
Vind jij dat BMW zich te veel heeft ingehouden bij de X7? Dan is deze Lumma Design CLR X7 echt iets voor jou. En misschien een nieuwe bril, is ook een idee. Lumma Design heeft de lompe SUV van BMW onder handen genomen en dit is het resultaat. Kijk naar die carrosserie. De nieuwe wielkasten maken de auto 50 millimeter breder en het smoelwerk is angstaanjagend genoeg om altijd voorgelaten te worden. Was Halloween niet net voorbij?
De CLR X7 beschikt over grotere luchtinlaten, een nieuwe spoiler, een diep-zwarte grille en een motorkap van koolstofvezel. Aan de achterkant vinden we een extra spoiler aan het dak en een lipspoiler, die uiteraard gemaakt zijn van koolstofvezel. Het uitlaatsysteem bevat een speciale sportuitlaat van rvs. En de wielen hebben het niet echt bescheiden maatje 24 inch.
De binnenkant van de Lumma Design CLR X7 is niet minder patserig
Bij het ontwerpen van deze dikdoener bleef het hart ook niet gespaard. Onder de motorkap vind je de 4,4-liter V8 met dubbele turbo uit de X7 M50i. Het verschil is dat hij nu een bijna belachelijke 690 pk levert in plaats van de standaard 530 pk. Dat extra vermogen is te danken aan een software-ingreep en een lawaaiige uitlaat. Volgens Lumma is de topsnelheid van 250 km/u ook verhoogd. Met hoeveel precies, dat houden ze nog even geheim.
Van het interieur hebben we nog niets gezien, maar we gaan ervan uit dat het qua (gebrek aan) ingetogenheid niet veel zal verschillen van het exterieur. Volgens de tuner zelf kunnen ze van het interieur van de Lumma Design CLR X7 ‘een elegante VIP-lounge of een cockpit met motorsportuitstraling’ maken. Ze weten wel precies wat hun doelgroep wil – de X7-koper is immers niet zo van de subtiliteit.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Praat mee: welke optie kun je nooit meer zonder in de auto?

Autobahn-cruiser: De Alpina XB7 Manufaktur weegt bijna 3.000 kilo en haalt 290 km/u

BMW X7 M60i review: Rijdt de grootste M nog een beetje M-achtig?

Dit is de Nederlandse prijs van de Alpina XB7, de enorme zevenzitter met 621 pk

Alpina XB7 facelift is er al snel bij

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Waarom je voorlopig echt even niet met je BMW naar Friesland moet rijden

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Lumma BMW X7 staat op 24-inchers

Lumma Aston Martin DBX is uitgezakt

Lumma CLR RE: de Evoque met extra klasse, zeggen ze

Dit is de Audi Q8 van Lumma Design

De Lumma G-klasse is je patserige blokkendoos

Lumma Audi Q8 CLR 8S is een parkeerstift

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

De enorme lengte van de nieuwste Cadillac is niet eens het grootste probleem voor Nederland

BMW X7 Nishiki Lounge: geen sportpakket, wel een bijzonder interieur

Lexus LX500d Overtrail: de Japanners maken stiekem nog altijd diesels

Lexus maakte al onverwoestbare auto’s, maar waarschijnlijk is dit de meest onverwoestbare tot nu toe

De gigantische Hyundai Ioniq 9 is nog iets groter dan de Kia EV9 (en hij komt naar Nederland)

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Honda in China zet vol in op onbetaalde arbeid (en is daar trots op)

Verschrikkelijk wat een wansmaak. Hebben ze bij Lumma ooit een auto mooier gemaakt? Ook de toch al lelijke Porsche Cayenne weten zij nog lelijker te maken.