
Als je één auto voor de rest van je leven moest kopen en alle snelle stationwagens zijn vergeven, dan moet dit haast wel de tweede keuze zijn. Met een lengte van 5,2 meter kan zelfs Hafþór Júlíus Björnsson (je weet wel, die gigantische kerel uit Game of Thrones) languit zitten in deze Alpina B7 in de kleur Chestnut Bronze. Met een topsnelheid van 330 km/u houden de prijzigste Porsches 911 deze geconverteerde BMW 7-serie met lange wielbasis niet bij. De 0-100-tijd van 3,6 seconden voor een auto van 2.180 kilo is indrukwekkend genoeg om je de rest van je leven te blijven verbazen.
Dat is de Alpina B7 in een notendop, een idiote sedan met 608 pk en 800 Nm uit een 4,4-liter V8. Het is het alternatief van Alpina voor de BMW 760Li, die een V12 gebruikt voor soortgelijke prestaties. Door vier cilinders in te leveren, verdien je het recht om de iconische strepen langs de flanken van de B7 te laten zetten. Ook monteert Alpina een hoekige bodykit en gaan ze door het interieur heen met dure stofjes en hun logo’s. Je zou hem zijn grote grille bijna vergeven.
En als we één specifiek exemplaar mogen aanbevelen, ga dan voor deze Alpina B7 in de kleur Chestnut Bronze Metallic, met de interieurkleuren Caramel Brown en Boheba Brown. Het retro-kleurtje steekt goed af tegen de moderne designelementen van BMW (als je nog een aardige manier zoekt om die gigantische neusgaten te omschrijven). De grote Alpina-spaakvelgen verstoppen blauwe remklauwen. Deze bronzen Alpina B7 (of heb je toch liever mintgroen?) staat bij BMW Abu Dhabi voor een onbekende prijs. Hou rekening met ergens tussen de 200.000 en 300.000 euro.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Deze Duitse V12 kun je straks rijden zonder wegenbelasting te betalen

Hoezo onbetrouwbaar? Deze BMW 750 Li heeft bijna een miljoen kilometer gelopen

92% van de EV-rijders gaan niet meer terug naar benzine, en het is niet vanwege het klimaat

BMW i7 M70 xDrive review: Hoe rijdt de sterkste elektrische BMW?

BMW toont geheime 7-serie met V16-motor voor het eerst aan de wereld

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Waarom je voorlopig echt even niet met je BMW naar Friesland moet rijden

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Alpina B7 in mintgroen is extreem fris

Alpina B7: de snelste BMW 7-serie ooit

Deze Alpina B7 is alleen voor Canada

Topsnelheid Alpina B7 ligt een stuk hoger

Alpina B7 in Java Green is geen subtiele sloper

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Deze 6 toffe Alpina’s kosten minder dan de goedkoopste nieuwe BMW

Er mag gehuild worden: dit is de laatste Alpina voordat het automerk gaat stoppen

De overheid verkoopt een ‘Alpina B6’ voor een prikkie (maar er is een addertje)

De nieuwe Alpina B3 GT en B4 GT zijn sneller én goedkoper dan de BMW M3 en M4

Alpina-oprichter Burkard Bovensiepen is op 87-jarige leeftijd overleden

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Deze Duitse V12 kun je straks rijden zonder wegenbelasting te betalen

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Waarom zou je je nieren verkopen om deze nieren te kopen?
Ziet er goed uit, alleen die Alpina-strepen vind ik wel erg 1970-1980, die zou ik er nooit op willen hebben. In deze kleur onderscheid je je ook van al die blauwe en zwarte BMW’s. Ook die vergrote grille is prima, anders denken ze, van voren gezien, dat je een 3 of 5 serie hebt.