
Het is feest, want Lamborghini bestaat alweer 50 jaar. Hoe dit te vieren? Met een extra snelle, extra dikke en extra downforce genererende versie van je topmodel natuurlijk.
Deze Aventador LP720-4 50 Anniversario trekt 20 pk extra uit zijn 6,5-liter V12, voor een totaal van (jawel) 720 stuks. Dit is goed voor een 0-tot-100-tijd van 2,9 seconden en een niet misselijke top van 350 km/u. Om te zorgen dat de auto ook bij die snelheden netjes aan het wegdek blijft plakken, is de aerodynamica van de Aventador grondig aangepakt met allerhande spoilers en lipjes en ditjes en datjes. De efficiëntie van de luchtstroom ligt nu 50 procent hoger, en de bruutheidsfactor minstens zo veel.
Meer weten we nog niet over deze top-Aventador, behalve dan dat ie slechts 100 keer geproduceerd zal worden en dat ie duur zal zijn. Zodra Lambo het doek ervanaf trekt op de autoshow van Shanghai, komen we bij je terug met meer info.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Wanbetaler probeert huur-Lambo te verstoppen in Amsterdamse garage (maar vergeet iets belangrijks)

Lamborghini-baas: ‘Hybride Lamborghini Revuelto maakt beter geluid dan de laatste SVJ’

Novitec geeft de Lamborghini Aventador Ultimae een upgrade met dikke Vossen-velgen

Deze Riva-boot heeft twee (!) Lamborghini V12-motoren aan boord

Lamborghini gepakt met 156 km/u te hard, komt weg met slechts bekeuring door personeelstekort

Zie jij welke echte Lamborghini er onder deze supercar zit?

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Man vervangt V10 van Lamborghini Huracán met simpele Honda-motor (met een goede reden)

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

Deze Lamborghini heeft een andere naam dan op het kentekenbewijs staat

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Ferrari komt met enorm veel nieuwe modellen dit jaar, waarvan één elektrisch

Op deze manier willen wij ook wel hybride rijden: 868 pk en een open dak

Kan deze Fiat Grande Panda zijn merk opnieuw op de kaart zetten? (review)

Waarom er soms (echt) dieselstroom uit de Nederlandse laadpalen komt

Volkswagen Tera is de nieuwste crossover, onder de T-Cross

Niemand koopt een Maserati, dus rijdt deze Maserati zichzelf (en snel ook)

Auto’s mogen nog twee jaar lang vervuilend zijn,

Nederlanders kopen liever gebruikte diesels dan gebruikte EV’s
