
Ben je supercars die te snel zijn voor de openbare weg zat? Zijn hypercars die niet eens de weg op mogen ook niet jouw ding? Dan is deze Marc Philipp Gemballa Marsien precies waar je op zat te wachten. Het is een supercar waarmee je alles kunt doen, overal. Het is de creatie van Marc Philipp Gemballa, zoon van Uwe Gemballa. Je mag het ook zien als een moderne Porsche 959.
Even handig om te weten. De oorspronkelijke onderneming van Uwe met de naam Gemballa GmbH bestaat ook nog. Deze onderneming is echter niet in het bezit van Marc Philipp. Deze creatie staat dus helemaal los van de creaties van Gemballa. Marc Philipp Gemballa is een eigen onderneming.
De Marc Philipp Gemballa Marsien is van koolstofvezel
De 27-jarige Marc Philipp meet de Porsche 911 Turbo S van de 992-generatie een nieuwe koolstofvezel koets aan en pompt de ophanging op. Alle carrosseriedelen zijn nieuw, zelfs de achterlichten. De naam Marsien is afgeleid van Martian, wat marsmannetje betekent. We snappen het wel: in de zandbak van de Verenigde Arabische Emiraten ziet de offroad-Porsche er vrij buitenaards uit.
De specificaties, met dank aan RUF
Het vermogen van de 3,8-liter zescilinder groeit van een acceptabele 650 pk naar meer dan 750 pk, met dank aan legendarische tuner RUF. De Marc Philipp Gemballa Marsien schiet in 2,6 seconden van 0 van 100 km/u. De topsnelheid ligt boven de 330 km/u. Mocht je een Porsche 918 willen maar zinnen de drempels je niet, dan is dit de auto voor jou. Oh, en er is nog een optie voor 830 pk.
Diverse onderdelen in de aandrijflijn komen van de Cayenne, omdat die meer krachten kunnen hebben. De offroad-Porsche staat 13 centimeter hoger dan een normale Porsche 911 Turbo S. De door KW ontwikkelde dempers stellen zich constant bij tijdens het offroad-werk. Ook krijgt de Marsien nieuwe rijmodi: Gravel, Mud, Sand en Snow. Voor wie nog serieuzer aan de slag wil, is er een ruigere rallyophanging als optie.
De Marc Philipp Gemballa Marsien is gelimiteerd
Deze offroad-Porsche ga je niet op de hoek van elke straat zien. In totaal heeft Gemballa Junior een productie van 40 exemplaren op de planning staan. Je kunt hem ook in kaal koolstofvezel bestellen, als je dat cool vindt. De prijs is 495.000 euro, zonder belastingen.
Meer van TopGear


Porsche overweegt een auto te bouwen die heel dom klinkt, maar eigenlijk geniaal is

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Krijg de nieuwe TopGear Porsche Special als allereerste in handen!

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Porsche overweegt een auto te bouwen die heel dom klinkt, maar eigenlijk geniaal is

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Porsche lanceert relevante modellen voor Nederland, met een nogal tegenstrijdige naam

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Brabus geeft 900 pk en 1.000 Nm aan de Porsche 911 Turbo S

Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar

Rij mee met de snelste productieauto op Pikes Peak van dit moment

Maserati MC20 vs Lamborghini Huracán vs Porsche 911

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Kan een lelijke auto mooier worden als je deze lelijker maakt?

Met deze kit geef je een moderne Japanse auto de looks van een oude Amerikaan

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

De Brabus 1000 is sneller dan menig Ferrari, maar heeft nog één groot voordeel

Wie bouwt de beste cabrio met V8 – Ferrari of Aston Martin?

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

‘Zijn de boetes voor motorrijders eigenlijk net zo hoog als die voor automobilisten?’

Waarom er (al jaren) langs de drukke A12 een spooktankstation staat

Deze auto was 13 jaar leverbaar in Nederland, maar nu kun je hem niet meer bestellen

Je kunt nu ook verkeerslichten zonder groen licht tegenkomen in Nederland – dit betekenen ze

Dit is de eerste foto van de nieuwe volledig elektrische politieauto (met een opvallend detail)
