Kooptip: Mercedes X-klasse 6x6

Gewoon in Nederland

Foto('s): Classic Youngtimer ConsultancyMercedes X-klasse 6x6
Foto('s): Classic Youngtimer ConsultancyMercedes X-klasse 6x6
Foto('s): Classic Youngtimer Consultancyzijkant Mercedes X-klasse 6x6
Foto('s): Classic Youngtimer Consultancyzijkant Mercedes X-klasse 6x6
Foto('s): Classic Youngtimer ConsultancyAchterwielen Mercedes X-klasse 6x6
Foto('s): Classic Youngtimer ConsultancyINterieur Mercedes X-klasse 6x6
Foto('s): Classic Youngtimer ConsultancyAchterkant Mercedes X-klasse 6x6
Foto('s): Classic Youngtimer Consultancylaadbak Mercedes X-klasse 6x6
Mercedes X-klasse 6x6
Mercedes X-klasse 6x6
zijkant Mercedes X-klasse 6x6
zijkant Mercedes X-klasse 6x6
Achterwielen Mercedes X-klasse 6x6
INterieur Mercedes X-klasse 6x6
Achterkant Mercedes X-klasse 6x6
laadbak Mercedes X-klasse 6x6

De Mercedes X-klasse was niet helemaal het succes waarop het merk had gehoopt. Al na een kleine drie jaar trok Mercedes de stekker uit de pick-up. Iets korter dan de ruim 50 jaar van de Toyota Hilux, die nog altijd in productie is. De reden van het tegenvallende resultaat is natuurlijk duidelijk: te weinig wielen. Want wat als alle pick-ups van Mercedes eruit hadden gezien als deze X-klasse 6×6?

Classic Youngtimer Consultancy, die je kent van de verhoogde Nissan GT-R of de Bentley voor het einde van de wereld, liet deze Mercedes X-klasse 6×6 bouwen. Of, zoals ie officieel heet, de Mercedes X 350 d 6 Wheeler. De inspiratie voor het project komt uiteraard van de brute Mercedes G-klasse 6×6, maar deze is wel een stuk verstandiger. Om te beginnen ligt er geen 544 pk sterke V8 in, maar een V6-diesel met 258 pk. Bovendien is de aanschafprijs flink lager.

Wat kost de Mercedes X-klasse 6×6?

Wil je nu een originele Mercedes G-klasse met zes wielen, dan mag je minimaal zes ton aftikken. De prijzen lopen zelfs op tot een miljoen euro. Deze Mercedes X-klasse 6×6 moet 95.000 euro opleveren, exclusief eventuele belastingen. Een relatief gunstige aanschafprijs, kijkend naar de alternatieven. Niet alleen krijg je zes wielen en een op maat gemaakt subframe, de auto is verbreed en hoger op z’n pootjes gezet. Het interieur is vrijwel standaard. Hij staat op je te wachten in Uden.

Reacties
  1. Wat een pauperbak zegt op 4 mei 2021 om 09:58:

    De natte droom van elke oud ijzer handelaar.

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken