
Ben je supercars die te snel zijn voor de openbare weg zat? Zijn hypercars die niet eens de weg op mogen ook niet jouw ding? Dan is deze Marc Philipp Gemballa Marsien precies waar je op zat te wachten. Het is een supercar waarmee je alles kunt doen, overal. Het is de creatie van Marc Philipp Gemballa, zoon van Uwe Gemballa. Je mag het ook zien als een moderne Porsche 959.
Even handig om te weten. De oorspronkelijke onderneming van Uwe met de naam Gemballa GmbH bestaat ook nog. Deze onderneming is echter niet in het bezit van Marc Philipp. Deze creatie staat dus helemaal los van de creaties van Gemballa. Marc Philipp Gemballa is een eigen onderneming.
De Marc Philipp Gemballa Marsien is van koolstofvezel
De 27-jarige Marc Philipp meet de Porsche 911 Turbo S van de 992-generatie een nieuwe koolstofvezel koets aan en pompt de ophanging op. Alle carrosseriedelen zijn nieuw, zelfs de achterlichten. De naam Marsien is afgeleid van Martian, wat marsmannetje betekent. We snappen het wel: in de zandbak van de Verenigde Arabische Emiraten ziet de offroad-Porsche er vrij buitenaards uit.
De specificaties, met dank aan RUF
Het vermogen van de 3,8-liter zescilinder groeit van een acceptabele 650 pk naar meer dan 750 pk, met dank aan legendarische tuner RUF. De Marc Philipp Gemballa Marsien schiet in 2,6 seconden van 0 van 100 km/u. De topsnelheid ligt boven de 330 km/u. Mocht je een Porsche 918 willen maar zinnen de drempels je niet, dan is dit de auto voor jou. Oh, en er is nog een optie voor 830 pk.
Diverse onderdelen in de aandrijflijn komen van de Cayenne, omdat die meer krachten kunnen hebben. De offroad-Porsche staat 13 centimeter hoger dan een normale Porsche 911 Turbo S. De door KW ontwikkelde dempers stellen zich constant bij tijdens het offroad-werk. Ook krijgt de Marsien nieuwe rijmodi: Gravel, Mud, Sand en Snow. Voor wie nog serieuzer aan de slag wil, is er een ruigere rallyophanging als optie.
De Marc Philipp Gemballa Marsien is gelimiteerd
Deze offroad-Porsche ga je niet op de hoek van elke straat zien. In totaal heeft Gemballa Junior een productie van 40 exemplaren op de planning staan. Je kunt hem ook in kaal koolstofvezel bestellen, als je dat cool vindt. De prijs is 495.000 euro, zonder belastingen.
Meer van TopGear


Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Brabus geeft 900 pk en 1.000 Nm aan de Porsche 911 Turbo S

Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar

Rij mee met de snelste productieauto op Pikes Peak van dit moment

Maserati MC20 vs Lamborghini Huracán vs Porsche 911

Aston Martin DB11 AMR vs Porsche 911 Turbo S vs Bentley Continental GT V8 vs Ferrari Roma

Kooptip: Porsche 911 Turbo S met de hoogste kilometerstand

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Porsche 911 Carrera T: lichter, sportiever en duurder

Zeldzame Porsche 911 Turbo haalt met gemak 350 km/u

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

De wegenwacht waarschuwt voor oplichtingstruc in het buitenland waar je heel makkelijk intrapt

Als een auto slecht scoort bij de crashtests, is het dan eigenlijk wel een onveilige auto?

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Nissan is wanhopig en gaat een bijzondere strategie inzetten om niet failliet te gaan (en daar kun jij van profiteren)
