Mooi, toch? Kijk dan naar die proporties, naar die visuele balans. Zo veel beter dan de oude Flying Spur waarvan de cabine te ver naar voren stond. Dat was een auto om in te worden gereden, niet om in te rijden. De nieuwe verplaatst de nadruk meer naar de bestuurder. Je krijgt het gevoel dat Bentley lang en diep heeft nagedacht over hoe ze de auto moesten positioneren, en toen ze dat hadden besloten, hebben ze die informatie een op een vertaald naar hoe hij eruit moest zien en hoe hij zou moeten rijden.

Dat zie je aan het design. Dat klopt echt precies. Noem een andere limousine waarin je kunt rijden zonder dat mensen je aanzien voor de chauffeur, een andere sedan van dit kaliber die zo aanwezig is en toch zo sportief oogt. Kies dan nu de deur die je het liefst zou willen openen. Nu – voor je verder leest.

De nieuwe Flying Spur heeft geen moeite met optrekken

Je koos de bestuurdersdeur, toch? Die plek is prachtig, met alle beste stukjes en beetjes van de Continental GT coupé, maar dan met een voornamere zitpositie. Kijk nu eens achterin. Je dacht dat het voorin al goed was, maar achterin is het knus op een paleisachtige wijze. Misschien word je daar toch nog blijer van? Het punt is dat jij de keuze maakt. Rijden of gereden worden. Moeiteloos is in beide gevallen het trefwoord.

Je hoeft niet méér te doen dan het gaspedaal indrukken om beschaafd op snelheid te komen. Snelheid die wordt geleverd door middel van wat zoemende souplesse uit een verre motorruimte. De luchtvering heeft een ongelooflijke bandbreedte tussen de verrassende frisheid van de Sport-stand en de Comfort-modus, waarin hij diep ademt om de Flying Spur te voorzien van een gevoel van kalmte. Dit is een zeer slimme, geweldig gemaakte auto. Luxueuze vierdeurs sedans zijn een beetje uit de mode geraakt. De Flying Spur is het beste argument voor de terugkeer van dat type auto dat we in jaren hebben gereden.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)