5 klassieke motoren die stiekem nieuw zijn

Retro-gekte in motorenland

klassiekers onder de motoren
klassiekers onder de motorenklassiekers onder de motoren
klassiekers onder de motoren
klassiekers onder de motorenklassiekers onder de motoren
klassiekers onder de motoren
klassiekers onder de motoren
klassiekers onder de motorenklassiekers onder de motoren
klassiekers onder de motoren
klassiekers onder de motorenklassiekers onder de motoren
klassiekers onder de motoren
klassiekers onder de motoren

TRIUMPH BONNEVILLE BOBBER

Een hot-rod op twee wielen. Met zijn zweefzadel en retrostyling ziet de Bobber er ge-wel-dig uit. Veel puurder kan het niet, want je hebt het over een Bonneville T120 waar alles vanaf is gehaald wat maar enigszins gemist kan worden. Met de dikke 1.200-cc tweecilinder ga je met geweldig harde klappen vooruit. En, eh… geen zorgen, de hardtail-looks zijn gezichtsbedrog. Onder het zweefzadel ligt een mono­demper. James Dean, eat your heart out!

Vermogen: 77 pk
Motor: 1.200 cc, twin
Gewicht: 241 kg
Prijs: € 14.900 (NL) / € 12.880 (B)

klassiekers onder de motorenklassiekers onder de motoren

BMW R NINE T RACER

De retro-revolutie is in volle gang en – hoe kan het ook anders – BMW doet volop mee. Hun nieuwste is een absoluut hebbeding: de R nine T is een heuse revival van de R90S uit de jaren Siebzig. Maar dan zonder twijfel veel rapper en zonder de vroegere ‘gummiekoe’-neigingen. De transformatie is compleet: klassiek racezitje, clip-ons, achteruitgeschoven voetsteunen, spaakwielen en een bijna ouderwetse voorvork. Zonder twijfel krijg je ook ouderwetse krampen door de zithouding, maar tjonge, wat ga je scoren bij het terras van je stamkroeg.

Vermogen: 110 pk
Motor: 1.170 cc, boxer-twin
Gewicht: 220 kg
Prijs: € 15.794 (NL) / n.n.b. (B)

klassiekers onder de motoren

Mash Café Racer TT40

Het jonge Franse merk Mash duikt vol in de retro-gekte met verschillende 50-, 125-, 250- en 400-cc modellen. Deze Café Racer TT40 vinden wij de vetste. De looks kloppen helemaal, tot en met de in de open lucht bungelende eencilinder en de pea shooter-uitlaten. De motoren worden in China gebouwd en zijn bijzonder betaalbaar.

Vermogen: 28 pk
Motor: 397 cc
Gewicht: 151 kg
Prijs: € 6.344 (NL) / n.n.b. (B)

klassiekers onder de motorenklassiekers onder de motoren

Ducati Scrambler Café Racer

Back to the future met Ducati. De toch al geinige Scrambler is er nu ook als Café Racer. Een heuse buikschuiver uit Italië, gebouwd rondom het 803 L-twin-blok. Clip-ons met opgebouwde spiegeltjes, racezitje, Pirelli-sportbanden, goudkleurige 17-inch lichtmetalen wielen en racenummerplaten die een knipoog geven naar coureur Bruno Spaggiari. Wie kent hem niet?

Vermogen: 75 pk
Motor: 1803 cc, V-twin
Gewicht: 188 kg
Prijs: € 12.690 (NL) / € 11.290 (B)

klassiekers onder de motoren

Yamaha XSR900 Abarth Limited Edition

Lekker bezig, Yamaha. De Japanners werkten samen met de heethoofdjes van Abarth om deze retro-spe­cial op te zetten. De XSR900 Abarth kreeg een sportievere zit, hangt vol met koolstofvezel en wordt aangedreven door de bekende driecilinder-in-lijn, die blèrt en rochelt door een titanium Akrapovic-uitlaat. Mooi spul, zeg je? Wees dan snel: er worden er maar 695 gebouwd.

Vermogen: 115 pk
Motor: 847 cc, driecilinder
Gewicht: ca. 195 kg
Prijs: € 13.999 (NL) / € 12.990 (B)

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken