Brabus 800 Widestar slurpt reserves op

Ze konden het niet laten

Brabus 800 Widestar
Brabus 800 Widestar
Brabus 800 Widestar
Brabus 800 Widestar
Brabus 800 Widestar motor
Brabus 800 Widestar interieur
Brabus 800 Widestar interieur
Brabus 800 Widestar interieur
Brabus 800 Widestar
Brabus 800 Widestar
Brabus 800 Widestar
Brabus 800 Widestar
Brabus 800 Widestar
Brabus 800 Widestar interieur
Brabus 800 Widestar
Brabus 800 Widestar
Brabus 800 Widestar
Brabus 800 Widestar
Brabus 800 Widestar motor
Brabus 800 Widestar interieur
Brabus 800 Widestar interieur
Brabus 800 Widestar interieur
Brabus 800 Widestar
Brabus 800 Widestar
Brabus 800 Widestar
Brabus 800 Widestar
Brabus 800 Widestar
Brabus 800 Widestar interieur

Elk merk is wel bezig om zo veel mogelijk vermogen in een auto te proppen en tegelijkertijd goed voor het milieu te zijn. Zo gaat Polestar van dikke vijfcilinders naar volledige elektrische gezinsauto’s. Ze hebben niet per definitie ongelijk. Aan de andere kant van het spectrum heb je Brabus: dat houdt zich niet bezig met de groene trend. Alle benzine die andere automerken besparen, wordt verbruikt door de nieuwe Brabus 800 Widestar.

De Brabus sleurt maar liefst, zoals de naam al een verklapt, 800 pk uit een 4,0-liter V8. Dat is precies wat je krijgt in een Ferrari 812 Superfast.  De bijhorende prestaties zijn minimaal zo spectaculair. De Brabus 800 Widestar vraagt slechts 4,1 seconden van je tijd om de 100 km/u aan te tikken.

De topsnelheid is 240 km/u. Overigens niet door een elektronische begrenzer, maar door een natuurwettelijke beperking. Kijk maar eventjes naar dat frontale oppervlak, en bedenk ook dat hij meer dan 2.500 kilo weegt. De tuner gebruikt de typische Brabus-methode om een extra 215 pk uit de V8 van Mercedes-AMG te halen: twee dikkere turbo’s van Brabus zelf, die 1,6 bar naar binnen stuwen.

Het resultaat daarvan is dat de Brabus 800 Widestar hetzelfde vermogen heeft als een McLaren Senna, en hetzelfde koppel als de laatste V12 van Mercedes-AMG: een zeer gezonde 972 Nm. Om ervoor te zorgen dat niemand jouw Brabus 800 Widestar verwart met een standaard G-klasse, deed de tuner nog een stel visuele aanpassingen.

Wat is er nieuw aan de Brabus 800 Widestar?

Brabus noemt de bredere wielkasten extravagant en daar durven we het niet mee oneens te zijn. De nieuwe wielkasten zorgen dat de breedte van de G-klasse met 10 centimeter toeneemt. Aan een setje 23-inch velgen de schone taak om de brede uitstraling compleet te maken.

Andere aanpassingen op de Brabus 800 Widestar zijn de motorkap met luchthappers, de extra lichten op het dak, diverse grilles en de roestvrijstalen dubbele uitlaten. Vanbinnen word je overladen met gewatteerd leer. En vind je een van de beste, dan wel slechtste toevoegingen die we ooit hebben gezien: een snelheidsmeter voor de achterpassagiers.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Nieuwste van TopGear

Autonieuws