Ken je die berichten op sociale media waarin een paard met zijn hoofd door een hek staat waar het helemaal niet doorheen kan? Of een auto die op miraculeuze wijze overdwars tussen twee muren staat? Je vraagt je af: hoe is hij daar in vredesnaam terecht gekomen? Hierbij een soortgelijk voorbeeld uit 1999. Het is het vierde jaar van Michael Schumacher bij Ferrari wanneer Fiat hem vraagt om mee te spelen in een onwaarschijnlijke reclame.
Met de slogan ‘mooi dat er uitzonderingen zijn’ ging de Fiat Multipla – of Multipla Fiat, zoals de marketingafdeling het toen bedacht had – twintig jaar geleden in de verkoop. Je kocht hem vanaf een kleine 40.000 gulden en kreeg veel ruimte voor je centen, maar dat uiterlijk, daar moest je maar net mee kunnen leven. Het succes van Schumacher was niet besmettelijk, want Fiat verkocht slechts 1.295 exemplaren in het eerste jaar. Hierna gingen de verkopen snel achteruit. Aan de reclame met Schumi heeft het in iedereen geval niet gelegen.
J heeft op 8 maart 2020 geschreven:
Prachtige auto, goede kwaliteit nooit problemen mee gehad.