
Bijna wekelijks kunnen we je trakteren op een nieuwe getunede G-klasse. Dit is de aangepaste blokkendoos van deze week: de Lumma G-klasse. Hij is er voor mensen die denken dat ‘subtiel’ de kleurtint onder turkoois is. De Lumma CLR G770 is dankzij uitgebouwde wielkasten 40 millimeter breder dan een normale G-klasse.
De forse bandenmaten van 295 millimeter vóór en 355 millimeter áchter vullen, samen met de 24-inch velgen, de wielkasten onder je Lumma G-klasse voor visuele voldoening. Agressievere voor- en achterbumpers, zijskirts, een splitter en een achterspoiler zorgen volgens de tuner voor een ‘positief effect op het rijgedrag’.
De Lumma G-klasse biedt verlichting
Oh, en er zijn lichten om de ‘ver’ in verblinden te stoppen. Een extra grote luchthapper en zes uitlaatstukken verklappen al dat de motor niet standaard is. Het is geen Brabus, maar een toename van 66 pk en 100 Nm ten opzichte van een standaard G 63, dat zijn geen grapjes. Het nieuwe vermogen is 651 pk en 950 Nm.
De ‘normale’ G 63 doet de 0-100-sprint in 4,5 seconden. De nieuwe specificaties zijn niet bekend. Je kunt Lumma ook je G 500 geven. Die G-klasse maakt gebruik van dezelfde 4,0-liter V8, maar is gedetuned tot 454 pk. Lumma zorgt er voor dat je Lumma G-klasse dan 566 pk krijgt, voor een mild vanaf prijsje van 11.000 euro.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Deze retro-wielen zijn de ideale upgrade voor de betere nachtapotheker

Heeft de politie echt de klopjacht geopend op dikke G-klasses in Nederland?

Net te laat voor een Fiat 500? Dan kun je nu een Mercedes G-klasse met V8 kopen

Lego komt met een spannend 18+ setje van een rijp model

Dit is de duurste bedrijfsauto van Nederland (en het is niet wat je verwacht)

Huh? Mercedes overweegt touchscreens in velgen van auto’s te bouwen

Mercedes G 580 EQ Edition One: meer vermogen dan de G63, meer koppel dan de diesel

Eindelijk: de Mercedes C 63 AMG heeft nu een achtcilinder

Diesel kopen? Bij deze (soms onverwachtse) automerken is de diesel nog springlevend

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

De politie vervangt snelle Audi’s door dikke diesels van Mercedes (t.w.v. 126.000 euro)

Lumma BMW X7 staat op 24-inchers

Lumma Aston Martin DBX is uitgezakt

Lumma Design CLR X7 is een echte patser

Lumma CLR RE: de Evoque met extra klasse, zeggen ze

Dit is de Audi Q8 van Lumma Design

Lumma Audi Q8 CLR 8S is een parkeerstift

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

De Subaru Forester e-Boxer is de duurste in zijn klasse, maar is het ook de beste? (review)

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

BMW X3 40d: dikke diesel met actieradius van 970 kilometer

BMW X3 M50 is bijna de perfecte daily, op één ding na (review)

Peugeot 5008 Allure HYbrid: is een instap 1.2-motortje voldoende in een grote SUV? (review)

Duurste Toyota van het moment kan nog duurder gemaakt worden

Deze Honda was ooit total-loss, maar is nu de snelste Integra ter wereld

Vond jij de Jaguar commercial niet leuk? Dan ga je dit wel prachtig vinden

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

Ik wil mijn auto verlagen: op welke manieren kan dat allemaal?

Is chiptuning slecht voor je auto? En wordt je auto er écht zuiniger van?

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Nederlandse politie rijdt in ‘de krachtigste Golf ooit’ (en deze heeft een nogal fout trucje)

Elektrische BMW M3 toont aan wat er misgaat bij veel elektrische auto’s

Met de nieuwste Golf met benzinemotor hoef je nooit te tanken, maar de vraag is of je dat wilt (review)

Dit zijn 6 snelle Volkswagen Polo’s die je al vergeten was

Volkswagen ID.1 wordt jouw eerste auto, voor heel erg weinig geld

Dit zijn 9 zeer leuk rijdende auto’s voor minder dan 5.000 euro (die geen MX-5 zijn)

Waarom je de tankdop van een plug-in hybride (PHEV) nooit zomaar mag opendraaien

De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’
