Een gebrek aan offroad-capaciteiten staat bij niemand hoog op het klachtenlijstje als het gaat om de Discovery. De SVO-afdeling hield het lijstje ondersteboven en bouwde de ultieme offroad-Disco (niet te verwarren met een schuurfeest). Aanschouw de Land Rover Discovery SVX.

De foto’s suggereren niet direct de volledige Tomb Raider-behandeling, maar vergis je niet. De aan- en afrijhoeken zijn groter en de Hydraulic Active Roll Control (H-ARC) is nieuw voor de Land Rover Discovery SVX. Dit systeem zorgt ervoor dat hij minder helt. Bij offroaden is het immers altijd gunstig om het rubber op de grond te houden het dak naar boven.

De computersystemen

Het aangepaste Terrain Response 2-systeem werkt samen met een actief middendifferentieel en een elektronisch sperrend achterdifferentieel. De hackers bij LaRo friemelden aan bijna alle computersystemen, van de tractiecontrole tot de All-Terrain Progress Control. De Goodyear Wrangler-banden in de maat 275/55 R20 slingeren de modder in de rondte.

En mocht het je met al deze foefjes niet lukken om ergens tegenop te rijden, dan beuk je met de 625-Nm en 525-pk sterke V8 gewoon overal doorheen. Als alles tegenzit: aan de achterzijde is een elektrische lier geïntegreerd. Als je hiermee vast komt te zitten, heb je een speciaal (en nutteloos) talent.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)