
Bijna wekelijks kunnen we je trakteren op een nieuwe getunede G-klasse. Dit is de aangepaste blokkendoos van deze week: de Lumma G-klasse. Hij is er voor mensen die denken dat ‘subtiel’ de kleurtint onder turkoois is. De Lumma CLR G770 is dankzij uitgebouwde wielkasten 40 millimeter breder dan een normale G-klasse.
De forse bandenmaten van 295 millimeter vóór en 355 millimeter áchter vullen, samen met de 24-inch velgen, de wielkasten onder je Lumma G-klasse voor visuele voldoening. Agressievere voor- en achterbumpers, zijskirts, een splitter en een achterspoiler zorgen volgens de tuner voor een ‘positief effect op het rijgedrag’.
De Lumma G-klasse biedt verlichting
Oh, en er zijn lichten om de ‘ver’ in verblinden te stoppen. Een extra grote luchthapper en zes uitlaatstukken verklappen al dat de motor niet standaard is. Het is geen Brabus, maar een toename van 66 pk en 100 Nm ten opzichte van een standaard G 63, dat zijn geen grapjes. Het nieuwe vermogen is 651 pk en 950 Nm.
De ‘normale’ G 63 doet de 0-100-sprint in 4,5 seconden. De nieuwe specificaties zijn niet bekend. Je kunt Lumma ook je G 500 geven. Die G-klasse maakt gebruik van dezelfde 4,0-liter V8, maar is gedetuned tot 454 pk. Lumma zorgt er voor dat je Lumma G-klasse dan 566 pk krijgt, voor een mild vanaf prijsje van 11.000 euro.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Mercedes G 580 EQ Edition One: meer vermogen dan de G63, meer koppel dan de diesel

Deze retro-wielen zijn de ideale upgrade voor de betere nachtapotheker

Heeft de politie echt de klopjacht geopend op dikke G-klasses in Nederland?

Net te laat voor een Fiat 500? Dan kun je nu een Mercedes G-klasse met V8 kopen

Lego komt met een spannend 18+ setje van een rijp model

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Lumma BMW X7 staat op 24-inchers

Lumma Aston Martin DBX is uitgezakt

Lumma Design CLR X7 is een echte patser

Lumma CLR RE: de Evoque met extra klasse, zeggen ze

Dit is de Audi Q8 van Lumma Design

Lumma Audi Q8 CLR 8S is een parkeerstift

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Mazda geeft toe foutjes te hebben gemaakt – rijdt de nieuwe CX-60 eindelijk wel goed? (review)

Is de Mitsubishi Outlander ook de moeite waard als je geen 0% bijtelling krijgt? (review)

De nieuwe Grandland rijdt weer als een echte Opel (review)

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Honda in China zet vol in op onbetaalde arbeid (en is daar trots op)
