
Noorse stuurheld Fredrik Sørlie kreeg de uitnodiging van Zyrus om een paar rondes te doen in de straatlegale Lamborghini Huracán Super Trofeo met 1.200 pk. In plaats van dat hij het vliegtuig nam of een doorsnee auto, reed hij met zijn verlaagde Volkswagen Kever naar de Nürburgring om daar meteen ook wat rondjes te doen met zijn eigen auto. Het is bijna niet mogelijk om twee rondetijden te hebben die verder uit elkaar liggen. Met beide auto’s had Fredrik helaas niet veel geluk. Op het moment dat hij naar huis wilde, hield de brandstofpomp van de Kever het voor gezien. Gelukkig konden de lokale monteurs van de Nürburgring hem weer op weg helpen.
En dan de Huracán. Het tempo zat er extreem goed in bij de geconverteerde raceauto. ‘Het doel van Zyrus is om de snelste Lamborghini rond de Nürburgring ooit te hebben. Vorige week regen ze de rondes aan elkaar en kon Fredrik de barrière van 7 minuten doorbreken. Ze noteerden de tijden tijdens een circuitdag, waar ze het hele circuit gebruikten maar waar ze wel rekening moesten houden met langzamer verkeer. Dat kost je sowieso een paar seconden. Het ging in ieder geval belachelijk snel.
Tijdens een ronde waar Fredrik Sørlie goed onderweg was naar een tijd onder de 6 minuten en 42 seconden ging het bijna mis. Hij overleefde de venijnige Bergwerk-bocht om met flink tempo richting de Mutkurve te gaan, letterlijk vertaald ‘moedbocht’. Daarvoor, bij Kesselchen, gaf een van de achterbanden er de brui aan. Het tempo lag op dat moment hoger dan 200 km/u. Dankzij snelle reflexen een een flinke portie geluk wist de Noorse coureur de Lamborghini uit de muur te houden. Alhoewel, misschien gaf ie een piepkleine kusje aan de vangrails, maar het had duizenden keren erger kunnen aflopen.
De coureur stapte ongedeerd uit, gelukkig. Auto Addiction meldt dat de Lambo lichte schade heeft overgehouden aan de crash. We hebben contact gezocht met Zyrus over de staat van de auto en de recordpoging. Check hieronder de bloedsnelle rondetijd van 6 minuten en 48 seconden en aan het einde van de video de bijna-crash.
Lamborghini Huracán krijgt klapband bij 200+ op de Ring
Meer van TopGear


Politie neemt auto in beslag van man die van zijn uitkering een Lamborghini reed

Zo klinkt de nieuwe Lamborghini V8, is het mooier dan de V10?

VIDEO: Zo klinkt de Lamborghini Huracán STO bij zijn topsnelheid in een tunnel

Deze Huracán STJ heeft de laatste V10 van de Volkswagen Groep

De opvolger van de Lamborghini Huracán is een hybride en komt dit jaar nog

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Zie jij welke echte Lamborghini er onder deze supercar zit?

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Man vervangt V10 van Lamborghini Huracán met simpele Honda-motor (met een goede reden)

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Mustang GTD is bloedsnel op Nürburgring, en daar is één merk onverwachts teleurgesteld in

Deze kleine verandering aan Nürburgring gaat groot verschil maken voor bestuurders

Niemand weet wat er met deze Saab is gebeurd, want hij kan niet gecrasht zijn op de Nürburgring

In dit uitzonderlijke geval wordt de schade van een crash op de Nürburgring wél gedekt

Uitstappen op het circuit is nog het minst domme wat deze GTI-rijder doet

Deze onopvallende Seat is stiekem sneller dan jouw Porsche (en hij kost slechts 5.000 euro)

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze vijf unieke Saabs zijn eigenlijk helemaal geen Saab (maar wel extreem cool)

Dit merk belooft altijd stationwagens te blijven bouwen (en het is niet Volvo)

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

‘Mag je een bananenschil of klokhuis uit de auto gooien of krijg je dan een boete?’

Je leven is een leugen: het logo van BMW is helemaal geen propeller
