
Vind jij dat BMW zich te veel heeft ingehouden bij de X7? Dan is deze Lumma Design CLR X7 echt iets voor jou. En misschien een nieuwe bril, is ook een idee. Lumma Design heeft de lompe SUV van BMW onder handen genomen en dit is het resultaat. Kijk naar die carrosserie. De nieuwe wielkasten maken de auto 50 millimeter breder en het smoelwerk is angstaanjagend genoeg om altijd voorgelaten te worden. Was Halloween niet net voorbij?
De CLR X7 beschikt over grotere luchtinlaten, een nieuwe spoiler, een diep-zwarte grille en een motorkap van koolstofvezel. Aan de achterkant vinden we een extra spoiler aan het dak en een lipspoiler, die uiteraard gemaakt zijn van koolstofvezel. Het uitlaatsysteem bevat een speciale sportuitlaat van rvs. En de wielen hebben het niet echt bescheiden maatje 24 inch.
De binnenkant van de Lumma Design CLR X7 is niet minder patserig
Bij het ontwerpen van deze dikdoener bleef het hart ook niet gespaard. Onder de motorkap vind je de 4,4-liter V8 met dubbele turbo uit de X7 M50i. Het verschil is dat hij nu een bijna belachelijke 690 pk levert in plaats van de standaard 530 pk. Dat extra vermogen is te danken aan een software-ingreep en een lawaaiige uitlaat. Volgens Lumma is de topsnelheid van 250 km/u ook verhoogd. Met hoeveel precies, dat houden ze nog even geheim.
Van het interieur hebben we nog niets gezien, maar we gaan ervan uit dat het qua (gebrek aan) ingetogenheid niet veel zal verschillen van het exterieur. Volgens de tuner zelf kunnen ze van het interieur van de Lumma Design CLR X7 ‘een elegante VIP-lounge of een cockpit met motorsportuitstraling’ maken. Ze weten wel precies wat hun doelgroep wil – de X7-koper is immers niet zo van de subtiliteit.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Praat mee: welke optie kun je nooit meer zonder in de auto?

Autobahn-cruiser: De Alpina XB7 Manufaktur weegt bijna 3.000 kilo en haalt 290 km/u

BMW X7 M60i review: Rijdt de grootste M nog een beetje M-achtig?

Dit is de Nederlandse prijs van de Alpina XB7, de enorme zevenzitter met 621 pk

Alpina XB7 facelift is er al snel bij

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Het reservewiel sterft uit, maar BMW heeft een alternatief waarmee je na 1 minuut weer kunt rijden

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Lumma BMW X7 staat op 24-inchers

Lumma Aston Martin DBX is uitgezakt

Lumma CLR RE: de Evoque met extra klasse, zeggen ze

Dit is de Audi Q8 van Lumma Design

De Lumma G-klasse is je patserige blokkendoos

Lumma Audi Q8 CLR 8S is een parkeerstift

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

De enorme lengte van de nieuwste Cadillac is niet eens het grootste probleem voor Nederland

BMW X7 Nishiki Lounge: geen sportpakket, wel een bijzonder interieur

Lexus LX500d Overtrail: de Japanners maken stiekem nog altijd diesels

Lexus maakte al onverwoestbare auto’s, maar waarschijnlijk is dit de meest onverwoestbare tot nu toe

De gigantische Hyundai Ioniq 9 is nog iets groter dan de Kia EV9 (en hij komt naar Nederland)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Gaan synthetische brandstoffen echt de benzinemotor redden? Dit is de (pijnlijke) waarheid

Deze praktische SUV met de techniek van een Golf R (en 300 pk) begint best betaalbaar te worden

Groot automerk hoopt verkoopcijfers op te krikken door modellen met ‘met extra proteïne’

Mag je op de snelweg een auto met een sleepkabel trekken of krijg je dan een boete?

Waarom je altijd een ongekookt ei moet meenemen als je een stuk gaat rijden met een oudere auto

Verschrikkelijk wat een wansmaak. Hebben ze bij Lumma ooit een auto mooier gemaakt? Ook de toch al lelijke Porsche Cayenne weten zij nog lelijker te maken.