Kooptip: Ford Focus van Ken Block uit Gymkhana

Ken je Block? Je kunt nu zijn auto kopen

Foto('s): HooniganFord Focus van Ken Block in Gymkhana Nine
Foto('s): HooniganFord Focus van Ken Block in Gymkhana Nine
Foto('s): HooniganFord Focus van Ken Block in Gymkhana Nine
Foto('s): HooniganFord Focus van Ken Block in Gymkhana Nine
Foto('s): HooniganFord Focus van Ken Block in Gymkhana Nine
Foto('s): Barrett-JacksonFord Focus van Ken Block in Gymkhana Nine
Foto('s): Barrett-JacksonFord Focus van Ken Block in Gymkhana Nine
Ford Focus van Ken Block in Gymkhana Nine
Ford Focus van Ken Block in Gymkhana Nine
Ford Focus van Ken Block in Gymkhana Nine
Ford Focus van Ken Block in Gymkhana Nine
Ford Focus van Ken Block in Gymkhana Nine
Ford Focus van Ken Block in Gymkhana Nine
Ford Focus van Ken Block in Gymkhana Nine

Je kunt beter een auto kopen met meer ervaring waarvan je precies weet hoe ermee is omgesprongen, dan een auto met weinig kilometers zonder enige historie. En van bijna geen enkele auto is het gebruik beter vastgelegd dan van de Ford Focus van Ken Block. Meer dan 45 miljoen mensen waren getuige hoe de auto vakkundig werd afgebeuld in Gymkhana Nine. En precies die auto kan nu van jou zijn.

Nou hebben we geen benul van de kilometerstand van deze auto – en kloppen zal hij toch niet. Voor elke afgelegde kilometer spinden de wielen waarschijnlijk voor twintig kilometer. Wel kunnen we je vertellen dat de 2,0-liter viercilinder 600 pk produceert dankzij een flinke Garrett-turbo. Het vermogen gaat via een sequentiële vijfbak naar alle wielen. De banden kunnen niet al te oud zijn, want die hebben nooit een lang leven bij meneer Block.

De carrosserie is verstevigd door alle naden dicht te lassen en op de bodem plaatste M-Sport in Engeland nog wat extra bescherming. De reden hiervoor mag duidelijk zijn aan de hand van de bovenstaande foto’s. De kooi is FIA-goedgekeurd en je neemt plaats in stoelen van Recaro. De bodykit is ook niet wat je noemt standaard en de 17-inch velgen dragen rallyrubber. Wat de Ford Focus moet opbrengen, moet nog blijken.

Barrett Jackson veilt de Ford Focus van Ken Block. De opbrengst gaat naar Team Rubicon, een goed doel dat slachtoffers van rampen helpt. Een beetje overbieden kan dus geen kwaad. Op 22 oktober moet het bod binnen zijn. Belangrijk om te weten is dat de Focus uit 2016 momenteel niet straatlegaal is en dat je hem nog wel even naar Nederland zult moeten halen. De Nederlandse drempels zijn in ieder geval geen probleem voor deze springgrage Ford.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws