
Een gebrek aan offroad-capaciteiten staat bij niemand hoog op het klachtenlijstje als het gaat om de Discovery. De SVO-afdeling hield het lijstje ondersteboven en bouwde de ultieme offroad-Disco (niet te verwarren met een schuurfeest). Aanschouw de Land Rover Discovery SVX.
De foto’s suggereren niet direct de volledige Tomb Raider-behandeling, maar vergis je niet. De aan- en afrijhoeken zijn groter en de Hydraulic Active Roll Control (H-ARC) is nieuw voor de Land Rover Discovery SVX. Dit systeem zorgt ervoor dat hij minder helt. Bij offroaden is het immers altijd gunstig om het rubber op de grond te houden het dak naar boven.
De computersystemen
Het aangepaste Terrain Response 2-systeem werkt samen met een actief middendifferentieel en een elektronisch sperrend achterdifferentieel. De hackers bij LaRo friemelden aan bijna alle computersystemen, van de tractiecontrole tot de All-Terrain Progress Control. De Goodyear Wrangler-banden in de maat 275/55 R20 slingeren de modder in de rondte.
En mocht het je met al deze foefjes niet lukken om ergens tegenop te rijden, dan beuk je met de 625-Nm en 525-pk sterke V8 gewoon overal doorheen. Als alles tegenzit: aan de achterzijde is een elektrische lier geïntegreerd. Als je hiermee vast komt te zitten, heb je een speciaal (en nutteloos) talent.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


LaRo Discovery op de Nürburgring

Land Rover Discovery vs tankgranaat

De beste gezins-SUV van 2017

Land Rover Discovery vs zijn rivalen

Startech maakt de LaRo Discovery symmetrisch

Deze brute Land Rover Defender met zes wielen heeft de perfecte naam

Land Rover gaat zijn oude auto’s nog een keer verkopen met een flinke winst

De dikste Range Rover Sport van dit moment kun je met stoffen bekleding bestellen

Jouw laatste rit liever niet in een Mercedes? Dan is er nu een Defender-lijkwagen

De Defender Octa is hier: de sterkste Defender ooit met offroad launch control

Nederlands bedrijf bouwt Defender 130 om tot op maat gemaakte pick-up

Stelling: BMW is de weg kwijt

Een hypercar van Audi? Mogelijk!

Toyota Land Cruiser: gloednieuwe bejaarde

De Suzuki Swift Sport is een medium-warme hatchback

Het elektrische duo van de Volkswagen Groep

Kia Proceed: je reinste postermateriaal

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Mercedes G 580 EQ Edition One: meer vermogen dan de G63, meer koppel dan de diesel

Volvo XC90 T8 AWD Plug-in Hybrid: kan ie nog meekomen met de concurrentie (review)

Wat zou jij over hebben voor deze originele Aston Martin Cygnet met V8?

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Nissan ziet het niet meer zitten met hun populairste model

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

De ‘laatste echte Opel ooit’ kun je ergens op de wereld gewoon nog nieuw kopen

Volkswagen deelt pijnlijke sneer uit, maar kiest een opvallend slachtoffer

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

Schrik niet als je hoort hoe duur een beetje diefstalschade is aan een Audi RS 6 van Abt

Het grootste automerk ter wereld verkoopt nauwelijks elektrische auto’s, behalve in één land
