Bijna wekelijks kunnen we je trakteren op een nieuwe getunede G-klasse. Dit is de aangepaste blokkendoos van deze week: de Lumma G-klasse. Hij is er voor mensen die denken dat ‘subtiel’ de kleurtint onder turkoois is. De Lumma CLR G770 is dankzij uitgebouwde wielkasten 40 millimeter breder dan een normale G-klasse.

De forse bandenmaten van 295 millimeter vóór en 355 millimeter áchter vullen, samen met de 24-inch velgen, de wielkasten onder je Lumma G-klasse voor visuele voldoening. Agressievere voor- en achterbumpers, zijskirts, een splitter en een achterspoiler zorgen volgens de tuner voor een ‘positief effect op het rijgedrag’.

De Lumma G-klasse biedt verlichting

Oh, en er zijn lichten om de ‘ver’ in verblinden te stoppen. Een extra grote luchthapper en zes uitlaatstukken verklappen al dat de motor niet standaard is. Het is geen Brabus, maar een toename van 66 pk en 100 Nm ten opzichte van een standaard G 63, dat zijn geen grapjes. Het nieuwe vermogen is 651 pk en 950 Nm.

De ‘normale’ G 63 doet de 0-100-sprint in 4,5 seconden. De nieuwe specificaties zijn niet bekend. Je kunt Lumma ook je G 500 geven. Die G-klasse maakt gebruik van dezelfde 4,0-liter V8, maar is gedetuned tot 454 pk. Lumma zorgt er voor dat je Lumma G-klasse dan 566 pk krijgt, voor een mild vanaf prijsje van 11.000 euro.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)