
Vind jij dat BMW zich te veel heeft ingehouden bij de X7? Dan is deze Lumma Design CLR X7 echt iets voor jou. En misschien een nieuwe bril, is ook een idee. Lumma Design heeft de lompe SUV van BMW onder handen genomen en dit is het resultaat. Kijk naar die carrosserie. De nieuwe wielkasten maken de auto 50 millimeter breder en het smoelwerk is angstaanjagend genoeg om altijd voorgelaten te worden. Was Halloween niet net voorbij?
De CLR X7 beschikt over grotere luchtinlaten, een nieuwe spoiler, een diep-zwarte grille en een motorkap van koolstofvezel. Aan de achterkant vinden we een extra spoiler aan het dak en een lipspoiler, die uiteraard gemaakt zijn van koolstofvezel. Het uitlaatsysteem bevat een speciale sportuitlaat van rvs. En de wielen hebben het niet echt bescheiden maatje 24 inch.
De binnenkant van de Lumma Design CLR X7 is niet minder patserig
Bij het ontwerpen van deze dikdoener bleef het hart ook niet gespaard. Onder de motorkap vind je de 4,4-liter V8 met dubbele turbo uit de X7 M50i. Het verschil is dat hij nu een bijna belachelijke 690 pk levert in plaats van de standaard 530 pk. Dat extra vermogen is te danken aan een software-ingreep en een lawaaiige uitlaat. Volgens Lumma is de topsnelheid van 250 km/u ook verhoogd. Met hoeveel precies, dat houden ze nog even geheim.
Van het interieur hebben we nog niets gezien, maar we gaan ervan uit dat het qua (gebrek aan) ingetogenheid niet veel zal verschillen van het exterieur. Volgens de tuner zelf kunnen ze van het interieur van de Lumma Design CLR X7 ‘een elegante VIP-lounge of een cockpit met motorsportuitstraling’ maken. Ze weten wel precies wat hun doelgroep wil – de X7-koper is immers niet zo van de subtiliteit.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Praat mee: welke optie kun je nooit meer zonder in de auto?

Autobahn-cruiser: De Alpina XB7 Manufaktur weegt bijna 3.000 kilo en haalt 290 km/u

BMW X7 M60i review: Rijdt de grootste M nog een beetje M-achtig?

Dit is de Nederlandse prijs van de Alpina XB7, de enorme zevenzitter met 621 pk

Alpina XB7 facelift is er al snel bij

De BMW 1-serie krijgt weer achterwielaandrijving, net als nieuwe Mini’s

Elektrische BMW M3 toont aan wat er misgaat bij veel elektrische auto’s

BMW-rijder vlucht na ongeluk, maar wordt door eigen nieuwsgierigheid toch gepakt

Zie jij van welke populaire auto de koplampen van deze bus komen?

Deze 6 toffe Alpina’s kosten minder dan de goedkoopste nieuwe BMW

BMW X7 Nishiki Lounge: geen sportpakket, wel een bijzonder interieur

Lumma BMW X7 staat op 24-inchers

Lumma Aston Martin DBX is uitgezakt

Lumma CLR RE: de Evoque met extra klasse, zeggen ze

Dit is de Audi Q8 van Lumma Design

De Lumma G-klasse is je patserige blokkendoos

Lumma Audi Q8 CLR 8S is een parkeerstift

BMW X7 Nishiki Lounge: geen sportpakket, wel een bijzonder interieur

Lexus LX500d Overtrail: de Japanners maken stiekem nog altijd diesels

Lexus maakte al onverwoestbare auto’s, maar waarschijnlijk is dit de meest onverwoestbare tot nu toe

De gigantische Hyundai Ioniq 9 is nog iets groter dan de Kia EV9 (en hij komt naar Nederland)

Duitsers verbeteren ‘Britse’ Rolls-Royce

Was de elektrische zevenzits Volvo EX90 het wachten waard? (review)

Duurste Toyota van het moment kan nog duurder gemaakt worden

Deze Honda was ooit total-loss, maar is nu de snelste Integra ter wereld

Vond jij de Jaguar commercial niet leuk? Dan ga je dit wel prachtig vinden

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

Ik wil mijn auto verlagen: op welke manieren kan dat allemaal?

Is chiptuning slecht voor je auto? En wordt je auto er écht zuiniger van?

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Nederlandse politie rijdt in ‘de krachtigste Golf ooit’ (en deze heeft een nogal fout trucje)

Elektrische BMW M3 toont aan wat er misgaat bij veel elektrische auto’s

Met de nieuwste Golf met benzinemotor hoef je nooit te tanken, maar de vraag is of je dat wilt (review)

Dit zijn 6 snelle Volkswagen Polo’s die je al vergeten was

Volkswagen ID.1 wordt jouw eerste auto, voor heel erg weinig geld

Dit zijn 9 zeer leuk rijdende auto’s voor minder dan 5.000 euro (die geen MX-5 zijn)

Waarom je de tankdop van een plug-in hybride (PHEV) nooit zomaar mag opendraaien

De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’

Verschrikkelijk wat een wansmaak. Hebben ze bij Lumma ooit een auto mooier gemaakt? Ook de toch al lelijke Porsche Cayenne weten zij nog lelijker te maken.