Wie graag een Volkswagen Golf met achterwielaandrijving wil, kan het beste gewoon een wat oudere BMW 1-serie kopen. En anders klinkt het nog makkelijker om een vierwielaangedreven Golf R te kopen en die te converteren naar enkel achterwielaandrijving. Wat Precision Motors heeft gedaan, klinkt als de moeilijkste route. En van al die moeite kun jij nu profiteren.

Op Bring A Trailer biedt het bedrijf uit Amerika een Golf GTI uit 2012 aan waarbij de 2,0-liter viercilinder naar de achterbank is verplaatst. De motor drijft zo’n 235 pk naar de achterwielen en de brandstoftank ligt nu onder de motorkap. Officieel is het nu een Golf met een middenmotor, aangezien het blok vóór de achteras ligt.

Inspiratie van de Golf GTI W12

Het bedrijf legt uit dat het enige minpunt van de GTI voor het bedrijf het ondersturige karakter was. Ze wilden doorgaan waar de Golf GTI W12 eindigde. Volgens de verbouwer is de auto nu écht in balans en de Golf met middenmotor heeft geen last van overstuur of onderstuur. Het schakelmechanisme komt uit een Porsche Cayman S.

De spoorbreedte áchter is toegenomen en daarom werden wielkastverbreders gemonteerd. Nieuwe luchtinlaten voorzien de motor van frisse lucht. Afwerking was niet het sterkste punt van het bedrijf dat zichzelf ironisch genoeg Precision Motorsport noemt. Ook branden alle waarschuwingslampjes in het dashboard; de ECU heeft waarschijnlijk geen flauw benul van wat er aan de hand is.

Wat is het hoogste bod?

Op het moment van schrijven, is het hoogste bod 7.000 dollar, wat zo’n 6.500 euro is. Het bedrijf claimt 2.200 uur in de auto te hebben gestopt, dus elk winnende bod onder de ton is een koopje. Maar als je puur kijkt naar wat je koopt, durven we niet te zeggen wat een eerlijke prijs zou zijn. Of je de RDW zover krijgt om dit ding op Nederlands kenteken te zetten, mag je zelf uitzoeken. Tot vanavond kun je bieden.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)