het merk ooit, waarbij je zelfs ziet hoe het inlaattraject van de 4,0-liter V8 gegoten wordt van gesmolten metaal. Bijna alles wordt met de hand gemaakt en afgewerkt.
De V8-motor produceert 780 pk en krijgt hulp van elektromotoren, waardoor het vermogen stijgt naar 1.000 pk. En wat kan de Ferrari SF90 Stradale daarmee? In 2,5 seconden van 0 naar 100 km/u schieten, bijvoorbeeld. Of van 0 naar 200 in 6,9 seconden. 340 km/u is de topsnelheid. Zonder de verbrandingsmotor kan de Ferrari SF90 Stradale tot wel 135 km/u rijden. Een achteruitversnelling ontbreekt: achteruitrijden kan alleen op elektropower.
Zo bouwt Ferrari de SF90
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


1016 Industries beplakt de Ferrari SF90 met extra koolstofvezel

Mysterieus Ferrari-prototype crasht op de openbare weg

Dragrace: Panda 4×4 vs Ferrari SF90 in de sneeuw

De Eco-held van het Jaar 2020

Ferrari SF90 Spider: cabrio met 1.000 pk

Subaru WRX STi met Ferrari V8 klinkt hemels

Alles wat je moet weten over de nieuwe Ferrari Roma Spider


Rijden met de Ferrari Purosangue in de sneeuw: is hij een half miljoen waard?


Is de Chevrolet Corvette Z06 net zo goed als de Ferrari 458 en de Porsche 911 GT3?


Slik: Dit is de forse Nederlandse prijs van de Ferrari Purosangue


Als de Ferrari 296 GTB al zo snel voelt als een LaFerrari, waar gaat het dan heen?



De nieuwe Lamborghini LB744 (met V12) is in de stad langzamer dan een Golf GTI



Deze Pagani Huayra Dinamica Evo Roadster is een heel speciale one-off



Alles wat je moet weten over de nieuwe Ferrari Roma Spider


De nieuwe Lamborghini LB744 is 25 procent stijver dan de Aventador


De TopGear Maserati Special is uit!


Valtteri Bottas pikt Alfa Romeo Giulia GTAm op bij zijn werkgever



Het einde van de V8-musclecar nadert: ook de Chevrolet Camaro is binnenkort dood



De nieuwe Lamborghini LB744 (met V12) is in de stad langzamer dan een Golf GTI


Als je toch genoeg kids hebt, is hier een dragracer van Toyota voor kinderen


De Challenger Demon 170 is de laatste benzine-musclecar van Dodge (1.000+ pk)



Deze Pagani Huayra Dinamica Evo Roadster is een heel speciale one-off


Luister naar de opvolger van de Mercedes-AMG GT


Volgend jaar kun jij jouw elektrische auto laten ombouwen om draadloos te laden



Het einde van de V8-musclecar nadert: ook de Chevrolet Camaro is binnenkort dood


TopGear Magazine 214 is uit!


Waarom Volkswagen na een omzet van 74 miljard ook nog 1,2 miljard subsidie krijgt


Er komt een mobiele flitser die dronken bestuurders kan signaleren


Reacties